Morjens. Mistäs kannattais ottaa hydrauliikan
vapaa paluu Nuhviin? (jostain muualta kuin täyttökorkista??) Asiaa käsitelty täällä aikaisemminkin, mutta linkit ei enää aukea. Traktori on 10/60 vm -65.
10/60 vapaa paluu
Valvoja: automies560
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5107
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Kymppimallin nuhveissa ainut paikka missä on valmiina kierteet hydrauliikan vapaan paluun laittamista varten on nimenomaan vaihdelaatikon öljyn täyttökorkki, muualta sitä ei löydy.
Joku on aikoinaan sanonut, että kuvassa näkyvä osa no 11 tukivivun vaarnaruuviakselin reikä olisi paras paikka, itse olen toista mieltä.
Kysynkin, kunka monessa vanhoissa ja uusisssakin traktoreissa on hydrauliikaöljyn vapaan paluun liitin vaihdelaatikon alimmassa nurkassa, yleensä ne on ylhäällä, kaukana hydrauliikka pumpun öljyn ottokohdasta.
Toki, jokainen tekee oman halunsa mukaan
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... n+osat.PDF
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5107
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Enpä nyt muista, mutta voin huomenna aamusella mitata.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 206
- Liittynyt: 30 Syys 2019, 20:58
- Konekalustoani: Nuffield 4DM x2 , 10/42. Valmet 500, Fordson Major
Siihen vaihteiston tulppaan vaan paluu.
Paras tietenki ois jos paluun sais järjestettyä öljypinnan alapuolelle, vähentää öljyjen vaahtoamistakin huomattavasti.
Eihän se näissä vanhoissa koneissa monestikkaan ole mahdollista enkä kyllä lähtis ylimääräisiä reikiä sen takia poraamaan
Paras tietenki ois jos paluun sais järjestettyä öljypinnan alapuolelle, vähentää öljyjen vaahtoamistakin huomattavasti.
Eihän se näissä vanhoissa koneissa monestikkaan ole mahdollista enkä kyllä lähtis ylimääräisiä reikiä sen takia poraamaan
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5107
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
viewtopic.php?f=13&t=2170&start=225
Tuosta kun rullaat alaspäin niin löytyy minun soveltama vapaapalu 10/42:seen.
Täyttökorkki 1 3/4" 45,5 mm.
Puuilosta löytyin nuo supistusnipat.
Tuosta kun rullaat alaspäin niin löytyy minun soveltama vapaapalu 10/42:seen.
Täyttökorkki 1 3/4" 45,5 mm.
Puuilosta löytyin nuo supistusnipat.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !