460 koneen kunnostusta
Valvoja: automies560
Tässä kaikessa hiljaisuudessa on tullut räjäytettyä nuffin kone osiksi ja saa nähdä mitä kehittyy.
Lohkosta vesitilan päältä löytyi halkeamia, jotka ovat vissiin aika yleisiä näissä.Käsittääkseni nuilla kohdin olevat halkeamat eivät vesiä ja öljyjä vielä sekoittele.Tässä kuvaa niistä ja kommentteja saa esittää!
http://i256.photobucket.com/albums/hh19 ... 280001.jpg
Olihan putkien ympärillekkin mujua kertynyt melkoinen määrä ja nämä putket niitä ohuita, joissa ongelmia enempi ollut jo aikoinaan.
http://i256.photobucket.com/albums/hh19 ... 070004.jpg
Tässäpä alkuun ja lisää seurailee ajan myötä
Lohkosta vesitilan päältä löytyi halkeamia, jotka ovat vissiin aika yleisiä näissä.Käsittääkseni nuilla kohdin olevat halkeamat eivät vesiä ja öljyjä vielä sekoittele.Tässä kuvaa niistä ja kommentteja saa esittää!
http://i256.photobucket.com/albums/hh19 ... 280001.jpg
Olihan putkien ympärillekkin mujua kertynyt melkoinen määrä ja nämä putket niitä ohuita, joissa ongelmia enempi ollut jo aikoinaan.
http://i256.photobucket.com/albums/hh19 ... 070004.jpg
Tässäpä alkuun ja lisää seurailee ajan myötä
Paljon elämässä säästää kun Nuffilla päästää
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Eikös nuo halkeamat ole lähes joka lohkossa
Paskat pois ja pesuun, kyllä siitä vielä kone tulee
Paskat pois ja pesuun, kyllä siitä vielä kone tulee
Mukana kuin peräpukama!
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 906
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00
Ei kai nyt sentään näin päin? Kyllä tuosta "kone" voi tulla, mutta kyllä ehjiä varmaankin enempi on.jamppi kirjoitti:Eikös nuo halkeamat ole lähes joka lohkossa
Paskat pois ja pesuun, kyllä siitä vielä kone tulee
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 318
- Liittynyt: 08 Huhti 2007, 19:29
Aika yleisiä on kyllä nuo halkeamat, itellä noista kuudesta nuhvista on yhdessä ehjä lohko noilta osin ja yhdestä en ole konetta avannu. 4 nuhvin lohkosta on putkien välit katkennu. ei kyllä ole mitään haitannu Voi niitä silti olla enemmän ehjiä....... Mulla on vain huono tuuri..
Tattista vaan kommentoijille.Kummia tässä nyt ei vielä ole ehtinyt tekemään, enemmän ollut tuollaista puhdistusluontoista puuhastelua.
Tuli lohkolle tarjottua liuotuspesunestettä ja painepesuria reippaalla annostelulla ja pari kuvaa siittä.
http://i256.photobucket.com/albums/hh19 ... 240009.jpg
http://i256.photobucket.com/albums/hh19 ... 240010.jpg
Tuli lohkolle tarjottua liuotuspesunestettä ja painepesuria reippaalla annostelulla ja pari kuvaa siittä.
http://i256.photobucket.com/albums/hh19 ... 240009.jpg
http://i256.photobucket.com/albums/hh19 ... 240010.jpg
Viimeksi muokannut nuffi59, 29 Kesä 2008, 18:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Paljon elämässä säästää kun Nuffilla päästää
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 114
- Liittynyt: 25 Maalis 2008, 12:30
- Paikkakunta: Ylivieska
- Viesti:
Miten sait sylinteriputket irti, 4 nuffin kone avattuna mutta sylinterinputket on lujassa tein pultista vetolaitteen mutta kun ei vaan sillä voimalla tunnu irtoavan. Pitääkö ottaa tunkki käyttöön vai särkyykö jotain, ajattelin lähinnä alapäässä loevaa tiiviste pintaa ettei lohkaise siitä, vai onko putki yläpäästä niin lujasti kiinni.
No tuossa omassa tapauksessa otin alakerran auki myös, koska pari mäntääkin oli ruostunut putkiinsa tiukasti ja olisin jokatapauksessa ottanut.
Kun kampiakseli oli raivattu tieltä pois, niin lekalla ja sopivalla pölkyllä lyöden irtosi männät sekä putket helpohkosti.
Kyllä noi putket pitäisi irrota sinunkin koneestasi tuolla mainitsemallasi konstilla helposti, jos ei vallan hitsattu kiinni ole.
Siitä se, yritystä ja harkintaa vaan V602T kehiin.
Kun kampiakseli oli raivattu tieltä pois, niin lekalla ja sopivalla pölkyllä lyöden irtosi männät sekä putket helpohkosti.
Kyllä noi putket pitäisi irrota sinunkin koneestasi tuolla mainitsemallasi konstilla helposti, jos ei vallan hitsattu kiinni ole.
Siitä se, yritystä ja harkintaa vaan V602T kehiin.
Paljon elämässä säästää kun Nuffilla päästää
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
näin minulle opetettiin jo koolussa että kun nuita valu osia hitsailetta niin pillillä hitsattava kohta puna hekuun ja sit heti hitsataan ja vasaralla naputellaan hitsattua kohtaa jonkin aikaa että se alkaa jäähtyä "tummua" vai mitä kolleekat meltä vai näinkö koolussa unen voi olla näinkin
aja millä ajat mutta majorilla loput
V602
Kun olet kiristänyt ulosvetäjän, (en tiedä, minkämallinen sinulla on) niin onko mahdollista kopsauttaa sieltä putken alpuolelta siihen pultin kantaan tai sylinteriputkeen. Kunnon mojaus tekee eetvarttia.
Kun olet kiristänyt ulosvetäjän, (en tiedä, minkämallinen sinulla on) niin onko mahdollista kopsauttaa sieltä putken alpuolelta siihen pultin kantaan tai sylinteriputkeen. Kunnon mojaus tekee eetvarttia.
Työn iloa ja onnistumisen riemua vahvalla kotimaisella.
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 114
- Liittynyt: 25 Maalis 2008, 12:30
- Paikkakunta: Ylivieska
- Viesti:
Jopa lähti putket irti, hitsasin 3 kpl noin 40 mm sauman alapäähän ja sama yläpäähän putkea pituussuunnassa ja antoi jäähtyä. Lähti sillä pultista tekemällä ulosvetimellä aika kevyesti irti. Olipa lohkon sisällä melkoinen määrä ruosteentöhkää
Joo, öljypumppukin tullut tässä purettua ja vaikutti kaikinpuolin hyvältä.Ei nuo nuffin öljypumput mielestäni ainakaan mitään kulutustavaraa ole vaan tehty kestämään.
Noita putsaushommia tässä ajan oloon tehty ja alkas osat olla puhtaita.
Kannesta oli kaksi imuventtiilinohjainta napsahtanut siitä yläpäästään poikki ja täytyy uusia.
Ruiskutuspumppu tarttee seuraavaksi tutkia ja sensemmosta.
Tämmöistä väliaikatietoa nyt.
Noita putsaushommia tässä ajan oloon tehty ja alkas osat olla puhtaita.
Kannesta oli kaksi imuventtiilinohjainta napsahtanut siitä yläpäästään poikki ja täytyy uusia.
Ruiskutuspumppu tarttee seuraavaksi tutkia ja sensemmosta.
Tämmöistä väliaikatietoa nyt.
Paljon elämässä säästää kun Nuffilla päästää
Laitetaans pari kuvaa nyt tännekkin, eli tässä venttiilistä paikoillaan ja tuota upotusta tulisi ohjekirjasen mukaan olla maksimissaan 0,25mm ja tästä löytyy rapiat 1mm eli aika paljolti.
http://i256.photobucket.com/albums/hh19 ... 220012.jpg
Eli, onko jollakulla kokemuksia, miten paljon NUFFIN kohdalla tuo liiallinen syvyys vaikuttaa käynnistyvyyteen?
Laitetaan vielä kuva läpikäydystä Öljypumpusta
http://i256.photobucket.com/albums/hh19 ... 220013.jpg
http://i256.photobucket.com/albums/hh19 ... 220012.jpg
Eli, onko jollakulla kokemuksia, miten paljon NUFFIN kohdalla tuo liiallinen syvyys vaikuttaa käynnistyvyyteen?
Laitetaan vielä kuva läpikäydystä Öljypumpusta
http://i256.photobucket.com/albums/hh19 ... 220013.jpg
Paljon elämässä säästää kun Nuffilla päästää
Kansi on saanut elvytyshoidon ja siitä kuvaa:
http://i256.photobucket.com/albums/hh19 ... 150008.jpg
http://i256.photobucket.com/albums/hh19 ... 150007.jpg
Tunti/km- mittari tarkastettu, lasi uusittu ja on muuten sisuskaluiltaan hyvässä kunnossa.
http://i256.photobucket.com/albums/hh19 ... 150006.jpg
Myös mittarinpyörittäjän vaihteisto purettu ja todettu hyväkuntoiseksi.
http://i256.photobucket.com/albums/hh19 ... 110004.jpg
Tästä se pikkuhiljaa......
http://i256.photobucket.com/albums/hh19 ... 150008.jpg
http://i256.photobucket.com/albums/hh19 ... 150007.jpg
Tunti/km- mittari tarkastettu, lasi uusittu ja on muuten sisuskaluiltaan hyvässä kunnossa.
http://i256.photobucket.com/albums/hh19 ... 150006.jpg
Myös mittarinpyörittäjän vaihteisto purettu ja todettu hyväkuntoiseksi.
http://i256.photobucket.com/albums/hh19 ... 110004.jpg
Tästä se pikkuhiljaa......
Paljon elämässä säästää kun Nuffilla päästää