Projekti: Eka-Nuffield 10/60 -67

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

jokke
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 807
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 06:39
Konekalustoani: Nuffield M4 -51 Nuffield Universal -58 Nuffield 460/ Ukkomestari -63 Nuffield 460 KKK -64 Nuffield 10/60-64 Eka-Nuffield 10/60 -67 Nuffield 4/65 -69 Nuffield 3/45 -69 Major Roadless Manuel -59 David Brown 880 -70 Austin ka-auto WFK 100 -65
NLCF r.y jäsen Nro: 9

02 Tammi 2011, 18:57

jamppi kirjoitti:Kyllä se siitä vielä suttaantuu

Millä se halkeäma on korjattu siinä lohkossa, ruvetaan keksimään porukalla parhaat paikkauskeinot

Ennen näki usein peltilätkän joka oli niitattu tai ruuvattu kitin kanssa halkeaman päälle
Hitsaamallahan tuo oli vedelty. Jotenkin näytti puikolla tehdyltä. Tuossa seuraavassa kuvassa näkyy paremmin
http://jokke.pic.fi/kuvat/Eka-Nuffield/ ... field7.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Siinä oli jotain Plastic Paddingin kaltaista päällä, mutta kun oli osin irronnut jo lohkon kyljestä, niin rapsuttelin kaiken pois. Virhehän tuo taisi olla :oops:

Tuo Ahvenen vinkki ei tässä tapauksessa kun kone on kasassa taida olla enää mahdollista. Tuon kun olisi tiennyt tehdä silloin kun lohko oli vielä riisuttuna ja irrallaan :?
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5046
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

03 Tammi 2011, 17:17

Minä koittasin kemiallisella metallilla muurata sauman päälle :shock:
Foortilla voi ajaa ja markariiniä voi syyä piikaaki voi panna et ei se sen huonompi ole
jokke
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 807
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 06:39
Konekalustoani: Nuffield M4 -51 Nuffield Universal -58 Nuffield 460/ Ukkomestari -63 Nuffield 460 KKK -64 Nuffield 10/60-64 Eka-Nuffield 10/60 -67 Nuffield 4/65 -69 Nuffield 3/45 -69 Major Roadless Manuel -59 David Brown 880 -70 Austin ka-auto WFK 100 -65
NLCF r.y jäsen Nro: 9

03 Tammi 2011, 17:51

jamppi kirjoitti:Minä koittasin kemiallisella metallilla muurata sauman päälle :shock:
Tuota samaa itsekin ajattelin ensimmäisenä kokeilla :P
Avatar
automies560
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1571
Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

04 Tammi 2011, 00:36

Kemiallisella metallilla saa lähes ihmeitä aikaan, kannattaa kokeilla :D
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan..
jokke
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 807
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 06:39
Konekalustoani: Nuffield M4 -51 Nuffield Universal -58 Nuffield 460/ Ukkomestari -63 Nuffield 460 KKK -64 Nuffield 10/60-64 Eka-Nuffield 10/60 -67 Nuffield 4/65 -69 Nuffield 3/45 -69 Major Roadless Manuel -59 David Brown 880 -70 Austin ka-auto WFK 100 -65
NLCF r.y jäsen Nro: 9

26 Tammi 2012, 22:28

Onpas aikaa viimeisestä päivityksestä :?

Syy miksi aikaa on mennyt johtuu tuosta pajasta minkä väsäsin viime kesänä Ekalle :wink:

Pikku hiljaa on tämäkin projekti saanut työaikaa ja etenkin rahallista panostusta.
Tuo lohkon korjaushitsaus olikin varsinaiset "Ollin oppivuodet" :!: Yritin useaan kertaan vetää kalliilla valurautapuikoilla saumaa, mutta aina murti uuden halkeaman hitsaussauman viereen. Syynä oli tietenkin se, etten päässyt juurikaan esilämmittämään lohkoa kun oli kaikki varusteet kiinni niinkuin kuvissa näkyy. Muutaman kerran hitsattuani ja koekäytön jälkeen lohkon vuotaessa luovutin ja siirryin lohkon paikka-aineiden kokeiluun. Eipä silläkään saralla juuri menestystä tullut. Motonetin Wonder Weld ei tuntunut auttavan vaikka loppujen lopuksi kokeilin kahdellakin purkilla ja suoraan lohkoon termostaattikotelosta. Loppujen lopuksi hermot alkoi mennä ja Jampin vihjeestä kokeilin wanhaa kunnon jäähdyttimen paikkausainetta , muistaakseni Thurmoa, jolla vuoto lakkasikin. Kemiallinen metalli jota kokeilin myös ei tarttunut kunnolla lohkon kylkeen. Aikaa tässä leikissä meni varmaan 3-4 viikonloppua :evil:

Akkutelineen tekaisin 4 mm levystä mitä sattui tallista löytymään. Päävirtakytkimen laitoin toisesta navasta suoraan koteloon kiinni. Liekö viisasta, aika näyttää.
http://jokke.pic.fi/kuvat/Eka-Nuffield/ ... ?hash=9619" onclick="window.open(this.href);return false;

Muutenkin moottori sai toisen syöttöpumpun joka onkin tähän malliin oikea. Siis Minimec, kun aiemmassa kuvassa oli vielä Minivac.
http://jokke.pic.fi/kuvat/Eka-Nuffield/ ... ?hash=9620" onclick="window.open(this.href);return false;

Kuormaajan käyttöventtiilistö oli vuotanut tosi paljon ja se oli aika irroittaa ja käydä läpi. Venttiilistöön tuli uudet X-renkaat ja maalia päälle. Josko nyt ei vuotaisi...
http://jokke.pic.fi/kuvat/Eka-Nuffield/ ... ?hash=9619" onclick="window.open(this.href);return false;

Viimeaikoina olen keskittynyt puomiston sylintereiden kunnostukseen. Kaikkien sylintereiden varret olivat käyttökelvottomia, joten puuhaa riittää. Varsiaihioita kyselin monestakin paikkaa, mutta loppujen lopuksi ne löytyivät omalla kylällä olevasta pikkupajasta. Sorvari teki mäntää varten ohennukset ja kierteet varren päähän.
Tiivisteet löytyi kohtuu helposti. Ainostaan kaatosylinterin pakkatiiviste on outo koko ja siihen tarvitaan soviteholkki. Samoin turpamutteriin täytyy sorvauttaa pyyhkijää varten lisää upotusta. Uusia rasvaheloja ja karkaistua tappiaihiota on myöskin hommattu, joten noilta osin homma etenee pikkuhiljaa. Nostosylinterien silmukat hitsasin pari iltaa sitten ja siitä kuva seuraavana.
http://jokke.pic.fi/kuvat/Eka-Nuffield/ ... ?hash=2366" onclick="window.open(this.href);return false;

Paljon muutakin on jo läpikäytynä. Esim. keulapumppu oli auki ja totesin kuluneeksi, mutta tällä kertaa ei taida riittää paukut sen kunnostamiseksi. Kuminivel pumpun käyttöakselissa oli tohjona, mutta siihen löysin ystävällisen varaosamyyjän avustamana nähtävästi takaveto Escortin kardaanin kuminivelen. Näin ainakin muisteli myyjä.

Homma jatkuu kun vaan ruokarahoja saa vedettyä sivuun 8)
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1903
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

27 Tammi 2012, 01:56

hyvä pakkaa tulemaan vaikka ihan tavallista yrittää 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
jokke
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 807
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 06:39
Konekalustoani: Nuffield M4 -51 Nuffield Universal -58 Nuffield 460/ Ukkomestari -63 Nuffield 460 KKK -64 Nuffield 10/60-64 Eka-Nuffield 10/60 -67 Nuffield 4/65 -69 Nuffield 3/45 -69 Major Roadless Manuel -59 David Brown 880 -70 Austin ka-auto WFK 100 -65
NLCF r.y jäsen Nro: 9

08 Huhti 2012, 20:19

Pääsiäisen pyhinä on taas tullut aikaa vietettyä pajalla.
Ekan istuinta ei tunnu löytyvän joten aloin kunnostamaan vanhaa toivottoman näköistä aihiota.
http://jokke.pic.fi/kuvat/Eka-Nuffield/ ... 081709.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://jokke.pic.fi/kuvat/Eka-Nuffield/ ... 081708.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;


Nyt on ruosteet hiottu pois ja pohjamaalin jälkeen pintamaalit pinnassa 8)
Pehmusteet täytyy vielä saada ja siinä täytyy rouvalta varmaan apua pyytää :wink:
http://jokke.pic.fi/kuvat/Eka-Nuffield/ ... 040630.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://jokke.pic.fi/kuvat/Eka-Nuffield/ ... 040629.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Takavanteet myös sai maalia pintaansa:
http://jokke.pic.fi/kuvat/Eka-Nuffield/ ... 042057.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Motonetin pieni yläsäiliö ruisku tosin hajosi maalatessa ja roiski tippoja pintaan rumasti. Lensi muuten roskiin aika äkäsesti..

Penkin asentelin jo paikoilleen ja pari tuntia sai värkätä tuon käsikaasumysteerion kanssa ennenkuin se asettui paikoilleen. Nyt sitten tulee ainakin viikon katko kun äijä lähtee Aslak-kuntoutukseen viikoksi 8)
Nuffieldmaster
Ylläpitäjä
Viestit: 8105
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, SR 500 '84, V A93H '13, Veto 10hv Case IH Maxxum 5150 pro '97
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

08 Huhti 2012, 20:41

Penkin istuinosa on kyllä aivan fifti-sixti sama kuin valmetissa :D
Kverneland aurojen kulutusosat, kiekkoleikkurit ym. Kuuksenvaarasta www.kyntömestari.fi
SUURUUTUUS Näppä -lingot tekevät paluun nyt WIESKA -tuoteperheeseen. Saat ne Kuuksenvaarasta!
v47
Nelos -nuffisti
Viestit: 24
Liittynyt: 04 Joulu 2015, 06:52
Konekalustoani: Nuffield 4 DM 1962 KKK, Zetor 4340, 1993 Artic Cat- mönkijä, Polaris kelkka
NLCF r.y jäsen Nro: 208

27 Loka 2018, 06:28

Minkä tähden tuo kuvalinkit ei toimi minulla, hyppää vaan ihan minne sattuu
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 4242
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

27 Loka 2018, 08:25

v47 kirjoitti:Minkä tähden tuo kuvalinkit ei toimi minulla, hyppää vaan ihan minne sattuu
Minulla toimii moiteetomasti.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. Projekti nuhvit 3/42 ja 10/60. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho merkkinen pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Vastaa Viestiin