460 koneen kunnostusta
Valvoja: automies560
Juu, konetta on kasailtu sen mitä on suunnilleen pystynyt.Uudet putket ja vanhat männät uusine renkaineen paikoilleen laitettu ja kansi myös momenttiin kiristetty.
Kampiakseli runkolaakereineen ja päittäislevyineen on myöskin paikoillaan ja hyvältä vaikuttaa.
Kiertokangen laakerit jäivät laittamatta, kun olivat 0,30 ylikokoa ja standartit olisivat olleet oikeat.Vahingossa oli väärät laakerit postitettu.
Uskomatonta kuinka paljon tuo ylikoko tekee kehällä, jäi nimittäin aika suuri rako laakereiden päätyyn kun käytin niitä kokeeksi kampiakselin kaulalla.
Koitan joitain kuvia myöhemmin laitella katsottavaksi.
Kampiakseli runkolaakereineen ja päittäislevyineen on myöskin paikoillaan ja hyvältä vaikuttaa.
Kiertokangen laakerit jäivät laittamatta, kun olivat 0,30 ylikokoa ja standartit olisivat olleet oikeat.Vahingossa oli väärät laakerit postitettu.
Uskomatonta kuinka paljon tuo ylikoko tekee kehällä, jäi nimittäin aika suuri rako laakereiden päätyyn kun käytin niitä kokeeksi kampiakselin kaulalla.
Koitan joitain kuvia myöhemmin laitella katsottavaksi.
Paljon elämässä säästää kun Nuffilla päästää
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
kannattaa vaihtaa vaikka myöhemmin nuo kk liuskat
ei oo kovin paha homma vaikka kone traktorissa
kiinnikin. 460:mpissä vaan pitää ottaa kolmiotuki pois
että saa öljypohjan putoamaan...
ei oo kovin paha homma vaikka kone traktorissa
kiinnikin. 460:mpissä vaan pitää ottaa kolmiotuki pois
että saa öljypohjan putoamaan...
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Heitetäänpä parilla kuvalla väliin:
Vanhat ja uudet venat vieretysten
http://i256.photobucket.com/albums/hh19 ... 030007.jpg
Hiottu kansi venttiileineen
http://i256.photobucket.com/albums/hh19 ... 150008.jpg
Uudet putket ja vanhat männät uusine renkaineen
http://i256.photobucket.com/albums/hh19 ... 060009.jpg
Alakerrassa uudet rk- ja kk.laakerit paikoillaan
http://i256.photobucket.com/albums/hh19 ... 200004.jpg
Jaköpäähän hammaspyöriä mallailtu asemiinsa
http://i256.photobucket.com/albums/hh19 ... 200005.jpg
Vanhat ja uudet venat vieretysten
http://i256.photobucket.com/albums/hh19 ... 030007.jpg
Hiottu kansi venttiileineen
http://i256.photobucket.com/albums/hh19 ... 150008.jpg
Uudet putket ja vanhat männät uusine renkaineen
http://i256.photobucket.com/albums/hh19 ... 060009.jpg
Alakerrassa uudet rk- ja kk.laakerit paikoillaan
http://i256.photobucket.com/albums/hh19 ... 200004.jpg
Jaköpäähän hammaspyöriä mallailtu asemiinsa
http://i256.photobucket.com/albums/hh19 ... 200005.jpg
Paljon elämässä säästää kun Nuffilla päästää
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
siitä se hiljalleen valmistuu
otetaanpas veikkauksia että:
kuinka monta kierrosta kampiakselia pitää pyörittää
ennenkuin nuo merkit ovat seuraavan kerran kaikki kohdakkain
otetaanpas veikkauksia että:
kuinka monta kierrosta kampiakselia pitää pyörittää
ennenkuin nuo merkit ovat seuraavan kerran kaikki kohdakkain
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Yli 130 menee?Warpu kirjoitti:siitä se hiljalleen valmistuu
otetaanpas veikkauksia että:
kuinka monta kierrosta kampiakselia pitää pyörittää
ennenkuin nuo merkit ovat seuraavan kerran kaikki kohdakkain
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
130:nellä kyllä osuu jo parikin kertaa
mutta 10 ei riitä mihinkään
tuli joskus pyöriteltyä
ilman mäntiä ja viidenkymmenenkahdeksan
kierroksen jälkeen merkit on kohdakkain
sattumoisin sama luku kuin välihammaspyörän hammasmäärä
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Ette varmaan tosissaan olleetkaan Nelitahtivehkeessä kampiakseli kiertää kaksikertaa sen mitä muut motorin akselit. Hammasluku ratkaisee. Tuossa kampiakselissa on tasan puolet muiden jakopään rattaiden hammasluvusta. 130 ja puheet kymmenestä kierroksesta kai leikkimielistä, mutta antakaa nuhvi-asiantuntijat sentään asiallisia vastauksia eikä humoristimielisiä tai ainakin mainitkaa jos on hjuumoriaWarpu kirjoitti:siitä se hiljalleen valmistuu
otetaanpas veikkauksia että:
kuinka monta kierrosta kampiakselia pitää pyörittää
ennenkuin nuo merkit ovat seuraavan kerran kaikki kohdakkain
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
tämä keskustelun pätkä on muuten totisinta totta
jos nuhvin moottoria pyörittää 2 kierrosta niin merkit osoittaa
ihan mihin sattuu, ajoitus toki on kohdallaan.
koska merkit on välihammaspyörässä eikä kiinteästi lohkossa
tuosta ylempä olleesta kuvasta näkyy hyvin=
http://i256.photobucket.com/albums/hh19 ... 200005.jpg
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
No ei ole. Ootko tosissaan nuiden pyörien suhteen jos eivät pysy sykroonissa kuitenkin muu pysyy, venttiili, pumppuWarpu kirjoitti:
tämä keskustelun pätkä on muuten totisinta totta
jos nuhvin moottoria pyörittää 2 kierrosta niin merkit osoittaa
ihan mihin sattuu, ajoitus toki on kohdallaan.
koska merkit on välihammaspyörässä eikä kiinteästi lohkossa
tuosta ylempä olleesta kuvasta näkyy hyvin
http://i256.photobucket.com/albums/hh19 ... 200005.jpg