Juniorin Nuhvi projekti

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

Massey-Nuffield
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 877
Liittynyt: 23 Kesä 2018, 10:32
Konekalustoani: 2 rattoria ja niihin työkalut käsityövalineitä
NLCF r.y jäsen Nro: 477

18 Joulu 2023, 15:40

Nelitahtari kirjoitti: 18 Joulu 2023, 09:55
vormula77 kirjoitti: 14 Joulu 2023, 20:28 Ensisavut otettu. Pieniä viivytyksiä tuli projektiin, mutta nyt enää vesiletkut ja akku paikalleen niin pääsee koeajolle.
Joko pääsit ruuviajolle?

Ostitko muuten "korjaussarjan" moottoriin vai tarvittavat irto-osat?
Onnee projektin valmistumisesta, hyvä Joululahja
Oli talvi tai kesä on Nuffield voiman pesä
Massey-Nuffield
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 877
Liittynyt: 23 Kesä 2018, 10:32
Konekalustoani: 2 rattoria ja niihin työkalut käsityövalineitä
NLCF r.y jäsen Nro: 477

18 Joulu 2023, 17:53

vormula77 kirjoitti: 20 Loka 2023, 19:30 Juu onhan se lämmin tila, saa nuhvi viettää hetken sisällä lämmöstä nauttien Pontiacin seurassa.
Huomenna alan purkamaan niin pitkälle kun kädet kestävät.
On se toista + 15kin kuin 0 verstaalla ja🔩🔩🪚🪚😀😀
Oli talvi tai kesä on Nuffield voiman pesä
vormula77
Kylmäkoskelainen
Viestit: 84
Liittynyt: 07 Helmi 2010, 17:18
Konekalustoani: nelos-Nuhvi, Pontiac, H-D, Jeep...
Paikkakunta: Valkjärvi

19 Joulu 2023, 19:33

Nelitahtari kirjoitti: 18 Joulu 2023, 09:55
vormula77 kirjoitti: 14 Joulu 2023, 20:28 Ensisavut otettu. Pieniä viivytyksiä tuli projektiin, mutta nyt enää vesiletkut ja akku paikalleen niin pääsee koeajolle.
Joko pääsit ruuviajolle?

Ostitko muuten "korjaussarjan" moottoriin vai tarvittavat irto-osat?
Osat tuli konehuolto T.Timoselta tai hän ne hankki ja toimi päämekaanikkona kun ei oma aika riittänyt.
Juniori kävi pienen koeajon suorittamassa ja pientä säätöä on vielä, kun käy niin kovaa tyhjäkäyntiä. Liekkö liikaa välystä läpässä ja vivustoissa.
Kun nyrkki puhuu niin naama kuuntelee!
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

20 Joulu 2023, 10:55

vormula77 kirjoitti: 19 Joulu 2023, 19:33
Nelitahtari kirjoitti: 18 Joulu 2023, 09:55
vormula77 kirjoitti: 14 Joulu 2023, 20:28 Ensisavut otettu. Pieniä viivytyksiä tuli projektiin, mutta nyt enää vesiletkut ja akku paikalleen niin pääsee koeajolle.
Joko pääsit ruuviajolle?

Ostitko muuten "korjaussarjan" moottoriin vai tarvittavat irto-osat?
Osat tuli konehuolto T.Timoselta tai hän ne hankki ja toimi päämekaanikkona kun ei oma aika riittänyt.
Juniori kävi pienen koeajon suorittamassa ja pientä säätöä on vielä, kun käy niin kovaa tyhjäkäyntiä. Liekkö liikaa välystä läpässä ja vivustoissa.
Onko vivuston / läpän palautinjousi paikoillaan ?
Varmaan tiedättekin että tyhjäkäyntiä voi säättää noista imuaukon kahtapuolen olevista pulteista.
Kalvosta / kalvon säädöstä voi johtua kovat kierrokset, jos viallinen kalvo, vaihda kalvo. Säätö tapahtuu alipainekotelon päädysssä olevasta vaimennusventtiilistä.
Tuossapa korjausohjekirjan mukaisia neuvoja esim. tyhjäkäynnin säätö ja kalvon säätö.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... C3%B6+.pdf
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... ikkaus.pdf
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
vormula77
Kylmäkoskelainen
Viestit: 84
Liittynyt: 07 Helmi 2010, 17:18
Konekalustoani: nelos-Nuhvi, Pontiac, H-D, Jeep...
Paikkakunta: Valkjärvi

24 Joulu 2023, 12:41

Kyllä tuo tuntuu käyvän ihan kui pakkosyöttö olisi päällä kokoajan. Savuttaa voimakkaasti eli polttoainetta saa reilusti.
Kun nyrkki puhuu niin naama kuuntelee!
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

24 Joulu 2023, 16:28

vormula77 kirjoitti: 24 Joulu 2023, 12:41 Kyllä tuo tuntuu käyvän ihan kui pakkosyöttö olisi päällä kokoajan. Savuttaa voimakkaasti eli polttoainetta saa reilusti.
Kansiremontin teetätit, minkähänlaiset suutimien kärjet tuli laitettua ?
Aikoinaan tein eräälle nuorellemiehellä fouriin koneremontin, paikalisesta korjaamosta möivät suutimien kärjet BDLL 140 S 6581 Astekulma 140 reijät 0.30 mm. Fouri savuutti niin maan perkeleesti. Foorumilla käytiin keskusteluja, ei ollut apuja silloinkaan. Käytiin Oulun diieselkorjaamolla, sieltä möivät majorin suutinkärjet ja homma sillä selvä.
Omaan BMC kuutoseen laitettiin Wihelän Konepajalla (tämäkin Oulussa) BDLL 150S6649 tyypiset suutimien kärjet, pelittää kuten junan vessa.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
vormula77
Kylmäkoskelainen
Viestit: 84
Liittynyt: 07 Helmi 2010, 17:18
Konekalustoani: nelos-Nuhvi, Pontiac, H-D, Jeep...
Paikkakunta: Valkjärvi

24 Joulu 2023, 17:33

Täytyypi kysellä mitkä kärjet siellä on. Vähän on turhan rajusti syöttöä noilla(jos vika on niissä).
Kun nyrkki puhuu niin naama kuuntelee!
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

26 Joulu 2023, 09:11

Tuollaiset sauhut fouri antoi ns. IKH suutimilla tyhjäkäynnillä, ylimmäinen kuva. Kierroksia kun lisätiin niin koko tienoo oli harmaan savun peitossa.
Alimmainen kuva majorin suutimilla tyhjäkäynnillä.
Liitteet
Matliinin Lassen nuhvin koneremonttia 002.JPG
Matliinin Lassen nuhvin koneremonttia 002.JPG
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Massey-Nuffield
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 877
Liittynyt: 23 Kesä 2018, 10:32
Konekalustoani: 2 rattoria ja niihin työkalut käsityövalineitä
NLCF r.y jäsen Nro: 477

18 Tammi 2024, 23:32

Massey-Nuffield kirjoitti: 07 Syys 2023, 15:08
vormula77 kirjoitti: 19 Elo 2023, 19:33 No juu, ongelmana on se että käytiin saaminen on todella vaikeaa ja ulosotto on koko ajan päällä.
Mitä kaikkea pitää purkaa että saa tuon ulosoton vivun haarukan takaisin paikoilleen?
En käynnistysongelma, selviääkö pelkällä kansiremontilla?
Itellä oli elementit kankeat liikkumaan, ne virkos kun laittoi wd40iä, yhdessä oli stoppivipu hiukka päällä, ei palauttanut kunnolla. Piti pakkosyöttö päällä käynnistää joka kerta.
Käynnistymiseen voi vsikuttaa
Tukkoinen pa suodatin tankissa. Puhallat sakkakupiltapäin ilmaa, ja lappona imet, muutama itra uutta ainetta tankkiin,muutaman kerran toistat.
Kaverilla auttoi
Oli talvi tai kesä on Nuffield voiman pesä
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

12 Maalis 2024, 04:43

vormula77 kirjoitti: 24 Joulu 2023, 17:33 Täytyypi kysellä mitkä kärjet siellä on. Vähän on turhan rajusti syöttöä noilla(jos vika on niissä).
Suutinkärjet ei vaikuta mitenkään syöttömäärään.
Kärjiksi sopii vaikka BDLL150S615 nenät .... ( 150x5x0.31)
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
vormula77
Kylmäkoskelainen
Viestit: 84
Liittynyt: 07 Helmi 2010, 17:18
Konekalustoani: nelos-Nuhvi, Pontiac, H-D, Jeep...
Paikkakunta: Valkjärvi

20 Maalis 2024, 08:08

Nyt tarvis löytää uusi takarengas, jotta juniori pääsis puunajoon... ei kenelläkään sattuisi olemaan nurkissa ilmat sisällään pitävää 13.6-36 gummia.
Kun nyrkki puhuu niin naama kuuntelee!
Vastaa Viestiin