Hei pitkästä aikaa.
Meidän Nuhvi alkaa olemaan remonttia vaille.
Olisiko joku palstalaisista innokas auttamaan ja tulisi katsomaan onko aihio järkevä vielä kunnostaa ja antaisin vähän neuvoja mitä ja miten kannattaa toimia.
Kyseessä siis 4 Nuhvi vm56 ja sillä on kyllä ajettu viimeksi kesäkuussa.
Niin projekti sijaitsee Nurmijärvellä.
Juniorin Nuhvi projekti
Valvoja: automies560
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 85
- Liittynyt: 07 Helmi 2010, 17:18
- Konekalustoani: nelos-Nuhvi, Pontiac, H-D, Jeep...
- Paikkakunta: Valkjärvi
No juu, ongelmana on se että käytiin saaminen on todella vaikeaa ja ulosotto on koko ajan päällä.
Mitä kaikkea pitää purkaa että saa tuon ulosoton vivun haarukan takaisin paikoilleen?
En käynnistysongelma, selviääkö pelkällä kansiremontilla?
Mitä kaikkea pitää purkaa että saa tuon ulosoton vivun haarukan takaisin paikoilleen?
En käynnistysongelma, selviääkö pelkällä kansiremontilla?
Kun nyrkki puhuu niin naama kuuntelee!
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5107
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Onko varmaa, että vivun haarukka on pois paikoiltaan ? Katso ensin ulosoton vivun hahlo vivun alaosasta, saattaa olla kulunut sen verran ettei kytkeydy pois päältä.
"Käyntiin lähtö." Kansiremontilla, ajoituksen säädöillä ja ruiskupumpun huollolla käyntiinlähtö varmaan paranee.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 882
- Liittynyt: 23 Kesä 2018, 10:32
- Konekalustoani: 2 rattoria ja niihin työkalut käsityövalineitä
- NLCF r.y jäsen Nro: 477
Itellä oli elementit kankeat liikkumaan, ne virkos kun laittoi wd40iä, yhdessä oli stoppivipu hiukka päällä, ei palauttanut kunnolla. Piti pakkosyöttö päällä käynnistää joka kerta.
Oli talvi tai kesä on Nuffield voiman pesä
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 85
- Liittynyt: 07 Helmi 2010, 17:18
- Konekalustoani: nelos-Nuhvi, Pontiac, H-D, Jeep...
- Paikkakunta: Valkjärvi
No nyt nytkähti kansiprojekti eteenpäin. Jos sais vanhuksen jollain konstilla talliin niin purkaminen voisi alkaa, ketjut täytyy oottaa pois ensin ettei oo epoksilattia ruvella.
Kun nyrkki puhuu niin naama kuuntelee!
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5107
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Esim. Taljalla vetämällä.
Fanit tykkää
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 206
- Liittynyt: 30 Syys 2019, 20:58
- Konekalustoani: Nuffield 4DM x2 , 10/42. Valmet 500, Fordson Major
Jos nuhvi ei kovin kaukana ole niin liikkeelle saa myös ulosottoakselista pyörittelemällä.
Näin olen ite monet kerrat pihalta talliin siirtänyt.
33mm kuuskanttinen hylsy, jatkovarsi ja iso räikkä.Hylsy ulosottoakseliin, voa päälle, vaihde päälle ja kytkinpoljin kiilataan vaikka puukapulalla pohjaan ja eikun pyörittelemään
Jos kovin mäkinen piha niin kaveri on tarpeen ohjaileen ja tarvittaessa jarruttamaan ettei vahinkoa satu.
Näin olen ite monet kerrat pihalta talliin siirtänyt.
33mm kuuskanttinen hylsy, jatkovarsi ja iso räikkä.Hylsy ulosottoakseliin, voa päälle, vaihde päälle ja kytkinpoljin kiilataan vaikka puukapulalla pohjaan ja eikun pyörittelemään
Jos kovin mäkinen piha niin kaveri on tarpeen ohjaileen ja tarvittaessa jarruttamaan ettei vahinkoa satu.
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 85
- Liittynyt: 07 Helmi 2010, 17:18
- Konekalustoani: nelos-Nuhvi, Pontiac, H-D, Jeep...
- Paikkakunta: Valkjärvi
Koetan jos suostuisi vielä käynnistymään, jos ei niin täytyy varmaan autolla ja mökijällä vähän hinailla.
Haasteen luo pieni nousu pihaan ja tallin ovella on vähän pykälää. Varmaan ulosotosta vääntämällä menee ovesta sisään.
Haasteen luo pieni nousu pihaan ja tallin ovella on vähän pykälää. Varmaan ulosotosta vääntämällä menee ovesta sisään.
Kun nyrkki puhuu niin naama kuuntelee!
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5107
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Eilen siirtelin 3/45:sta talliin, kytkin ei oikein irroita ja jarrutkin toimii huonosti. Viimeiset metrit mentiin sähköllä, pakki päälle, sammutin päälle ja starttamalla, hyvin onnistui noinkin.
3/45: nenhan ei starttaa jos on vaihde päällä, pj:n antamalla neuvolla onnistui startilla siirtelykin. Johdon pätkä korvasi katkaisian.
3/45: nenhan ei starttaa jos on vaihde päällä, pj:n antamalla neuvolla onnistui startilla siirtelykin. Johdon pätkä korvasi katkaisian.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5107
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Onpas sinulla hienot tilat nuhvia rassailla Varmaan lämmitettävätkin
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 85
- Liittynyt: 07 Helmi 2010, 17:18
- Konekalustoani: nelos-Nuhvi, Pontiac, H-D, Jeep...
- Paikkakunta: Valkjärvi
Juu onhan se lämmin tila, saa nuhvi viettää hetken sisällä lämmöstä nauttien Pontiacin seurassa.
Huomenna alan purkamaan niin pitkälle kun kädet kestävät.
Huomenna alan purkamaan niin pitkälle kun kädet kestävät.
Kun nyrkki puhuu niin naama kuuntelee!
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 85
- Liittynyt: 07 Helmi 2010, 17:18
- Konekalustoani: nelos-Nuhvi, Pontiac, H-D, Jeep...
- Paikkakunta: Valkjärvi
No nyt on kaikki purettu ja kansi "kopautusta" vaille irti. Vajaa pari tuntia siihen meni. Jos vielä illalla purkaisi syylärin pois ja alkaisi pikkuhiljaa vaihtamaan peltien väriä oikeaksi. Tuo somerolaisen taiteilijan oranssi ei oikein miellytä silmää.
Kun nyrkki puhuu niin naama kuuntelee!