460 koneen kunnostusta
Valvoja: automies560
Ja asiaan taas! Tuli siinä säädettyä jo kahden uuden suuttimen avautumispaineet kohdalleen, eli 170-180bar haarukkaan.Onnistuin siinä jopa räppäsemmään kuvan suihkusta ja ei ihan helppoa ollut sekään yksinänsä suoritettuna:
http://i256.photobucket.com/albums/hh19 ... 160005.jpg
Tässä sitten suutintestesteri:
http://i256.photobucket.com/albums/hh19 ... 160006.jpg
http://i256.photobucket.com/albums/hh19 ... 160005.jpg
Tässä sitten suutintestesteri:
http://i256.photobucket.com/albums/hh19 ... 160006.jpg
Paljon elämässä säästää kun Nuffilla päästää
Noissa on muuten sellainen yleisen säätöohje, etteivät saman moottorin suuttimien paineet saisi heittää kuin 3 baria toisistaaan. Aika tarkka säätää.
Se ei sitten ole niin tarkkaa, mikä se yleinen painetaso on, saa heittää vaikka 20 baria, kunhan kaikissa on 3 barin tarkkuudella sama. Asialla on lähinnä vaikutusta tyhjäkäynnin tasaisuuteen.
Se ei sitten ole niin tarkkaa, mikä se yleinen painetaso on, saa heittää vaikka 20 baria, kunhan kaikissa on 3 barin tarkkuudella sama. Asialla on lähinnä vaikutusta tyhjäkäynnin tasaisuuteen.
Remontoitu kone on hissukseen asennettu paikoilleen ja tänään tuli käyntiin startattua.
Käynnistyi todella ripeästi ja käynti on komeata kuunneltavaa.Katsotaan nyt sitten ajan kanssa koneen toimivuutta ja viisastutaan lisää.
Tämmöistä väliraporttia vaan pitkästä aikaa.
Käynnistyi todella ripeästi ja käynti on komeata kuunneltavaa.Katsotaan nyt sitten ajan kanssa koneen toimivuutta ja viisastutaan lisää.
Tämmöistä väliraporttia vaan pitkästä aikaa.
Paljon elämässä säästää kun Nuffilla päästää
Sisäänajoa tänään suoritettu ja kone pelaa hienosti.Tässä vähän videonpätkää koneen käynnistä ja arvostella saapi.
http://s256.photobucket.com/albums/hh19 ... 110002.flv
http://s256.photobucket.com/albums/hh19 ... 110002.flv
Paljon elämässä säästää kun Nuffilla päästää
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Käy kuin nuhvetin kuuluu. Nufnufnufnuf hehhee
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Juu, nuhvetilla rallateltu menemään tuntimittarin mukaan 24 h ja hyvinhän tuo on pelannut.
Alkuun meinasi pakarista tulla mustaa kuraa, etenkin tyhjäkäyntiä käydessä, mutta on tyystin loppunut kun on männänrenkaat hioutuneet putkiinsa sopiviksi.
Että tämmöstä vaan.
Alkuun meinasi pakarista tulla mustaa kuraa, etenkin tyhjäkäyntiä käydessä, mutta on tyystin loppunut kun on männänrenkaat hioutuneet putkiinsa sopiviksi.
Että tämmöstä vaan.
Paljon elämässä säästää kun Nuffilla päästää
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1546
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Varmaankin ottaa nyt ärhäkkäämmin kierroksia kuin sillä vanhalla alipainesäätimellä varustetulla koneella ja muutekin tehokkaampi kone
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
Kyllä terhakkaammin ottaa kiekkoja tuolla mekaanisella säätimellä varustellulla pumpulla.
Semmoisen ilmiön olen vaan huomannut, jotta tyhjäkäyntikierroksiin vaikuttaa selvästi toi traktorin asento kun se poikkeaa vaaka-asennosta.
Onko muut tälläistä havainneet?
Semmoisen ilmiön olen vaan huomannut, jotta tyhjäkäyntikierroksiin vaikuttaa selvästi toi traktorin asento kun se poikkeaa vaaka-asennosta.
Onko muut tälläistä havainneet?
Paljon elämässä säästää kun Nuffilla päästää
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 906
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00
Kyllä sitten syytä tutustua syöttöpumpun sielunelämään. Ei kuulu asennon vaikuttaa käyntiin mitenkään. Esimerkiksi kaivurikäytössä ei tulisi hommista yhtään mitään, jos kierrokset olisivat traktorin asennosta riippuvaisia... Todennäköisesti säätötanko, siis se jossa ne elementtejä kääntävät hampaat, pääsee liikkumaan vapaasti pituussuuntaan jonkun matkaa.nuffi59 kirjoitti:Kyllä terhakkaammin ottaa kiekkoja tuolla mekaanisella säätimellä varustellulla pumpulla.
Semmoisen ilmiön olen vaan huomannut, jotta tyhjäkäyntikierroksiin vaikuttaa selvästi toi traktorin asento kun se poikkeaa vaaka-asennosta.
Onko muut tälläistä havainneet?
Kyllä muuten alipainesäätöisellä pumpullalakin kiekaisee Nuffi kierroksia aika hätäisesti, jos isovieteri on kunnossa, joka säätötankoa maksimin suuntaan työntää, ja kaikki osat pääsevät vapaasti, ilman ruosteesta johtuvaa lisäkitkaa liikkumaan. Minulla ainakin kaikkein laiskimmin kierroksia kerää Ford 5000, jossa Minimec - syöttöpumppu, tosin varmasti sekin on jo hyvin kulunut.
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 594
- Liittynyt: 18 Helmi 2010, 09:36
- Paikkakunta: Kuusamo
Miten on öljyt ja vedet pysynyt erillään,kun toi lohko näytti olevan hieman halkeillut
Milläkonstein noi suuttimet on järkevin irroittaa, jos ei ole suuttimille tarkoitettua ulosvetäjää.
Eikös suuttimet kannattaisi ennen poistaa kuin toi kansi nostaa pois
Milläkonstein noi suuttimet on järkevin irroittaa, jos ei ole suuttimille tarkoitettua ulosvetäjää.
Eikös suuttimet kannattaisi ennen poistaa kuin toi kansi nostaa pois
Pinoteksia pintaan, niin vanhakin näyttää ....
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Nuo putkien välissä olevat halkeamat ei juuri haittaa toimintaa, lähes jokainen
nuhvin lohko on yläpinnasta halki
Suuttimet lähtee yleensä koputtelamalla ja nitkuttelemalla ja ruosteenirrotin on kanssa kova sana
Ja jos oikein tiukassa ovat niin suuttimen kiinnitysmutterit irti ja kone käymään, ajastaan se irtoaa
Pakkohan niitä ei ole irrottaa mutta kannen kiristykseen tarvii sitten erikoisempaa työkalua
nuhvin lohko on yläpinnasta halki
Suuttimet lähtee yleensä koputtelamalla ja nitkuttelemalla ja ruosteenirrotin on kanssa kova sana
Ja jos oikein tiukassa ovat niin suuttimen kiinnitysmutterit irti ja kone käymään, ajastaan se irtoaa
Pakkohan niitä ei ole irrottaa mutta kannen kiristykseen tarvii sitten erikoisempaa työkalua
Mukana kuin peräpukama!
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
suuttimen irrotuksessa ei kannata käyttää hirveesti voimaa jottei suuttimen
ympärillä oleva holkki lähde mukaan (toimii vesitilan läpivientinä) reippaasti
ruosteenirroitinta ja jonkunmoista heiluttelua ja jos vain on aikaa niin antaa
irroitusaineen vaikuttaa pidempään
ympärillä oleva holkki lähde mukaan (toimii vesitilan läpivientinä) reippaasti
ruosteenirroitinta ja jonkunmoista heiluttelua ja jos vain on aikaa niin antaa
irroitusaineen vaikuttaa pidempään
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um