valmistenumerot (mahdollisuus vuosimallin tunnistukseen)
Valvoja: automies560
MOI!
Tässä 10/60 numero: 60B-76608 Rekisteröity 1967 mutta oisko
valmistettu 65 tai 66.
Sitten tänään uuteen kotiin tuotu Universal 4 josta ei ole minkäänlaisia
papereita.Numero vois olla jotain 487 787 107.Vai voiko?
Tässä 10/60 numero: 60B-76608 Rekisteröity 1967 mutta oisko
valmistettu 65 tai 66.
Sitten tänään uuteen kotiin tuotu Universal 4 josta ei ole minkäänlaisia
papereita.Numero vois olla jotain 487 787 107.Vai voiko?
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
10/60 on valmistettu 65 vuonna.Wiljami kirjoitti:MOI!
Tässä 10/60 numero: 60B-76608 Rekisteröity 1967 mutta oisko
valmistettu 65 tai 66.
Sitten tänään uuteen kotiin tuotu Universal 4 josta ei ole minkäänlaisia
papereita.Numero vois olla jotain 487 787 107.Vai voiko?
universal fourin mallinumerointi alkoi 58 vuodesta kirjainyhdistelmällä 787-xxxx
Eli sarjanumero on numerot tuon 787- jälkeen... Jos tuosta voi päätellä että koneesi numerointi jatkuu 107... on se vuode 58 koneita...
vuoden 59 koneiden numerointi nimittäin alkaa 787-1857
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Onko tuon 107 jälkeen monta numeroa?
Täytyy hioa maali pois jos sais jotain näkyviin.
http://www.keltainenporssi.fi/ilmoitus/829327
Ei ne renkaat ihan niin hyvät ollu.
Lohdutukseks niille muille yli sadalle soittajalle jotka oli
myyjän mukaan sitä kyselly.
Täytyy hioa maali pois jos sais jotain näkyviin.
http://www.keltainenporssi.fi/ilmoitus/829327
Ei ne renkaat ihan niin hyvät ollu.
Lohdutukseks niille muille yli sadalle soittajalle jotka oli
myyjän mukaan sitä kyselly.
Ei oo, pelti pitää öljyn vaihdossa avata. Kiitoksia tiedoista.Nuffieldmaster kirjoitti:Se on kirjan mukaan '55 mallia. Onko tässä muuten johdettu öljyntäyttökorkki konepellistä läpi? Alkupään koneissa näin ei oltu tehty.4dm kirjoitti:Moi
Omani on DM4 DE5571 olisko -56?
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Kerta näin on, niin olisin erittäin kiinnostunut saamaan Nuffieldistasi kuvan. Nämä nuffieldit alkavat nimittäin olla harvinaisia. Nettikoneessakin katson sen aina ensimmäisenä, tosin pellitkin on saatettu vaihtaa jälkeenpäin!4dm kirjoitti:Ei oo, pelti pitää öljyn vaihdossa avata. Kiitoksia tiedoista.Nuffieldmaster kirjoitti:Se on kirjan mukaan '55 mallia. Onko tässä muuten johdettu öljyntäyttökorkki konepellistä läpi? Alkupään koneissa näin ei oltu tehty.4dm kirjoitti:Moi
Omani on DM4 DE5571 olisko -56?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
vuoden 56 kone, maaliskuun jälkeen numerointi jostakin syystä mainittu erikseen alkaneeksi 10388, todennäköisesti tässä kohdassa on tapahtunut jokin muutos aijempiin!? Kenties tasauspyörästön lukko tullut vakioksi?unska kirjoitti:dm4 universaali ide 10766 löytyy täältä.
Olisikohan kellään hajua
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Tähän en osaa sanoa tarkkaan, vuonna 64 tammikuussa on mallit alkanut 48290, mutta onko tämä erikoismaininta tammikuu sitten tarkoittanut, että tammikuussa jossakin välissä on tuotantoon tullut suuri muutos: BATHGATE?MTM kirjoitti:Moi!
460 Nuhvin valmistelunumero on
60B 11426Z 47275. Mitäs vuosikertaa tämä on?
Kiitän jo etukynteen tiedosta.
Yhden tuhat kappalettahan on tehdas voinut työntää noin kuukaudessa!
Kun tuotantomäärät on mitä on niin tuo on saattanut tulla jopa 64 vuoden puolella, taikka sitten loppuvuoden 63 puolella, viimeinen kyllä todennäköinen.
Kumminkin koneita on rakennettu tuon jälkeen yli 10 000 noin vuodessa, joka on melko kiva tieto. 460:n viimeinen malli tuli numerolla 57435
Mielellään voisin kertoa myös DM4:n ja 10/60:n vuodet
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
10-60:n tiedot olen jo kysellyt. Se on -65, samoin kuin isäni tallissa oleva yksilö. Nelosen valmistenumeroa ei ole tiedossa, koska etukuormaajan runko peittää sen ja ns paperit eivät ole saapuneet.
Työn iloa ja onnistumisen riemua vahvalla kotimaisella.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 44
- Liittynyt: 29 Kesä 2007, 20:05
- Konekalustoani: Nuffield DM4 -59 - Nuffield 10/60 -66 - Leyland 384 -71 - Vanaja 690Turbo
- Paikkakunta: Utajärvi
- Viesti:
DM4 vm.-59
Valmistenro: 787-6661L
10/60 vm.-66
Valmistenro: 60B-7353
Tuo toinen 10/60 nuhvi pitää vielä katsoa.. mikä on sen valmistenro.
En ole varma onko vm.-65
Valmistenro: 787-6661L
10/60 vm.-66
Valmistenro: 60B-7353
Tuo toinen 10/60 nuhvi pitää vielä katsoa.. mikä on sen valmistenro.
En ole varma onko vm.-65
Nuffield DM4 -59 - Nuffield 10/60 -65 - Nuffield 10/60 -66 & Hymas - Leyland 384 -70
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 644
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 06:39
- Konekalustoani: Nuffield M4 -51 Nuffield Universal -58 Nuffield 460/ Ukkomestari -63 Nuffield 460 KKK -64 Nuffield 10/60-64 Eka-Nuffield 10/60 -67 Nuffield 4/65 -69 Nuffield 3/45 -69 Major Roadless Manuel -59 David Brown 880 -70 Austin ka-auto WFK 100 -65
- NLCF r.y jäsen Nro: 9
Voiskos Masteria vielä vaivata katsomaan oopuksestaan minä armon vuonna on tämä minun 460 on synnytetty
Numero on 60B11427Z 47067.
Mitäs muuten kertoo tuo 11427Z
Numero on 60B11427Z 47067.
Mitäs muuten kertoo tuo 11427Z
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Nikulle:
DM4: 59
10/60: 65, jos perästä puuttuu numero, ja se tosiaan alkaa 73...., jos alusta puuttuu numero niin paha sanoa...
Jokke: Samat sanat kuin MTM:lle, paha mennä sanomaan edes onko tuo Birginghamin vai Bathgatessa tehtyjä, on juuri 63-64 vaihteen tuotteita, suuren muutoksen aikaan.
DM4: 59
10/60: 65, jos perästä puuttuu numero, ja se tosiaan alkaa 73...., jos alusta puuttuu numero niin paha sanoa...
Jokke: Samat sanat kuin MTM:lle, paha mennä sanomaan edes onko tuo Birginghamin vai Bathgatessa tehtyjä, on juuri 63-64 vaihteen tuotteita, suuren muutoksen aikaan.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.