Projekti: 3DL -61 #2

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

PetriH
Ylläpitäjä
Viestit: 223
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:04
Konekalustoani: Nuffield 3 -61, MF-30-63
NLCF r.y jäsen Nro: 3
Paikkakunta: Laihia

26 Elo 2008, 19:40

nuhvi63 kirjoitti:yks pikku vinkki. jos ajat vähänkään muualla kuin tiellä,niin ota tuo urakkanuppi pois,säästyy sormet...
Otin pois jo tänään sen. kuka tietää mistä tuo ratti alunperin, nyt vähän heiluu tuossa booreilla,mutterin varassa kiinni. Ratissa näyttäisi olevan valmiiksi kirteet uranupille.

Eilen tuli rekisreröityä nuffi 19 vuoden tauon jälkeen, katsastusasemalla muuten käytettiin hyväksi nuhvi.net:in teknisiä tietoja rekisteröinnissä, joku tieto puuttui koneelta.. uusi kilpi kiiltelee kovasti.

Tänään sitten piti väsätä kiinnike kilvelle ja tälläisen tein jostain hyllypellistä taittelemalla:
1.taiteltuna koesovituksessa
2.pohjamaalattuna ja pintamaalattuna
3.kiinnityspisteet
4.kiinni vekottimessa
5.kilpi kiinni

pakolliset ulkokuvat:
1
2
3
4


että tämmöstä tälläkertaa
Keli kuin keli - Nuffield on peli!
rape
Vitos -nuffisti
Viestit: 43
Liittynyt: 04 Marras 2007, 00:30

26 Elo 2008, 20:01

PetriH kirjoitti:
nuhvi63 kirjoitti:yks pikku vinkki. jos ajat vähänkään muualla kuin tiellä,niin ota tuo urakkanuppi pois,säästyy sormet...
Otin pois jo tänään sen. kuka tietää mistä tuo ratti alunperin, nyt vähän heiluu tuossa booreilla,mutterin varassa kiinni. Ratissa näyttäisi olevan valmiiksi kirteet uranupille.

Eilen tuli rekisreröityä nuffi 19 vuoden tauon jälkeen, katsastusasemalla muuten käytettiin hyväksi nuhvi.net:in teknisiä tietoja rekisteröinnissä, joku tieto puuttui koneelta.. uusi kilpi kiiltelee kovasti.

Tänään sitten piti väsätä kiinnike kilvelle ja tälläisen tein jostain hyllypellistä taittelemalla:
1.taiteltuna koesovituksessa
2.pohjamaalattuna ja pintamaalattuna
3.kiinnityspisteet
4.kiinni vekottimessa
5.kilpi kiinni

pakolliset ulkokuvat:
1
2
3
4


että tämmöstä tälläkertaa
Mukavia kuvia ja mukavan tarkkaa työskentelyä. Nuinhan se pitää tehä, tekis meikäläinenkin :)
PetriH
Ylläpitäjä
Viestit: 223
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:04
Konekalustoani: Nuffield 3 -61, MF-30-63
NLCF r.y jäsen Nro: 3
Paikkakunta: Laihia

01 Syys 2008, 17:28

Noniin nyt olis pyörät irti ja huomenna tarkoitus laitattaa uudet renkaat päälle.. nyt seisoo pukeilla ilman pyöriä tuo kolmonen
Keli kuin keli - Nuffield on peli!
jukeskinen
Kutos -nuffisti
Viestit: 63
Liittynyt: 11 Touko 2008, 23:36
Paikkakunta: Jaala/kymenlaakso

05 Syys 2008, 15:20

Mistä hommasit renkaat?Oliko kalliit? Pitäs kolmoseen kans jostain hommata renkaat,käytetyt/uudet..
Universaalia toimintaa.
Nuffield DL3
Nuffield DM4
Ford Transit 2.4 D -82
PetriH
Ylläpitäjä
Viestit: 223
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:04
Konekalustoani: Nuffield 3 -61, MF-30-63
NLCF r.y jäsen Nro: 3
Paikkakunta: Laihia

05 Syys 2008, 19:14

jukeskinen kirjoitti:Mistä hommasit renkaat?Oliko kalliit? Pitäs kolmoseen kans jostain hommata renkaat,käytetyt/uudet..
Hommasin tuollaiset vianorin kautta myytävät BKT renkaat (jotka nimen mukaan sopivat nuhviin hyvin: Brittiläinen Klassikko Traktori :D)

Hintaa parille kertyi 150e + 15e toinen sisäkumi uusi.

Koko on 7.50x16 ja sitten kysyin samalla mitä maksaa 10.00x16, niin n 100e kappale.

Ostin nämä tuosta Mustasaaren Helsingby:stä B.Stormilta.
Renkaat tehty intiassa, ja ihan päteviltä näyttävät, saa nähdä miten talvella pitävät...

Kuva raktrorista ja renkaasta
Keli kuin keli - Nuffield on peli!
Velu

05 Syys 2008, 19:24

Samanlaisen ja samaan hintaan ostin viime syksynä 361 Valmettiin. Ei ole oiekastaan muuta pahaa sanottavaa, kuin että Nokia olisi komeampi teksti renkaassa. Alkuperäisessä se oli. 7.50 on ihan sopiva leveys, saisi oikeastaan olla leveämpikin. Aika näyttää, miten kovia nuo Intian renkaat on pykimään.
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

05 Syys 2008, 19:25

Mikset ottanu 6.00x16 kokosia siihen
Mukana kuin peräpukama!
PetriH
Ylläpitäjä
Viestit: 223
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:04
Konekalustoani: Nuffield 3 -61, MF-30-63
NLCF r.y jäsen Nro: 3
Paikkakunta: Laihia

05 Syys 2008, 19:43

jamppi kirjoitti:Mikset ottanu 6.00x16 kokosia siihen
aluksi meinasin ottaa, mutta näytti naapurin omassa niin sirkkelinteriltä,olisihan se ollut oikea kokokin tuohon.
noi kyllä näyttää hieman isoilta tuohon..
Keli kuin keli - Nuffield on peli!
Avatar
automies560
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1546
Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

05 Syys 2008, 20:01

Velu kirjoitti:Aika näyttää, miten kovia nuo Intian renkaat on pykimään.
No mielenkiinnolla jään minäkin odottamaan että miten intianpoikien kumit kestää.

Ostin vaan tuohon omaan kolmoseeni tuolta TRV.Oy.stä Barumit ja muistaakseni alle 80e kpl ja 7.50-16. Nehän on tunnetusti olleet kestävimpiä renkaita mitä traktoreihin on saanut siis ristikudosrenkaissa.
Tuossa toisessa nelosessa on samat renkaat olleet jo yli 20 vuotta ja hyvältä näyttävät edelleenkin mitä nyt pieniä murtumia ja tietysti normaalia kulumista käytöstä johtuen.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
martoinen
Vitos -nuffisti
Viestit: 52
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 22:53
Paikkakunta: mustasaari

09 Syys 2008, 18:16

Täältä löytyis kettingit mistä hait nuhvinki.


PetriH kirjoitti:Tänään ajelin hiukan aamulla koneella ja tämä on ihan erilainen ajaa kun tuo toinen, menee tasaisesti ja ei hae kokoajan..

muutamia huomiota, joita täytyy korjailla ennen talvea:

1. Eturenkaat vaihtoon, halkeamia molemmissa ja ei käytännössä pintaa ollenkaan, lisäksi maastoauton kumi vuotaa.
2. Toinen etupyöränlaakeri väljä, kokeilla kiristää..
3. Jarrut jumittaa ja ei ota kunnolla, auki ja huoltaa..
4. Vaihteistoöljyt aikas mustat, syytä vaihtaa..

Lisäksi pitää kokeilla nostolaitteen toimivuus lana perässä. Sekä täytyisi hommata ehkä jopa lumiketjut, jollen sitten laita toisesta kolmosesta 28" takavanteita, joihin löytyisivät hyvät ketjut. Ovat vaan tällähetkellä kiinni massikassa.

Mutta uusia kuvia tästä 8 kuvaa eteenpäin
PetriH
Ylläpitäjä
Viestit: 223
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:04
Konekalustoani: Nuffield 3 -61, MF-30-63
NLCF r.y jäsen Nro: 3
Paikkakunta: Laihia

22 Syys 2008, 15:52

Nyt olis hankittuna nuo kettingitkin, ovat todella erikoiset:
1
2
3

taitanut olla jokin kyläseppä tosiaan asialla.
Keli kuin keli - Nuffield on peli!
anglia67
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1279
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 20:05
Konekalustoani: K-650 sivuvaunupyörä -64,DeSoto diplomat 1957 (360/904)
Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)

22 Syys 2008, 18:36

PetriH kirjoitti:Nyt olis hankittuna nuo kettingitkin, ovat todella erikoiset:
1
2
3

taitanut olla jokin kyläseppä tosiaan asialla.
Noissa on asennetta :lol: .Siirtyy hevosvoimat perinteiseen tyyliin renkaasta maahan :mrgreen:
Hattu päähän ja hyvästi!
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

22 Syys 2008, 18:54

PetriH kirjoitti:Nyt olis hankittuna nuo kettingitkin, ovat todella erikoiset:
1
2
3

taitanut olla jokin kyläseppä tosiaan asialla.
Siinä suakin huulpyöreänä kattella mikä siitä on menny :shock:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

22 Syys 2008, 19:41

Nuohan on Keskisen kyläkaupan vanhat mainoskettingit :D
Mukana kuin peräpukama!
anglia67
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1279
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 20:05
Konekalustoani: K-650 sivuvaunupyörä -64,DeSoto diplomat 1957 (360/904)
Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)

22 Syys 2008, 19:45

jamppi kirjoitti:Nuohan on Keskisen kyläkaupan vanhat mainoskettingit :D
:lol: :lol:
Hattu päähän ja hyvästi!
Vastaa Viestiin