Juniorin Nuhvi projekti
Valvoja: automies560
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 84
- Liittynyt: 07 Helmi 2010, 17:18
- Konekalustoani: nelos-Nuhvi, Pontiac, H-D, Jeep...
- Paikkakunta: Valkjärvi
Hei pitkästä aikaa.
Meidän Nuhvi alkaa olemaan remonttia vaille.
Olisiko joku palstalaisista innokas auttamaan ja tulisi katsomaan onko aihio järkevä vielä kunnostaa ja antaisin vähän neuvoja mitä ja miten kannattaa toimia.
Kyseessä siis 4 Nuhvi vm56 ja sillä on kyllä ajettu viimeksi kesäkuussa.
Niin projekti sijaitsee Nurmijärvellä.
Meidän Nuhvi alkaa olemaan remonttia vaille.
Olisiko joku palstalaisista innokas auttamaan ja tulisi katsomaan onko aihio järkevä vielä kunnostaa ja antaisin vähän neuvoja mitä ja miten kannattaa toimia.
Kyseessä siis 4 Nuhvi vm56 ja sillä on kyllä ajettu viimeksi kesäkuussa.
Niin projekti sijaitsee Nurmijärvellä.
Kun nyrkki puhuu niin naama kuuntelee!
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 450
- Liittynyt: 02 Elo 2021, 16:58
- Konekalustoani: Nuffield Universal four 4DM
Moro
Kerro vähän koneen kunnosta ja laita vaikka valokuva.
Pohditaan porukalla mitä kannattaa tehdä.
Kerro vähän koneen kunnosta ja laita vaikka valokuva.
Pohditaan porukalla mitä kannattaa tehdä.
Nuffivideoita ja muutakin: https://www.youtube.com/@kapteenikaarna/videos
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 84
- Liittynyt: 07 Helmi 2010, 17:18
- Konekalustoani: nelos-Nuhvi, Pontiac, H-D, Jeep...
- Paikkakunta: Valkjärvi
No juu, ongelmana on se että käytiin saaminen on todella vaikeaa ja ulosotto on koko ajan päällä.
Mitä kaikkea pitää purkaa että saa tuon ulosoton vivun haarukan takaisin paikoilleen?
En käynnistysongelma, selviääkö pelkällä kansiremontilla?
Mitä kaikkea pitää purkaa että saa tuon ulosoton vivun haarukan takaisin paikoilleen?
En käynnistysongelma, selviääkö pelkällä kansiremontilla?
Kun nyrkki puhuu niin naama kuuntelee!
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Onko varmaa, että vivun haarukka on pois paikoiltaan ? Katso ensin ulosoton vivun hahlo vivun alaosasta, saattaa olla kulunut sen verran ettei kytkeydy pois päältä.
"Käyntiin lähtö." Kansiremontilla, ajoituksen säädöillä ja ruiskupumpun huollolla käyntiinlähtö varmaan paranee.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 450
- Liittynyt: 02 Elo 2021, 16:58
- Konekalustoani: Nuffield Universal four 4DM
Mulla oli ulosoton vipu ja se pelti, jossa on lovet vivun asennoille, ottaneet sen verran osumaa ettei kytkentä toiminut.
Kun vääntelin vivun ja pellin muotoonsa niin alkoi toimia. Sen ohjuripellin voi vaikka ottaa irti ja käsin ulosottoakselista kokeilemalla tunnustella löytyykö kytkentäkohdat kun vipu pääsee liikkumaan ilman liikeradan rajoituksia.
Kun vääntelin vivun ja pellin muotoonsa niin alkoi toimia. Sen ohjuripellin voi vaikka ottaa irti ja käsin ulosottoakselista kokeilemalla tunnustella löytyykö kytkentäkohdat kun vipu pääsee liikkumaan ilman liikeradan rajoituksia.
Nuffivideoita ja muutakin: https://www.youtube.com/@kapteenikaarna/videos
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 450
- Liittynyt: 02 Elo 2021, 16:58
- Konekalustoani: Nuffield Universal four 4DM
Onko selvinnyt mitään?
Nuffivideoita ja muutakin: https://www.youtube.com/@kapteenikaarna/videos
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 450
- Liittynyt: 02 Elo 2021, 16:58
- Konekalustoani: Nuffield Universal four 4DM
Kuulostaa sille, että on laskettava laatikosta öljy pois. (n 60 litraa) ja otettava peräreppu irti.
Se ei lopulta ole kovinkaan iso homma. Tuossa videolla se tapahtuu:
https://youtu.be/mwoxq5XdU0M?si=znuf7pR69uPhKynI&t=99
Nuffivideoita ja muutakin: https://www.youtube.com/@kapteenikaarna/videos
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 877
- Liittynyt: 23 Kesä 2018, 10:32
- Konekalustoani: 2 rattoria ja niihin työkalut käsityövalineitä
- NLCF r.y jäsen Nro: 477
Itellä oli elementit kankeat liikkumaan, ne virkos kun laittoi wd40iä, yhdessä oli stoppivipu hiukka päällä, ei palauttanut kunnolla. Piti pakkosyöttö päällä käynnistää joka kerta.
Oli talvi tai kesä on Nuffield voiman pesä
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 84
- Liittynyt: 07 Helmi 2010, 17:18
- Konekalustoani: nelos-Nuhvi, Pontiac, H-D, Jeep...
- Paikkakunta: Valkjärvi
No nyt nytkähti kansiprojekti eteenpäin. Jos sais vanhuksen jollain konstilla talliin niin purkaminen voisi alkaa, ketjut täytyy oottaa pois ensin ettei oo epoksilattia ruvella.
Kun nyrkki puhuu niin naama kuuntelee!
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Esim. Taljalla vetämällä.
Fanit tykkää
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 193
- Liittynyt: 30 Syys 2019, 20:58
- Konekalustoani: Nuffield 4DM x2 , 10/42. Valmet 500, Fordson Major
Jos nuhvi ei kovin kaukana ole niin liikkeelle saa myös ulosottoakselista pyörittelemällä.
Näin olen ite monet kerrat pihalta talliin siirtänyt.
33mm kuuskanttinen hylsy, jatkovarsi ja iso räikkä.Hylsy ulosottoakseliin, voa päälle, vaihde päälle ja kytkinpoljin kiilataan vaikka puukapulalla pohjaan ja eikun pyörittelemään
Jos kovin mäkinen piha niin kaveri on tarpeen ohjaileen ja tarvittaessa jarruttamaan ettei vahinkoa satu.
Näin olen ite monet kerrat pihalta talliin siirtänyt.
33mm kuuskanttinen hylsy, jatkovarsi ja iso räikkä.Hylsy ulosottoakseliin, voa päälle, vaihde päälle ja kytkinpoljin kiilataan vaikka puukapulalla pohjaan ja eikun pyörittelemään
Jos kovin mäkinen piha niin kaveri on tarpeen ohjaileen ja tarvittaessa jarruttamaan ettei vahinkoa satu.
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 84
- Liittynyt: 07 Helmi 2010, 17:18
- Konekalustoani: nelos-Nuhvi, Pontiac, H-D, Jeep...
- Paikkakunta: Valkjärvi
Koetan jos suostuisi vielä käynnistymään, jos ei niin täytyy varmaan autolla ja mökijällä vähän hinailla.
Haasteen luo pieni nousu pihaan ja tallin ovella on vähän pykälää. Varmaan ulosotosta vääntämällä menee ovesta sisään.
Haasteen luo pieni nousu pihaan ja tallin ovella on vähän pykälää. Varmaan ulosotosta vääntämällä menee ovesta sisään.
Kun nyrkki puhuu niin naama kuuntelee!
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Eilen siirtelin 3/45:sta talliin, kytkin ei oikein irroita ja jarrutkin toimii huonosti. Viimeiset metrit mentiin sähköllä, pakki päälle, sammutin päälle ja starttamalla, hyvin onnistui noinkin.
3/45: nenhan ei starttaa jos on vaihde päällä, pj:n antamalla neuvolla onnistui startilla siirtelykin. Johdon pätkä korvasi katkaisian.
3/45: nenhan ei starttaa jos on vaihde päällä, pj:n antamalla neuvolla onnistui startilla siirtelykin. Johdon pätkä korvasi katkaisian.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !