Nuffield 10/60 -67 +Perkins V8.510

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

Velu

05 Joulu 2011, 10:33

nelosnuhvi kirjoitti:Siistiä jälkeä viimeisenpäälle tehtynä :!:
Siltähän se voi näyttää kun ei ota lähikuvia. :wink:

https://picasaweb.google.com/1006104099 ... field10180" onclick="window.open(this.href);return false;

Nyt on uudet vanteet alla. Enää ei puutu kuin etukumit ja lokarit ja tietysti loikkari.

Eikös Leylandin vanteet käy suoraan, jos meinaan laittaa 9x16 tai 10x16 eturenkaat? Kummat muuten olisi sopivimmat?
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

05 Joulu 2011, 16:56

Onkos sulla vanteet jo
Kesällä kävin yhden miehen juttusilla ja hänellä oli joutilaat vanteet leukusta, en kyllä muista oliko 10 vai 11 tuumaset
Renkaat oli sököt
Mukana kuin peräpukama!
tommi
Nuhvitietäjä
Viestit: 454
Liittynyt: 16 Syys 2007, 12:51
Paikkakunta: Raahe

05 Joulu 2011, 19:39

Velun nuffi on kyllä sopusuhtaisen näköinen valtavasta moottorista huolimatta. Se on mahtunut nätisti tekemättä moottoriosasta liian suuren näköistä, niin kuin näissä vaihdoksissa tuppaa käymään.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Velu

07 Joulu 2011, 10:20

jamppi kirjoitti:Onkos sulla vanteet jo
Kesällä kävin yhden miehen juttusilla ja hänellä oli joutilaat vanteet leukusta, en kyllä muista oliko 10 vai 11 tuumaset
Renkaat oli sököt
Ei ole vielä vanteet hommattuna. Vanteet voisi hyvinkin kiinnostaa, ei tarvitisi näitä alkaa levittämään. Kysäisehän tai laita yhteystietoja, niin saadaan homma liikkeelle.

Sopusuhtainen nuhvi on ollut tämän rojektin päämääränä alusta asti. Hyvä kun muutkin on sen huomannut.
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

08 Joulu 2011, 17:04

Kukas tietää, mikä on paras rengasleveys 11 tuuman vanteelle, onko 10 tuuman rengas liian kapea :?:
Mukana kuin peräpukama!
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

08 Joulu 2011, 18:11

Vanne yleensä tuuman-kaksi kapeampi kuin rengas.
Esim 18.4-34 suositus taitaa olla 15"
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Velu

08 Joulu 2011, 19:16

Jampin kanssa ollaan tässä mietitty 11" leveitä 16" tuuman vanteita minun nuhviin. Mikä mahtaa olla sen vannekoon suositusrengas? Ottakaapa, arvoisa raati, kantaa siihen miltä sellainen eturengastus näyttäisi. Meneekö liian möhköksi? Tarkoitus on että nuhvi pysyy vielä tasapainoisena. Melkoisella tietämättömyydellä tuntuu siltä, että 16-10 kumit olisi sopivimmat kumit tähän.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

09 Joulu 2011, 14:13

Mahtaiskos esim 12" levyiselle renkaalle olla vannesuositus 10" ?
Jos esim 18.4-34 renkaan vanne olis 15" levee, ja muistaakseni tossa mein vallussa (903) on 10-16 edessä ja vanne olis 8 tai 9" maksimissaan levee.
Mikkäs siinä takana olikaan nyt? 18.4-34?
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Leukkumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1126
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
NLCF r.y jäsen Nro: 023
Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa

09 Joulu 2011, 18:46

Joo luulisin että 13x16 tai 14x16 ois sille vanteelle melkolailla sopiva. Semmonen "tuhtikärryn" rengas. Onhan sitä kokoa nähty leukussakin (ilman ek:takin olevissa). Kunhan pitää vaan mielessä rengaskokoa miettiessä, että tulisi se isolle nuffille ehdottomasti kuuluva ylväs takakeno asento 8) Tai no, miksei suorakin kunhan ei sentään etukeno :lol:
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla :D[/quote]
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

09 Joulu 2011, 19:12

Ylväs takakeno on ehdoton!
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

09 Joulu 2011, 20:08

Eikös Leylandin vanteet käy suoraan, jos meinaan laittaa 9x16 tai 10x16 eturenkaat? Kummat muuten olisi sopivimmat?
Jos takakenoa suunnittelet niin laita leukun 18" x 10" taikka 11" renkaat :wink:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1470
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

09 Joulu 2011, 22:40

joskus ollut pallo renkaat etusissa niin eepähän tarvii ajoo nukuksissa, vetelöö se puoleen jos toiseenkkii ja hauvis turpoo siinä samalla. mutta näkö kysymykseen jos panostaa niin voehan sitä vaekka mikä vakkiiri ollaja onhan näitä 17:sta tuumasia kuorma-auton perävaunun pyöriä ja ovat paljo halavempijakkii :wink:
aja millä ajat mutta majorilla loput
tommi
Nuhvitietäjä
Viestit: 454
Liittynyt: 16 Syys 2007, 12:51
Paikkakunta: Raahe

10 Joulu 2011, 09:19

http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2993766.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Laitoin tuommoiset 22.5 tuuman kuorma-auton vanteet. Rengas on 285/70, vähän matalampi kuin normaali, ei tullut kovin ylväs takakeno. Piti uusia renkaat kun alkuperäisistä 7.5/18" Koot-jööreistä meni toiselta puolen parin tuuman vesijohtiputki läpi. Kuorma-auton renkaat tuli maksamaan vanteineen 120, sitten tietysti oma työ, puikot ja sähköt päälle kun vaihdoin keskiöt.

Makuasia tietysti laittaako keskiharjalliset, mutta minusta nuo sopii Volvoon aika hyvin.
Viimeksi muokannut tommi, 10 Joulu 2011, 18:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Velu

10 Joulu 2011, 15:59

Ei pysty, ei kestä, olla takakenoa nimittäin. Vanhalla mersulla päivittäisajot hoitavana, on tullut tos paha lintta-allergia. Heti alkaa syyhyttää, jos perä on vähänkin keulaa alempana.

10-16 kumit on varmaan ne passelit, joskin pitää suorittaa vähän mittailua. Tavoite on, ettei kone olsi kenollaan minnekään päin. Takarengastus on nyt 16.9-34, vakioon 13.6-36 halkaisijassa on eroa pari-kolme senttiä.
tommi
Nuhvitietäjä
Viestit: 454
Liittynyt: 16 Syys 2007, 12:51
Paikkakunta: Raahe

10 Joulu 2011, 18:25

Vähän samaa lintta-allergiaa itselläkin kyllä, kun vanhat sitikat sammuksissa laskee persettä.

Minullakin on hankintalistalla suuremmat takapyörät Volvoon, jätän nuo alkuperäiset 14 kankaiset metsäkäyttöön ketjut päällä varastoon kesäajaksi.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Vastaa Viestiin