Projekti: 10/60 kausihuolto

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

Nuhvelentin veli
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1298
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
Paikkakunta: Peräpohjolan piiri

04 Touko 2008, 21:34

Tämänpäiväiseltä safarilta kun ajoimma kotia, niin huomasin että tuo Tenspeed on alkanu merkkaamaan reviirinsä ja jarrut muuttuivat rauhalliseen ajoon pitkille pysähdysmatkoille soveltuviksi malleiksi.

Jarruakseleitten stefat pXXkana kummaltakin puolelta... Noh huomenna perä palasiksi ja rummut pois (akseliputket ja perämurikka on peräisin DM4:stä)
Samalla voitaisiin pikkuisen jatkaa tuota entraamistakin, joka jäi viimesyksynä kesken. Nuhvi on nyt maalattu väärällä oranssilla vaihdelaatikon takapäähän asti, eli akselit, perä ja nostolaitereppu huutavat väriä päällensä.

Korjauskohteita:
Jarrut
Lokasuojat
Ulosotto
Takavalot (lamput on jo asennettu, vielä pitäsi johdottaa)

Kuviakin on tullut luvattua jo useammasta projektista, mutta tuo kuvablogin käyttäminen ei oiken ole hanskassa. Häätyy opetella
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Nuhvelentin veli
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1298
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
Paikkakunta: Peräpohjolan piiri

04 Touko 2008, 22:43

Korjaus edelliseen: Kuvia 10/60:n alkutaipaleelta:
http://kuvablogi.com/nayta/1079223/
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Nuhvelentin veli
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1298
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
Paikkakunta: Peräpohjolan piiri

11 Touko 2008, 21:54

Projekti on jatkunut taas Sunnuntaipäivän ratoksi. Nuhvelentin tuhoama ulosotto toimii taas. Oli vain katkennut käyttövivun päästä se n.8mm tappi, joka liikuttelee siirtäjää. Huomenna jarrut...
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Nuhvelentin veli
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1298
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
Paikkakunta: Peräpohjolan piiri

03 Tammi 2010, 04:47

Jäänyt pikkuisen tämä remonttikirjanpito viime aikoina :oops:

Projektilistalle voi lisätä vielä tehottoman hydraulipumpun (välillinen syy Bernardin hankintaan :oops: ), sekä pikkuisen vuotavat vetoakselien stefat (tilattu, mutta vaihtamatta vielä)

Ja kaikista pahimpana kurkistuksen tulevaisuuteen, eli Palmuöljypohjaisen Biodieselin verryttäminen taas juoksevaksi Peräpohjolan talvessa.
Lääkkeet tähän: kuumailmapuhallin, about tarpeeksi talvidieseliä ja lehmän hermot.
Moottorin lämmitystä tietenkään unohtamatta.

Traktorin käynnistämiseksi tarvitaan vielä Booster-toiminen akkulaturi, koska starttaus venynee pikkuisen (nimim 460 herätetty samoilla konsteilla samalla polttoaineella -10c pakkasesta)
Kesädiesel järjestelmässä olisi pikkuongelma tähän verrattuna, tämä kun on puuroa kauttaaltaan pakkaskeleillä.
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Nuhvelentin veli
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1298
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
Paikkakunta: Peräpohjolan piiri

05 Marras 2011, 02:00

Tenspeedin kausihuolto (vai vuoisikausihuolto? hmm? :? ) jatkuu.
Käyttöönoton yhteydessä v: 2006 hommasin siihen IKH:n vesipumpun korjaussarjan, nyt 5v myöhemmin pumppu on huolloista(kin) huolimatta aivan samassa kunnossa, kuin ennen remonttia, eli välystä ainakin 5mm akselissa ja vuotaa kuin seula (silloin ei saanut muita, kuin korjaussarjoja) eli reisille meni tuokin repairi..

Uusi vesipumppu on jo hommattuna (nyt niitä on taas saatavilla) ja odottaa vaihtoa virkaansa.
Jospa sitä sitten vaihtaisi sylinterikannenkin, kun tuo vanha kuseskelee 2-3 sylinterien pakokanavasta nesteet pihalle, sotkien koneen kyljenkin :evil: .
Tallessa on onneksi 460:n orkkis kansi, joka vaihdettiin aikoinaan veden ja öljyjen sekoittumisen vuoksi (syyksi paljastui loppupeleissä asennusvaiheessa onnistuneesti halki vasaroitu 1-syl. sylinteriputki), kannessa on mm. uudet venttiilinohjurit vaihdettuina... 8)
Jospa tuo pannun kylki alkaisi nyt pysymään Allgaierin värisenä :wink:
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Vastaa Viestiin