Luulisin myös että yksi stefa näissä riittäis, uudemmissakin riittää yksi. Mutta onhan nuhvissa moni muukin paikka varmistettu kahdella stefalla, kuten voa akseli ja vetoakselit.
Tuo vaihto kuitenki on helppo vaikka kilpailijaansa majuriin verrattuna, siinä stefa purattaa jakopäänkotelon irti koska stefa on sen sisäpuolella, tästä omakohtainen kokemus kun ihmettelin miksi koneremontin jälkeen öljy lentää, no kahta mallia on tiivistettä ja minulle sattui se väärä.
Olen ikh:n osaakin ostanut eikä niissä valittamista ole ollut, ne paljon haukutut seven merkkiset suutinkärjetkin on toimineet.
Paljon osia on ostettu myös lh-osasta ja marjakankaalta, joskus on sattunut vääriä osia mutta niiden tilalle on kyllä lähetetty oikeat tilalle.
Maurilta olen hakenut paikanpäältä monet osat myös, siellä käydessä tahtoo vaan päivä käydä lyhyeksi koska tontilta löytyy niin paljon kiinnostavia koneita ja museokierroskin on joskus tarjottu
Universal four 4DM -61 kampiakselin stefa
Valvoja: automies560
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5101
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Ihmeellistä vääntämistä 2:en stefan tiimoilta
Kysynkin nyt "Nelitahtarilta", mikä estää tilata Hahton Maurilta kyseisiä stefoja, kuitenkin kyselet Maurilta neuvoja, etkö samalla voisi tilata myös osia ?
Kampiakseli etupäässä ja voimanoton akselilla on alkuperäisesti aina ollut kaksi kappaletta stefoja.
Toinen vaihtoehto koto Suomesta.
Top-Osa Oy Tampere.
Tuolta olen tilannut harvinaisempia stefoja, tekevät mittojen mukaan jos ei satu hyllyssä olemaan.
Kysynkin nyt "Nelitahtarilta", mikä estää tilata Hahton Maurilta kyseisiä stefoja, kuitenkin kyselet Maurilta neuvoja, etkö samalla voisi tilata myös osia ?
Kampiakseli etupäässä ja voimanoton akselilla on alkuperäisesti aina ollut kaksi kappaletta stefoja.
Toinen vaihtoehto koto Suomesta.
Top-Osa Oy Tampere.
Tuolta olen tilannut harvinaisempia stefoja, tekevät mittojen mukaan jos ei satu hyllyssä olemaan.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5101
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
En tiedä koska olet Maurilta neuvoja kyselly, mutta näin on Mauri minulle kertonut. No, saatetaanhan me vanhat miehet muistaakin väärin Mauri päälle 80 v, minä muutaman vuoden alle 80 vNelitahtari kirjoitti: ↑30 Syys 2023, 11:10Kukas tässä on vääntänyt? Pohdiskeluksi tätä ainakin omalta osaltani luonnehtisin.
Koskas muuten olen kysellyt Maurilta neuvoja? Itse en tiedä näin tapahtuneen.
Mikään ei "estä" tilaamasta häneltä mutta nettiaikakauden ihmisenä tykkään tutkiskella tarjontaa verkkokaupoissa ja klikkailla mieleiset tuotteet ostoskoriin ja Maurilla ei ole verkkokauppaa.
Jokainen tilaa Nuhvinsa osat mistä haluaa, eikö vain?
Minun puolestani tämä stefa-keissi voidaan taputella käsitellyksi.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 880
- Liittynyt: 23 Kesä 2018, 10:32
- Konekalustoani: 2 rattoria ja niihin työkalut käsityövalineitä
- NLCF r.y jäsen Nro: 477
Ei liity tuohon, mutta hyvän matkaa yli 60v:na; Maurilta tänään tuli suod jalka, mittarinvaihde&vaijeri 460iin.kari t kirjoitti: ↑30 Syys 2023, 13:56En tiedä koska olet Maurilta neuvoja kyselly, mutta näin on Mauri minulle kertonut. No, saatetaanhan me vanhat miehet muistaakin väärin Mauri päälle 80 v, minä muutaman vuoden alle 80 vNelitahtari kirjoitti: ↑30 Syys 2023, 11:10Kukas tässä on vääntänyt? Pohdiskeluksi tätä ainakin omalta osaltani luonnehtisin.
Koskas muuten olen kysellyt Maurilta neuvoja? Itse en tiedä näin tapahtuneen.
Mikään ei "estä" tilaamasta häneltä mutta nettiaikakauden ihmisenä tykkään tutkiskella tarjontaa verkkokaupoissa ja klikkailla mieleiset tuotteet ostoskoriin ja Maurilla ei ole verkkokauppaa.
Jokainen tilaa Nuhvinsa osat mistä haluaa, eikö vain?
Minun puolestani tämä stefa-keissi voidaan taputella käsitellyksi.
04.....on hyvä olemassa
Oli talvi tai kesä on Nuffield voiman pesä
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8935
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ei oo tullut vastaa omissa purkamissani moottoreissa, että olisi kaks stefaa päälletysten ......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5101
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Jahas jusapekin näyttää heränneen
Yksi kuva kertoo enemmän mitä tuhat sanaa, osanumero 21.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... 2_0001.pdf
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8935
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Kyllä täällä hereillä on oltu, mutten ole erinäisistä syistä johtuen viitsinyt vaivautua ollenkaan taas toviin foorumille sisäänkirjautumaan....
Etkö sää vieläkään osaa kuvia laittaa suoraan tänne foorumille ?
Vaan aina pitää laittaa jonkun helkkarin linkin kautta niitä tuputtaa .......
Ketjupäitä ei ole itellä käytössä kuin tuo -61 kolmonen, jota ei ole tarvinnut aukoa.
Ne pari neloskoneen alakertaa, jotka muutamavuosi sitten purin, en ole niiden koteloita tutkinut, jakopäät,, kampurat ja nostimet + nokat otin talteen, ne itse lohkot on nauloina jo .....
Etkö sää vieläkään osaa kuvia laittaa suoraan tänne foorumille ?
Vaan aina pitää laittaa jonkun helkkarin linkin kautta niitä tuputtaa .......
Ketjupäitä ei ole itellä käytössä kuin tuo -61 kolmonen, jota ei ole tarvinnut aukoa.
Ne pari neloskoneen alakertaa, jotka muutamavuosi sitten purin, en ole niiden koteloita tutkinut, jakopäät,, kampurat ja nostimet + nokat otin talteen, ne itse lohkot on nauloina jo .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5101
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Kyllä minä kuviakin osaan laittaa foorumille, mutta, miksi ottaa kännykällä kuvia varraosakuvastoista kun skannaamalla saa paremmat kuvat, ja toisekseen, kun minulla on tuo kuvat.fi sivusto ollut käytössä vuosien ajan niin miksi en käyttäisi sitä.jusape kirjoitti: ↑13 Maalis 2024, 04:01 Kyllä täällä hereillä on oltu, mutten ole erinäisistä syistä johtuen viitsinyt vaivautua ollenkaan taas toviin foorumille sisäänkirjautumaan....
Etkö sää vieläkään osaa kuvia laittaa suoraan tänne foorumille ?
Vaan aina pitää laittaa jonkun helkkarin linkin kautta niitä tuputtaa .......
Ketjupäitä ei ole itellä käytössä kuin tuo -61 kolmonen, jota ei ole tarvinnut aukoa.
Ne pari neloskoneen alakertaa, jotka muutamavuosi sitten purin, en ole niiden koteloita tutkinut, jakopäät,, kampurat ja nostimet + nokat otin talteen, ne itse lohkot on nauloina jo .....
Ei liene vaikeaa katsoa noita linkejäkään.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !