Minimec 4584

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

TwelveSpeed
Proto suunnittelija
Viestit: 105
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:58
Konekalustoani: 10/60
Paikkakunta: Oulu

10-60:ssä kyseinen pumppu.

Onko olemassa eri malliversioita Minimecistä kyseisellä numerosarjalla?

Jäsenten kirjastossa löytyy ohje Veteraanin ruiskutuksen ajoitus 4/65:een.
Vaikuttaisi että pumppu ei ole sama kuin 10-60:ssa vm. 1965.

En onnistu löytämään ajoitusohjetta tuohon 4584 Minimeciin joka on 10-60:ssa

Voisiko joku joka tietää miten tarkistetaan ja säädetään ajoitus em. traktori/pumppu kombinaatiossa, laittaa jonkunlaisen ohjeen tähän?
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5094
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

Eikö tosiaan jäsentenkirjastosta löytynyt ruiskupumpun ajoitusohjeita 10/60:seen nuhviin :?:
Tuossa omasta korjausohjekirjastani kyseiset ohjeet:
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... oitus1.pdf
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... oitus1.pdf
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
TwelveSpeed
Proto suunnittelija
Viestit: 105
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:58
Konekalustoani: 10/60
Paikkakunta: Oulu

Kiitos Kari ohjeesta.
Löytyihän se jäsentenkirjastosta sitten kuitenkin.
Kohdasta korjausohjekirjat.
Jätin näköjään aiemmin kirjaston selaamisen kesken.
Siellä onkin selostettu aikalailla koko pumpun sielunelämä.

4/65 ja Leylandin Minimecin tarkastus ja säätöohje ei toimi 10-60 olevaan Minimeciin.
Näille ohjeet löytyy helposti jäsenten kirjastosta kohdasta yleistä ohjeistusta ja jäsentemme kirjoittamat artikkelit.
Meinasin jo alkaa tekemään ajoituksen osoittimen pumpun nokka-akselin päähän valmiiksi seuraavaa Nuhvin luona (puolentoista tunnin matka) käyntiä varten.
Alkoi onneksi näkömuistikuva 10-60 pumpusta epäilyttää ettei taidakaan olla sama kuin 4/65:ssa ja Leylandissa.
TwelveSpeed
Proto suunnittelija
Viestit: 105
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:58
Konekalustoani: 10/60
Paikkakunta: Oulu

Ajoitus tarkistettu ja hieman säädettykin.
Ihmeen pienellä ennakon säädöllä muuttui käynti "sievemmäksi".
Liekö kuvitelmaa vai lähtikö paremmin käyntiinkin.
Säädettiin venttiilivälykset samalla. Ei olleet pahasti pielessä mutta pientä hipluuta niissäkin.

Ihmetyttää miksi kykinkopan viisarin ja kehän merkkien linjaan ei ole kolmatta merkkiä.
Sehän riippuu ihan katsojan silmän sijainnista milloin osoitinviisari ja 25 asteen ennakkomerkki on samassa linjassa.
Pähkäiltiin pikkuapurin kanssa että kohtisuora linja kehältä kopassa olevaan viisaritappiin on ehkä varmimmin oikein.

Onko tietoa paljonko on kampiakselilla asteina koplingilla olevan asteikon yksi merkkiväli?
Nelitahtari
Nuhvitietäjä
Viestit: 469
Liittynyt: 02 Elo 2021, 16:58
Konekalustoani: Nuffield Universal four 4DM

TwelveSpeed kirjoitti: 14 Loka 2023, 11:16
Ihmetyttää miksi kykinkopan viisarin ja kehän merkkien linjaan ei ole kolmatta merkkiä.
Sehän riippuu ihan katsojan silmän sijainnista milloin osoitinviisari ja 25 asteen ennakkomerkki on samassa linjassa.
Taitaa olla samanlainen kuin fourissakin. On siitä kyllä tosiaan vaikea katsoa
Ainakin itsella käy niin, että kun pyörittelee vauhtipyörän merkit mukamas kohdalleen niin pumpun merkit on pielessä.
Mutta jos tekeekin niin että pyörittää kammen päästä pumpun merkit kohdalleen ja sitten kiertää katsomaan vauhtipyörää niin kappas vaan. Merkit onkin kohdallaan.
Vastaa Viestiin