460 koneen kunnostusta

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

nuffi59
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 854
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 17:48

30 Syys 2008, 15:20

Kieltämättä noi kuvassa näkyvät työkalut johtavat satunnaista surffailijaa hieman väärään käsitykseen remonttini hienovaraisuudesta. :mrgreen: :mrgreen:
Paljon elämässä säästää kun Nuffilla päästää
nuffi59
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 854
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 17:48

16 Loka 2008, 19:55

Ja asiaan taas! Tuli siinä säädettyä jo kahden uuden suuttimen avautumispaineet kohdalleen, eli 170-180bar haarukkaan.Onnistuin siinä jopa räppäsemmään kuvan suihkusta ja ei ihan helppoa ollut sekään yksinänsä suoritettuna:

http://i256.photobucket.com/albums/hh19 ... 160005.jpg

Tässä sitten suutintestesteri:

http://i256.photobucket.com/albums/hh19 ... 160006.jpg
Paljon elämässä säästää kun Nuffilla päästää
Velu

17 Loka 2008, 08:17

Noissa on muuten sellainen yleisen säätöohje, etteivät saman moottorin suuttimien paineet saisi heittää kuin 3 baria toisistaaan. Aika tarkka säätää.

Se ei sitten ole niin tarkkaa, mikä se yleinen painetaso on, saa heittää vaikka 20 baria, kunhan kaikissa on 3 barin tarkkuudella sama. Asialla on lähinnä vaikutusta tyhjäkäynnin tasaisuuteen.
nuffi59
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 854
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 17:48

07 Huhti 2009, 21:25

Remontoitu kone on hissukseen asennettu paikoilleen ja tänään tuli käyntiin startattua.
Käynnistyi todella ripeästi ja käynti on komeata kuunneltavaa.Katsotaan nyt sitten ajan kanssa koneen toimivuutta ja viisastutaan lisää. :)

Tämmöistä väliraporttia vaan pitkästä aikaa.
Paljon elämässä säästää kun Nuffilla päästää
nuffi59
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 854
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 17:48

11 Huhti 2009, 15:07

Sisäänajoa tänään suoritettu ja kone pelaa hienosti.Tässä vähän videonpätkää koneen käynnistä ja arvostella saapi. :)

http://s256.photobucket.com/albums/hh19 ... 110002.flv
Paljon elämässä säästää kun Nuffilla päästää
anglia67
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1279
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 20:05
Konekalustoani: K-650 sivuvaunupyörä -64,DeSoto diplomat 1957 (360/904)
Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)

11 Huhti 2009, 15:45

No nyt on konetta pitkäksi aikaa :) .Hienostihan tuo tuntuu käyvän :wink:
Hattu päähän ja hyvästi!
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

11 Huhti 2009, 15:50

Käy kuin nuhvetin kuuluu. Nufnufnufnuf hehhee :D 8)
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
nuffi59
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 854
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 17:48

06 Kesä 2009, 10:24

Juu, nuhvetilla rallateltu menemään tuntimittarin mukaan 24 h ja hyvinhän tuo on pelannut.
Alkuun meinasi pakarista tulla mustaa kuraa, etenkin tyhjäkäyntiä käydessä, mutta on tyystin loppunut kun on männänrenkaat hioutuneet putkiinsa sopiviksi.
Että tämmöstä vaan. :)
Paljon elämässä säästää kun Nuffilla päästää
Avatar
automies560
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1546
Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

07 Kesä 2009, 11:29

Varmaankin ottaa nyt ärhäkkäämmin kierroksia kuin sillä vanhalla alipainesäätimellä varustetulla koneella ja muutekin tehokkaampi kone :D
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
nuffi59
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 854
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 17:48

11 Kesä 2009, 07:00

Kyllä terhakkaammin ottaa kiekkoja tuolla mekaanisella säätimellä varustellulla pumpulla.
Semmoisen ilmiön olen vaan huomannut, jotta tyhjäkäyntikierroksiin vaikuttaa selvästi toi traktorin asento kun se poikkeaa vaaka-asennosta.

Onko muut tälläistä havainneet?
Paljon elämässä säästää kun Nuffilla päästää
Avatar
UniversalDM4
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 906
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00

11 Kesä 2009, 07:40

nuffi59 kirjoitti:Kyllä terhakkaammin ottaa kiekkoja tuolla mekaanisella säätimellä varustellulla pumpulla.
Semmoisen ilmiön olen vaan huomannut, jotta tyhjäkäyntikierroksiin vaikuttaa selvästi toi traktorin asento kun se poikkeaa vaaka-asennosta.

Onko muut tälläistä havainneet?
Kyllä sitten syytä tutustua syöttöpumpun sielunelämään. Ei kuulu asennon vaikuttaa käyntiin mitenkään. Esimerkiksi kaivurikäytössä ei tulisi hommista yhtään mitään, jos kierrokset olisivat traktorin asennosta riippuvaisia... Todennäköisesti säätötanko, siis se jossa ne elementtejä kääntävät hampaat, pääsee liikkumaan vapaasti pituussuuntaan jonkun matkaa.
Kyllä muuten alipainesäätöisellä pumpullalakin kiekaisee Nuffi kierroksia aika hätäisesti, jos isovieteri on kunnossa, joka säätötankoa maksimin suuntaan työntää, ja kaikki osat pääsevät vapaasti, ilman ruosteesta johtuvaa lisäkitkaa liikkumaan. Minulla ainakin kaikkein laiskimmin kierroksia kerää Ford 5000, jossa Minimec - syöttöpumppu, tosin varmasti sekin on jo hyvin kulunut.
nuffi59
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 854
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 17:48

11 Kesä 2009, 16:29

Täytyypä perehtyä tuohon tarkemmin, josko olisi tuossa se pikku ongelma.
Tattis vaan universal dm4:lle vinkistä! :)
Paljon elämässä säästää kun Nuffilla päästää
Nuhvikalle
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 594
Liittynyt: 18 Helmi 2010, 09:36
Paikkakunta: Kuusamo

17 Huhti 2010, 18:13

Miten on öljyt ja vedet pysynyt erillään,kun toi lohko näytti olevan hieman halkeillut :?:
Milläkonstein noi suuttimet on järkevin irroittaa, jos ei ole suuttimille tarkoitettua ulosvetäjää.
Eikös suuttimet kannattaisi ennen poistaa kuin toi kansi nostaa pois
Pinoteksia pintaan, niin vanhakin näyttää ....
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

17 Huhti 2010, 18:22

Nuo putkien välissä olevat halkeamat ei juuri haittaa toimintaa, lähes jokainen
nuhvin lohko on yläpinnasta halki
Suuttimet lähtee yleensä koputtelamalla ja nitkuttelemalla ja ruosteenirrotin on kanssa kova sana
Ja jos oikein tiukassa ovat niin suuttimen kiinnitysmutterit irti ja kone käymään, ajastaan se irtoaa
Pakkohan niitä ei ole irrottaa mutta kannen kiristykseen tarvii sitten erikoisempaa työkalua
Mukana kuin peräpukama!
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

18 Huhti 2010, 00:15

suuttimen irrotuksessa ei kannata käyttää hirveesti voimaa jottei suuttimen
ympärillä oleva holkki lähde mukaan (toimii vesitilan läpivientinä) reippaasti
ruosteenirroitinta ja jonkunmoista heiluttelua ja jos vain on aikaa niin antaa
irroitusaineen vaikuttaa pidempään 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Vastaa Viestiin