Leyland 472S -81 ja toisestakin projektista...
Valvoja: automies560
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
"Onko muuten 482:ssa nostolaitepumpun tuotto isompi?"
42 l / min molemmissa
42 l / min molemmissa
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
1 ja 2 väliin kuuluisi mielestäni se sivuvirtasuodatin. Olisiko 4 sitten yksitoimiselle hydrauliikalle (kipille tms.), onko siinä narttuliitin? Eikös se paluu kuulu näissäkin repun kanteen?Kerkänmatti kirjoitti:Tässä sitten pähkinä purtavaksi. Kuvaan on numeroitu 5 letkua jotka ovat sekaisin. Alkuperäinen lisälohko puuttuu joten ei oikein tiedä mihin minkäkin kuuluisi mennä.
1 ja 2 lähtevät siitä kahdella pultilla kiinnitetystä jutusta sivulle päin, ja letkun päät menevät vastakkain. Mikä on niiden funktio?
3,4 ja 5 allekkain olevat lähdöt lähempänä perärepun saumaa. 3 ja 5 liitetty yhteen pehmeällä letkulla. Kuuluuko siihen väliin sivuvirtasuodatin vai mikä, kun senkin tuosta on vienyt Alfred N.
keskimmäisestä paikasta lähtevä letku eli nro. 4 ei mene mihinkään, ja pää on auki. Ilmeisesti paluuliitin?
EDIT: Ai niin, minkämallisen etukuormaajan olet leukkuun hankkinut?. Kyllähän tuo sininen kuormain järeä varmasti on, mutta kun minun leukussa tuo etuakseli on jo aika valmis muutenkin
Viimeksi muokannut Leukkumies, 14 Joulu 2009, 21:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 373
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
- Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Siinäpä pulmatehtävä ,meinaan noissa hytraulilähdöissä ,katsoin omista
270 ja 702 ,niin poikeavat kuin yö ja päivä ,eli luultavasti tuossa sulla on
näitten väliltä. 270 näky olevan nuot 1 ja 2 varattu sivuvirtaus suotimelle
kun taasen 702 tulee keulapumpulta kolmitieventiilin kautta paine nosto-
laiteen sisälle kohdasta 2 ja 1 on vapaalla , ulkopuolisen ventiilin paluu
taasen tulee joko 4 taikka 5 ja 3 uupuu kokonaan ,että enpä voi tässä
sua auttaa yhtään. Vaihteistoremontista sen verran ,että mielestäni sin-
ne ei juuri uusia osia kannata ostaa ,luulisi löytyvän purkuosia varsinki
hammaspyöriä ,kun tuo sunki vika ei missään nimessä mikään tyyppi-
vika ole, kerran maatalouskonekorjaamo kurssila rempattiin kaivuri-
leukkun vaihelaatikko ,johon tehtiin uusi pakkipyörä ,vanhasta sorvatiin
loputkin hampaat pois ,johon sitten tehtiin lämpösoviteella uusi koneistettu
ja karkaistu hammaskehä ,aikaa tästä korjauksesta jo melkein 30 vuotta
olisi jännä tietää mitä koneelle kuuluu tänä päivänä.
270 ja 702 ,niin poikeavat kuin yö ja päivä ,eli luultavasti tuossa sulla on
näitten väliltä. 270 näky olevan nuot 1 ja 2 varattu sivuvirtaus suotimelle
kun taasen 702 tulee keulapumpulta kolmitieventiilin kautta paine nosto-
laiteen sisälle kohdasta 2 ja 1 on vapaalla , ulkopuolisen ventiilin paluu
taasen tulee joko 4 taikka 5 ja 3 uupuu kokonaan ,että enpä voi tässä
sua auttaa yhtään. Vaihteistoremontista sen verran ,että mielestäni sin-
ne ei juuri uusia osia kannata ostaa ,luulisi löytyvän purkuosia varsinki
hammaspyöriä ,kun tuo sunki vika ei missään nimessä mikään tyyppi-
vika ole, kerran maatalouskonekorjaamo kurssila rempattiin kaivuri-
leukkun vaihelaatikko ,johon tehtiin uusi pakkipyörä ,vanhasta sorvatiin
loputkin hampaat pois ,johon sitten tehtiin lämpösoviteella uusi koneistettu
ja karkaistu hammaskehä ,aikaa tästä korjauksesta jo melkein 30 vuotta
olisi jännä tietää mitä koneelle kuuluu tänä päivänä.
Viimeksi muokannut nisu, 15 Joulu 2009, 09:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 697
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
255:ssa on kyllä sivuvirtasuodatin 1 ja 2 välissä, mutta noita kaikkia muita paikkoja siinä ei ole. Ilmeisesti kippiliitin on alunperin ollut sen ulkopuolisen lohkon kautta, mutta mitä tekee sitten nostolaitteen sisällä oleva ulkopuolisen hydrauliikan venttiili? Siihen ei tule nyt ollenkaan hallintavipuakaan! 4 ei voi olla kippiliitin, koska en ole koskaan nähnyt siitä letkun päästä tulevan öljyä, siinä kun ei ole mitään pikaliitintäkään tukkona.Leukkumies kirjoitti:[ 1 ja 2 väliin kuuluisi mielestäni se sivuvirtasuodatin. Olisiko 4 sitten yksitoimiselle hydrauliikalle (kipille tms.), onko siinä narttuliitin? Eikös se paluu kuulu näissäkin repun kanteen?
Vilske 1204, vm. -84, eli käy heittämällä Sekura-ohjaamolliseen. Sain täydellisen sarjan sovitteineen, letkuineen, lohkoineen ja uusi joystick tuli myös mukaan. Lumi- ja maakauhalla.EDIT: Ai niin, minkämallisen etukuormaajan olet leukkuun hankkinut?. Kyllähän tuo sininen kuormain järeä varmasti on, mutta kun minun leukussa tuo etuakseli on jo aika valmis muutenkin
Sopisihan se sininen varmaan minun 255:n mutta se on siihen liian iso, eikä siinä koneessa muutenkaan tarvi etukauhaa.
Hitsi kun en älynnyt Järviseudun traktorissa vakoilla kun siellä oli samanmallisia koneita, että mihin mikäkin letku menee.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 373
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
- Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
702 on ainakin ulkopuolisen ventiili edeleen sisällä paikallaan vaikka ei
olekaan käytössä ,tosin sieltä uupuu putkitukset ja käyttövivut ,mutta
niitähän varmaan saapi purkamoilta.
olekaan käytössä ,tosin sieltä uupuu putkitukset ja käyttövivut ,mutta
niitähän varmaan saapi purkamoilta.
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
kävin tuossa tutkimassa 472 letkutukset ja tuli samalla
testattua pakkaskäynnistyvyys -21
tuohon kuvaan sijoitettuna:
1 : paine lisälohkolta reppuunpäin nostolaitteelle
2 : painelinja pumpulta ulos lisälohkolle
3 : sivuvirtasuodatus / pienemmän pumpun ulostulo
4 : kippi
5 : lisälohkon ja suodatuksen yhteinen vapaa paluu
tossa kuvassa ei näy että onko kipinlohkon vipunen paikallaan
tulis näkyvän nostolaitteen vivun takapuolelle
testattua pakkaskäynnistyvyys -21
tuohon kuvaan sijoitettuna:
1 : paine lisälohkolta reppuunpäin nostolaitteelle
2 : painelinja pumpulta ulos lisälohkolle
3 : sivuvirtasuodatus / pienemmän pumpun ulostulo
4 : kippi
5 : lisälohkon ja suodatuksen yhteinen vapaa paluu
tossa kuvassa ei näy että onko kipinlohkon vipunen paikallaan
tulis näkyvän nostolaitteen vivun takapuolelle
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 697
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Tuossa muuten olikin sellainen juttu kun katkesi kerran se kolminokkaa käyttävä akseli, oli hypännyt väärään asentoon ja meni poikki, niin silloin kun tilasin siihen uudet osat niin mukana tuli molemmat, sekä nostolaitteen ja ulkop. venttiilin vivustot nostolaitteen sisään. Siinä tyhjässä vivun paikassa oli vaan joku korkkinen tukko..
Siinä on nyt siis venttiilille käyttö mutta painetta ei tainnut minnekään saada.
Pitääkö nostolaitteen sisään siis lisätä jokin putkiyhde että sillä venttiilillä saisi aikaan paineen kippiliittimeen 4?
Tuo Warpun esittämä järjestys tuntuu kyllä järkeenkäypältä, kiitoksia avusta. On hyvä tietää, että nostolaitteen paine kiertää ulkokautta, sillä siihen väliin lienee helppoa asentaa lisälohko. (olisiko jollakin myydä sellaista alkuperäistä lohkoa?) Kippiliittimen voisi laittaa toimimaan sisäpuolisesta venttiilistä.
Ajattelin sellaistakin parannusta, että kun tuossa on nyt se toinen pumppu nokalla, niin laittaisi sen ottamaan öljy vaihteistosta, ja jonkinlaisella venttiilillä sitten mahdollisuuden yhdistää nostolaitepumppu ja keulapumppu esim. etukuormaajaa nopeuttamaan. Vastaava "suurteho" hydrauliikka on tuossa massikassa tehdasvarusteisena.
Nisulle kysymys: Mistä kohtaa lähtee keltaisessa leukussa keulapumpun imuputki? Onko sille tehty oma liitäntä niissä vai joku proppu joka löytyy sinisistäkin?
Siinä on nyt siis venttiilille käyttö mutta painetta ei tainnut minnekään saada.
Pitääkö nostolaitteen sisään siis lisätä jokin putkiyhde että sillä venttiilillä saisi aikaan paineen kippiliittimeen 4?
Tuo Warpun esittämä järjestys tuntuu kyllä järkeenkäypältä, kiitoksia avusta. On hyvä tietää, että nostolaitteen paine kiertää ulkokautta, sillä siihen väliin lienee helppoa asentaa lisälohko. (olisiko jollakin myydä sellaista alkuperäistä lohkoa?) Kippiliittimen voisi laittaa toimimaan sisäpuolisesta venttiilistä.
Ajattelin sellaistakin parannusta, että kun tuossa on nyt se toinen pumppu nokalla, niin laittaisi sen ottamaan öljy vaihteistosta, ja jonkinlaisella venttiilillä sitten mahdollisuuden yhdistää nostolaitepumppu ja keulapumppu esim. etukuormaajaa nopeuttamaan. Vastaava "suurteho" hydrauliikka on tuossa massikassa tehdasvarusteisena.
Nisulle kysymys: Mistä kohtaa lähtee keltaisessa leukussa keulapumpun imuputki? Onko sille tehty oma liitäntä niissä vai joku proppu joka löytyy sinisistäkin?
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 373
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
- Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Keltasessa on imuputkelle tehty oma lähtö perän pohjalle ,eli noin tasaus-
pyörästön kohille ,noin puolentoista tuuman kokoinen lähtö josta se imu-
suodatimen kautta (ulkoinen) ja moot.rungon sisällä menee keulaan,pum-
puille. Näissä tahtoo toinen pumpun kammio mennä aika äkkiä harvaksi
johtuenko kavitaatiosta ,ei isua haittaa kun terveen laittaa nostolaiteelle
ja vailinaisesti toimiva ulkopuoliselle ,koska tarvitaessa näissä voi kolmi-
tieventiilillä kääntää molemmat pumput ulkopuoliselle piirille ,eli pättinkiä
löytyy sitten.
pyörästön kohille ,noin puolentoista tuuman kokoinen lähtö josta se imu-
suodatimen kautta (ulkoinen) ja moot.rungon sisällä menee keulaan,pum-
puille. Näissä tahtoo toinen pumpun kammio mennä aika äkkiä harvaksi
johtuenko kavitaatiosta ,ei isua haittaa kun terveen laittaa nostolaiteelle
ja vailinaisesti toimiva ulkopuoliselle ,koska tarvitaessa näissä voi kolmi-
tieventiilillä kääntää molemmat pumput ulkopuoliselle piirille ,eli pättinkiä
löytyy sitten.
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
tosta kipin sisäisestä putkituksesta ei varmaa tietoo mut vois luulla että
se lisääminen sinne onnistuu jos kerran kara on kuitenkin jo ollut
paikallaan, ei sinällään vaadi kuin yhen putkenpätkän luulis löytyvän purkaamosta.
sopiva lisälohko löytyy varmaan kaupastakin aika helpolla pitää vaan olla
sarjaliitäntämahdollisuus eli lohkolta eteenpäin lähtevä paine on rajoitettu
ja pääsee tarvittaessa erilinjaa pitkin lohkolta suoraan reppuun
vapaana... samalla voi karoja laittaa niin monta kuin haluaa
se lisääminen sinne onnistuu jos kerran kara on kuitenkin jo ollut
paikallaan, ei sinällään vaadi kuin yhen putkenpätkän luulis löytyvän purkaamosta.
sopiva lisälohko löytyy varmaan kaupastakin aika helpolla pitää vaan olla
sarjaliitäntämahdollisuus eli lohkolta eteenpäin lähtevä paine on rajoitettu
ja pääsee tarvittaessa erilinjaa pitkin lohkolta suoraan reppuun
vapaana... samalla voi karoja laittaa niin monta kuin haluaa
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 697
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Mietin tuohon justiin sitä nykyisin kiinni olevan kuormaajan lohkoa, kun se on kolmikarainen, että jos sen saisi jotenkin siihen väliin. Tavallaan pitäisi kahden eri pumpun linjat pystyä yhdistämään, olisikohan siihen kuitenkin oltava erillinen venttiili? Kun ajatuksena on että nostolaitepumppu olisi keulapumpun tukena, ei päinvastoin. Verkussa on toteutettu niin että nostolaittet ei toimi yhdistetyllä tuotolla, eikä niiden silloin tarviskaan.
Voisikohan siitä ulosottoakselin alapuolella olevasta paikasta ottaa öljyn ulkopuoliselle pumpulle? Eikös siinä ole magneettisiivilä sen alla tai joku semmoinen.
Niin, ja tässä muuten kuva uudesta kuormaajasta. Jospa tuolla jo jotain tekisikin. Joku ihmettelee kuitenkin niittokoneen terää joka pilkistää oikealla, ni tulipa sellainenkin Wärtsilä haettua samalla reissulla kyytiin.
Voisikohan siitä ulosottoakselin alapuolella olevasta paikasta ottaa öljyn ulkopuoliselle pumpulle? Eikös siinä ole magneettisiivilä sen alla tai joku semmoinen.
Niin, ja tässä muuten kuva uudesta kuormaajasta. Jospa tuolla jo jotain tekisikin. Joku ihmettelee kuitenkin niittokoneen terää joka pilkistää oikealla, ni tulipa sellainenkin Wärtsilä haettua samalla reissulla kyytiin.
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
voishan tuo pumppujen yhdistäminen onnistua melko helpolla
perjaatteessa yhellä kolmitieventtiilillä pitäis selvitä ja sais
nostolaitteet pois pelistä ja molempien pumppujen tuoton
etukuormaajalle, lisäksi vois laittaa repulta tulevaan linjaan "takaisku
venttiilin" niin ei haittais vaikka yhistetyssä asennossa pysäyttäis
voimanoton käsikytkimestä. minkähän kokoisia on nykyinen keulapumppu
ja kuormaajan lohko eli riittääkö virtaukset yhdistetylle tuotolle?
jos siitä ulossottoakselin alta ottaa linjan keulapumpulle
niin voi tehä virtausten kanssa vähän tiukkaa repun sisällä
perjaatteessa yhellä kolmitieventtiilillä pitäis selvitä ja sais
nostolaitteet pois pelistä ja molempien pumppujen tuoton
etukuormaajalle, lisäksi vois laittaa repulta tulevaan linjaan "takaisku
venttiilin" niin ei haittais vaikka yhistetyssä asennossa pysäyttäis
voimanoton käsikytkimestä. minkähän kokoisia on nykyinen keulapumppu
ja kuormaajan lohko eli riittääkö virtaukset yhdistetylle tuotolle?
jos siitä ulossottoakselin alta ottaa linjan keulapumpulle
niin voi tehä virtausten kanssa vähän tiukkaa repun sisällä
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 697
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Mulla ei oo siitä keulapumpun tuotosta tietoa, ei se kyllä mikään suuren suuri ole, nykyinen kuormaaja on hidas sillä. Tosin siinä on kookkaat sylinterit.. Mutta haluaisin ainakin eroon siitä keulasäiliöstä, se tulee liian pitkälle eteen ja estää kuormaajaa laskeutumasta kunnolla alas, pumppukin on sen päällä mutta katsoin että sille löytyy tankin alta tilaa. Äkkiä olisin kuvitellu että siitä isosta ropusta saisi hyvän virtauksen imulinjaan ku se on niin alhaallakin? Olisiko sille mitään muuta vaihtoehtoa mistä sen öljyn voisi ottaa? Eikai se yhdistetty tuotto mikään välttämättömyys oo, eikä varmaan keulapumppukaan jos oma kunnossa, kunhan suunnittelen...
Ikh:n luettelossa muuten mainitaan leukkun tarvike hydrauliikkapumpusta että tuotto suurempi kuin alkuperäisen, mutta vaatii sovitusta. Onko kukaan semmoista laittanut, meinaan että jos pumppu vaatii remonttia niin laittaisi kokonaan uuden.
Ikh:n luettelossa muuten mainitaan leukkun tarvike hydrauliikkapumpusta että tuotto suurempi kuin alkuperäisen, mutta vaatii sovitusta. Onko kukaan semmoista laittanut, meinaan että jos pumppu vaatii remonttia niin laittaisi kokonaan uuden.
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
aikanaan laitettiin 460 ikh mallin pumppu ja ei se nyt kovin
suurituottoinen ole tais sitä aikaa olla jossain 4000-5000 mk
jos leukkuun haluaa suurempaa pumppua niin kannattaa kysyä
verhon jussilta eli leypart oli joskus juttua en vaan muista ihan
tarkkaan hinta kuitenkin alle 1000€.
sen ison ropun takana kun on nykyisen pumpun imusuodatus ja putkitus...
6 koneisissa valuun on tosiaan koneistettu reikä sivulle päin mutta en
oo kohdannu että miten on sitten toteutettu keulapumpullissa nelosissa
niissä kun banjorakenne on erilainen kutosiin. saattais 472 laatikossa
olla hyvinkin paikka mihin porata imuputken paikka, kuitenkin mielellään
takaosaan
suurituottoinen ole tais sitä aikaa olla jossain 4000-5000 mk
jos leukkuun haluaa suurempaa pumppua niin kannattaa kysyä
verhon jussilta eli leypart oli joskus juttua en vaan muista ihan
tarkkaan hinta kuitenkin alle 1000€.
sen ison ropun takana kun on nykyisen pumpun imusuodatus ja putkitus...
6 koneisissa valuun on tosiaan koneistettu reikä sivulle päin mutta en
oo kohdannu että miten on sitten toteutettu keulapumpullissa nelosissa
niissä kun banjorakenne on erilainen kutosiin. saattais 472 laatikossa
olla hyvinkin paikka mihin porata imuputken paikka, kuitenkin mielellään
takaosaan
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 697
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Tuli tässä erään viisaan kanssa suunnitellessa sellainen ajatus esille, että jos kuitenkin, laittaisi nokkapumpulle oman öljysäiliön johonkin sopivaan paikkaan, hytin lattian alle tai vaikka lokasuojan päälle, siitä reilu imulinja pumpulle, ja säiliön yläosasta sitten ylivuoto nostolaitekanteen
Periaatteena olisi, että normaalisti etukuormaajan öljy vain kiertää omassa järjestelmässään, ja pumput yhdistettyinä, säiliöön tuleva peräöljy pääsisi ylivuotoa pitkin takaisin, molemmissa olisi tietenkin samaa öljyä.
Mitä mieltä olette, voisiko tuollaisesta rakenteesta saada toimivan?
Periaatteena olisi, että normaalisti etukuormaajan öljy vain kiertää omassa järjestelmässään, ja pumput yhdistettyinä, säiliöön tuleva peräöljy pääsisi ylivuotoa pitkin takaisin, molemmissa olisi tietenkin samaa öljyä.
Mitä mieltä olette, voisiko tuollaisesta rakenteesta saada toimivan?
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
miksei vois toimiakkin, ylivuoto sais sit olla kohtalaisen jouheva
jotta ei aiheuta säiliöön ainakaan alipainetta
jotta ei aiheuta säiliöön ainakaan alipainetta
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um