patrol 6

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1470
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

21 Joulu 2008, 17:03

nyt on sitten sylinteri nuhvin alla ja huomenna haetaan nipat jotta suahaan öljyt kiertämmään siellä missä niihen kuuluukin kiertee ja ei kun koe ajolle. rojekti eenny iliman onkelmia toistaseksi :idea: :twisted:
aja millä ajat mutta majorilla loput
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

21 Joulu 2008, 17:12

Kuvia?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1470
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

21 Joulu 2008, 19:22

tulloo huomenna kuvija
aja millä ajat mutta majorilla loput
ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1470
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

22 Joulu 2008, 21:43

ei muuten toimi koska patrollin oma tehostimen pumpun tuotto liijan pieni ja nyt haettu sampon oma pumppu ja asennetaan ennen vuon loppuu,katotaan sitten miten kääpi
aja millä ajat mutta majorilla loput
Leukkumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1126
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
NLCF r.y jäsen Nro: 023
Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa

21 Tammi 2009, 15:28

Hyvin näyttää sopivan patukan kuutonen nuhvin nokalle, juuri sopivan vanhahtavakin patruunaöljynsuodattimineen jne 8) Mikä vauhtipyörä/kytkin tuossa on, entä miten sähköt on rakennettu kun patrolissahan on 24v sähköt?
kharju kirjoitti:
UniversalDM4 kirjoitti:
ahven kirjoitti:nyt ja tänä päevänä alotin väsätä patrol nuhviin orbitroolia ja sinne se vain mahtu vaekka tiukkaa se teki kuva kalleriassa kuva .mutta siitä on hyvä jatkoo kun nuita pyhän seutuja vuon vaehteessa on enempi kuin tarpeeks. ee toenna simpukan kanssa tapella jos väljee on tästä apu ja helepolla eikä jiä kuin kaks niveltä ja keinu :idea:
Olet hurja mies, jos siihen oikeaan kutosnuffiin, siis siihen, jossa se BMC:n kone ja parit kertojat laitat orbitrooliohjauksen ja uskallat ajaa täysillä :wink: Ei tarvi kun yksi letku tai nippa vähän ratketa jossain kuopassa, niin yksi Nuffisti vähemmän.... Varmasti on ohjaus kyllä alkuperäistä kevyempi.
Eiköhän nuhvi kulje patrollin koneella ilman kylmäkoskelaista saman kuin bmc:n koneella kertojan kanssa... :roll:
Niin, kuinkahan kovaa tuollainen nuhvi kulkee :roll: Moottorin teho 95 hv (din) saadaan kierroksilla 3600, ryntäytyskierrokset on max 4300. Näistähän voisi jotain päätellä. Minulla on muuten kiristysmomentteja ja säätöarvoja ko. moottoriin jos joku tarvii :wink:
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla :D[/quote]
ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1470
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

21 Tammi 2009, 20:42

patrolin vaahti pyörä ja levy mutta keskiö nuhvista. sen voe laettoo ja pitäskii että nuhvin levyyn niitataan patrollin pinnat ja liika pelti leekattaan poes. sähöt on 24 eelleen
aja millä ajat mutta majorilla loput
Örfliitti
Nuhvitietäjä
Viestit: 330
Liittynyt: 08 Huhti 2007, 08:58

23 Tammi 2009, 08:27

kharju kirjoitti: Eiköhän nuhvi kulje patrollin koneella ilman kylmäkoskelaista saman kuin bmc:n koneella kertojan kanssa... :roll:
No, ei se mihinkään ole edes EU-aikana muuttunut, että traktorin nopeus on suoraan verrannollinen moottorin kierroksiin. Jos Nuffield 460:lle tehdas takaa uutena 28,5km/h nopeutta (11"x36" takagummeilla), kun kone tykittää 2000r/min, niin 3600r/min antaa silloin samankokoisilla renkailla ja alkuperäisillä välityksillä 51,3km/h.
Yli 5000r/min pitää kyllä Patrolin koneen pärrätä, jos meinaa esim. BMC:n kutosella ja kylmäkosken kertojalla olevien Nuffien matkassa pysyä!
Kokemuksesta voin kyllä kertoa, että 5000r/min on vanhan traktorin bensakoneessakin jo kova juttu ja semmoisen vanhan tiiselikoneisen traktorin haluaisin kyllä nähdä ittekin!
ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1470
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

23 Tammi 2009, 08:40

no mää ja tiijä onhan sitä laskettu ja vähennetty mitä mitä mikkii kulukoo mutta kunhan raetteet on sulat ja laetettaan tuo taevaan mittooja tuohon tankin piälle niin sitten nähään mitä se kulukoo ite veekkoon että 60;kympin kantturoissa voes olla.se 80;pii on jo niitä noppeuksii navkaattrilla mitattuna että eepä paljo lissee ennee tarvii viritellä.maesemmiin kahtelu jiä vähä niin kuin sivu seekaks.
aja millä ajat mutta majorilla loput
Vastaa Viestiin