Nuffield 3DL Tree Universal

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

mikael
Proto suunnittelija
Viestit: 128
Liittynyt: 21 Joulu 2019, 23:29
Konekalustoani: massikka 675, kaksi 460 nuffia.3 DL Three Universal
Paikkakunta: Kittilä

26 Elo 2021, 17:50

Projektini on alkanut jonkun aikaa. Laittelen tähän joskus miten on edistynyt kuvien kera ja jos mulla ilmenee ja varmasti jotain kysyttävää ilmeneekin saanhan varmaankin neuvoja. Ollaanhan tässä vielä aloittelija. :)
Liitteet
IMG_1663 (1).JPG
IMG_1660 (1).JPG
Viimeksi muokannut mikael, 26 Elo 2021, 18:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mikael
Proto suunnittelija
Viestit: 128
Liittynyt: 21 Joulu 2019, 23:29
Konekalustoani: massikka 675, kaksi 460 nuffia.3 DL Three Universal
Paikkakunta: Kittilä

26 Elo 2021, 18:12

...
Liitteet
IMG_1713.JPG
Viimeksi muokannut mikael, 26 Elo 2021, 18:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mikael
Proto suunnittelija
Viestit: 128
Liittynyt: 21 Joulu 2019, 23:29
Konekalustoani: massikka 675, kaksi 460 nuffia.3 DL Three Universal
Paikkakunta: Kittilä

26 Elo 2021, 18:18

Halkeemat lohkossa onko kuinkakin yleistä? Vuosimallia on -57 putket syöpyneitä. Uudet putket on tilattu, koska vakuunnuin nuo halkeemat eivät ole remontin esteenä. Tosin onhan tietenkin mielipiteitä momenlaisia siitäkin.
Kone oli jumissa, sain irroitettua ja myöskin männänrenkaat männistä ehjinä joten otan ne käyttöön, vain putket uusin.
Liitteet
IMG_1686.JPG
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5007
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

27 Elo 2021, 08:54

Nuhviperhe vain kasvaa, näin siinä yleensä käy :wink:

Yläkerran halkeimat lohkossa on yleistä, ei taida montaa nuhvin lohkoa läytyä missä noita ei olisi.
Alakerran halkeimiakin on joskus esiintynyt, esim. minulla tuossa BMC kuutoskoneessa, korjasin sen Fix All tiivisteliimalla, tosin ei ollut sylinteriputkien välit halkeimalla, mutta halkein kuitenkin.

Neuvojakin varmaan joku antaa :wink:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. Projekti nuhvit 3/42 ja 10/60. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
mikael
Proto suunnittelija
Viestit: 128
Liittynyt: 21 Joulu 2019, 23:29
Konekalustoani: massikka 675, kaksi 460 nuffia.3 DL Three Universal
Paikkakunta: Kittilä

27 Elo 2021, 23:54

kari t kirjoitti:
27 Elo 2021, 08:54
Nuhviperhe vain kasvaa, näin siinä yleensä käy :wink:

Juu kyllä vajaa parivuotta oon harrastanut ja paljon oppinut. Tänäänkin päivä meni starttimoottorin opiskeluun. Alkuperäinen startti olikin kinkkinen nyt se on hallinnassa juurtajaksain. Kyllä taitaa tuo kolmas nuffi jo riittää kun sen kunnostan. Paikalliset on käyneet välistä kattomassa, ihan hyvää palautettakin olen saanut. :)
mikael
Proto suunnittelija
Viestit: 128
Liittynyt: 21 Joulu 2019, 23:29
Konekalustoani: massikka 675, kaksi 460 nuffia.3 DL Three Universal
Paikkakunta: Kittilä

13 Syys 2021, 21:42

IMG_1749.JPG
IMG_1752.JPG
Vähän päivässä jo enemmän viikossa ja niin paljon kuukaudessa. Kaminaan tulta, kyllä se siitä... :)
mikael
Proto suunnittelija
Viestit: 128
Liittynyt: 21 Joulu 2019, 23:29
Konekalustoani: massikka 675, kaksi 460 nuffia.3 DL Three Universal
Paikkakunta: Kittilä

16 Syys 2021, 16:17

Pari kuvaa numeroista lohkosta ja kannesta. Kanta on hitsattu siinä näkyy kuitenkin vielä H 7 ja lohkossa 21 H 7. Mikähän olisi valmistusvuosi? :shock:
Liitteet
IMG_1759.JPG
IMG_1760.JPG
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5007
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

16 Syys 2021, 16:49

https://www.nuhvi.fi/index.php/fi/tieto ... uhvisi-ikä
Tuon mukaan vaihdelaatikon kuoret valettu 21 elokuuta 1957. Ei pitäisi olla tasauspyörästön lukkoa.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. Projekti nuhvit 3/42 ja 10/60. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
mikael
Proto suunnittelija
Viestit: 128
Liittynyt: 21 Joulu 2019, 23:29
Konekalustoani: massikka 675, kaksi 460 nuffia.3 DL Three Universal
Paikkakunta: Kittilä

16 Syys 2021, 17:03

kari t kirjoitti:
16 Syys 2021, 16:49
https://www.nuhvi.fi/index.php/fi/tieto ... uhvisi-ikä
Tuon mukaan vaihdelaatikon kuoret valettu 21 elokuuta 1957. Ei pitäisi olla tasauspyörästön lukkoa.
Se oli moottorin kylessä tuo 21 H 7 Ei ole tasauspyörästön lukkoa. Käyn vielä kattelemassa vaihdelaatikon kylessä onko lukemia.
mikael
Proto suunnittelija
Viestit: 128
Liittynyt: 21 Joulu 2019, 23:29
Konekalustoani: massikka 675, kaksi 460 nuffia.3 DL Three Universal
Paikkakunta: Kittilä

16 Syys 2021, 17:19

mikael kirjoitti:
16 Syys 2021, 17:03
kari t kirjoitti:
16 Syys 2021, 16:49
https://www.nuhvi.fi/index.php/fi/tieto ... uhvisi-ikä
Tuon mukaan vaihdelaatikon kuoret valettu 21 elokuuta 1957. Ei pitäisi olla tasauspyörästön lukkoa.
Se oli moottorin kylessä tuo 21 H 7 Ei ole tasauspyörästön lukkoa. Käyn vielä kattelemassa vaihdelaatikon kylessä onko lukemia.
Vaihelaatikon kylessä 08 K 7 eli olisi 8/11 1957.
IMG_1761.JPG
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5007
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

16 Syys 2021, 18:18

8. K (lokakuuta) 1957
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. Projekti nuhvit 3/42 ja 10/60. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Vastaa Viestiin