patrol 6

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

mape
Proto suunnittelija
Viestit: 162
Liittynyt: 24 Helmi 2008, 20:33
Paikkakunta: Siilinjärvi

08 Loka 2008, 19:55

täällä suunnalla on kans tulossa, samanlainen viritys. mut aloitus vielä kestää vähän aikaa. Fordson projekti pitää saada ensin ulos...
ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1470
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

08 Loka 2008, 20:07

ennen kuin mape alotat sitä rojektii niin kää riken luona siellä on poijjat tehneet joitain hyviä oivalluksii ,kannattaa käyvä jopa suosittelen,
aja millä ajat mutta majorilla loput
jukeskinen
Kutos -nuffisti
Viestit: 63
Liittynyt: 11 Touko 2008, 23:36
Paikkakunta: Jaala/kymenlaakso

08 Loka 2008, 20:59

Nooh vois vois tosta patrolin koneen asennuksesta kertoa tarkemmin tääl sivulla ja niksejä kans???? Alkaa poltella tää koneasia :oops:
Universaalia toimintaa.
Nuffield DL3
Nuffield DM4
Ford Transit 2.4 D -82
ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1470
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

08 Loka 2008, 21:07

ootahan kunhan maester tulloo alakuviikosta tänne niihen kuvoomis laitteihisa kanssa niin ruppee tulemaan semmosta tietoo kuvana että puol suomee on syömätä muutaman päevän kuvan laatukin on kuin parraissa poikiin elokuvissa joita yöllä katellaan kellä sattuu moiset vehkeet olemaan tärkkein kai siinä patrollin asennuksessa on että aluks kahtoo että kone tulloo oikkein päin muu onkii jo itestään selevee :idea:
aja millä ajat mutta majorilla loput
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

08 Loka 2008, 21:17

ahven kirjoitti:ootahan kunhan maester tulloo alakuviikosta tänne niihen kuvoomis laitteihisa kanssa niin ruppee tulemaan semmosta tietoo kuvana että puol suomee on syömätä muutaman päevän kuvan laatukin on kuin parraissa poikiin elokuvissa joita yöllä katellaan kellä sattuu moiset vehkeet olemaan tärkkein kai siinä patrollin asennuksessa on että aluks kahtoo että kone tulloo oikkein päin muu onkii jo itestään selevee :idea:
Heh :lol: Illan paraat naurut.

Kameranahan mulla on tommonen jokamiesluokan canon powershotti, muutaman satasen (200€) tikikamera. :lol: :lol:

Videokamerakin olisi, semmonen olalla raahattava VHS malli, ei sitä ilkiä enää käyttää julkipaikoilla, ei siinä tosin akkukaan oikein pelaa...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
jukeskinen
Kutos -nuffisti
Viestit: 63
Liittynyt: 11 Touko 2008, 23:36
Paikkakunta: Jaala/kymenlaakso

08 Loka 2008, 21:18

No nyt puhut vähä mutta asiaa. :lol: Hieno homma toi jotta pääsee patrol asennuksen saloihin :P Sitä kun ei koskaan tiiä millon kipinä iskee antenniin ja alkaa väsään tollasta moottorijuttua. :roll:
Universaalia toimintaa.
Nuffield DL3
Nuffield DM4
Ford Transit 2.4 D -82
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

15 Loka 2008, 16:17

Nyt kuvia Patrol Nuffieldista.

Vielä kaivannee nuhvikka hienosäätöä. Ei meinannut pysyä lapasessa leveällä soratiellä vaikka vaihteena oli nelonen :lol: Hieman klappia...

http://www.nuhvi.net/gallery/main.php?g ... =xacb91b22
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1470
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

20 Joulu 2008, 20:09

nyt ja tänä päevänä alotin väsätä patrol nuhviin orbitroolia ja sinne se vain mahtu vaekka tiukkaa se teki kuva kalleriassa kuva .mutta siitä on hyvä jatkoo kun nuita pyhän seutuja vuon vaehteessa on enempi kuin tarpeeks. ee toenna simpukan kanssa tapella jos väljee on tästä apu ja helepolla eikä jiä kuin kaks niveltä ja keinu :idea:
aja millä ajat mutta majorilla loput
Avatar
UniversalDM4
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 906
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00

20 Joulu 2008, 23:40

ahven kirjoitti:nyt ja tänä päevänä alotin väsätä patrol nuhviin orbitroolia ja sinne se vain mahtu vaekka tiukkaa se teki kuva kalleriassa kuva .mutta siitä on hyvä jatkoo kun nuita pyhän seutuja vuon vaehteessa on enempi kuin tarpeeks. ee toenna simpukan kanssa tapella jos väljee on tästä apu ja helepolla eikä jiä kuin kaks niveltä ja keinu :idea:
Olet hurja mies, jos siihen oikeaan kutosnuffiin, siis siihen, jossa se BMC:n kone ja parit kertojat laitat orbitrooliohjauksen ja uskallat ajaa täysillä :wink: Ei tarvi kun yksi letku tai nippa vähän ratketa jossain kuopassa, niin yksi Nuffisti vähemmän.... Varmasti on ohjaus kyllä alkuperäistä kevyempi.
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

21 Joulu 2008, 01:32

tiedä nyt sitten että onko venäläinen pystykierre ohjaustangossa
yhtään sen parempi kuin mehuvälitys 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

21 Joulu 2008, 10:04

Täytyy sanoa patrol nuffilla ajaneena, että kyllä varmaan orbitrooli voittaa sen 3/4 kierroksen klapin :lol:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
kharju
Nelos -nuffisti
Viestit: 24
Liittynyt: 04 Loka 2008, 07:06
Paikkakunta: Kauhava

21 Joulu 2008, 10:26

UniversalDM4 kirjoitti:
ahven kirjoitti:nyt ja tänä päevänä alotin väsätä patrol nuhviin orbitroolia ja sinne se vain mahtu vaekka tiukkaa se teki kuva kalleriassa kuva .mutta siitä on hyvä jatkoo kun nuita pyhän seutuja vuon vaehteessa on enempi kuin tarpeeks. ee toenna simpukan kanssa tapella jos väljee on tästä apu ja helepolla eikä jiä kuin kaks niveltä ja keinu :idea:
Olet hurja mies, jos siihen oikeaan kutosnuffiin, siis siihen, jossa se BMC:n kone ja parit kertojat laitat orbitrooliohjauksen ja uskallat ajaa täysillä :wink: Ei tarvi kun yksi letku tai nippa vähän ratketa jossain kuopassa, niin yksi Nuffisti vähemmän.... Varmasti on ohjaus kyllä alkuperäistä kevyempi.
Eiköhän nuhvi kulje patrollin koneella ilman kylmäkoskelaista saman kuin bmc:n koneella kertojan kanssa... :roll:
Avatar
UniversalDM4
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 906
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00

21 Joulu 2008, 10:28

Nuffieldmaster kirjoitti:Täytyy sanoa patrol nuffilla ajaneena, että kyllä varmaan orbitrooli voittaa sen 3/4 kierroksen klapin :lol:
Varmasti. Toisaalta eikös väljyydet ohjauksessa voi poistaa vaihtamalla rattiakselin laakerin, simpukan kääntövarren holkin ja raidetangon nivelet? Niissä useimmiten ne suurimmat väljyydet on. Orbitrol ohjaus on tietysti sitten hyvä, jos keveys on etusijalla. Minusta orbitrol-ohjauksella ajaminen on huteramman tuntuista, kuin mekaanisella välityksellä. Makuasioita...
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

21 Joulu 2008, 10:31

UniversalDM4 kirjoitti:
Nuffieldmaster kirjoitti:Täytyy sanoa patrol nuffilla ajaneena, että kyllä varmaan orbitrooli voittaa sen 3/4 kierroksen klapin :lol:
Varmasti. Toisaalta eikös väljyydet ohjauksessa voi poistaa vaihtamalla rattiakselin laakerin, simpukan kääntövarren holkin ja raidetangon nivelet? Niissä useimmiten ne suurimmat väljyydet on. Orbitrol ohjaus on tietysti sitten hyvä, jos keveys on etusijalla. Minusta orbitrol-ohjauksella ajaminen on huteramman tuntuista, kuin mekaanisella välityksellä. Makuasioita...
Ruuvi on kuulema niin kulunut, että kierteen harja on "terävä". Holkeissa ei ollut tuo välys kun kokeilin niin hirveä. Rattiakselin laakerikin oli kunnossa, kun ei ratti itsessään hirveästi antanut periksi suuntaan tai toiseen!
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1470
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

21 Joulu 2008, 12:22

elekee elekee pelotella minä oon arka mies jiäpi vielä rojekti kesken :roll:
aja millä ajat mutta majorilla loput
Vastaa Viestiin