https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... G_2656.JPG < pari kuvaa.
Öljytiivisteen ja ohjausvivun välirenkaasta mitattuna. Ristiakselin /sektoriakselin ulkomitta sama mitä välirenkaan mitta, mitattu akselista boorien päältä.
4DM Sektoriakselin stefan koko
Valvoja: automies560
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5111
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 208
- Liittynyt: 30 Syys 2019, 20:58
- Konekalustoani: Nuffield 4DM x2 , 10/42. Valmet 500, Fordson Major
Kyllähän se tukirengas/holkki ulkopuolelta lähtee. O-rengas on sen alla. Viime talvena remontin 10/42.sen simpukan, puslat vaihtoon ja tuo tiiviste myös. Uuden O- renkaan laitoin ja ainakin vielä on öljyt pysynyt sisällä.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5111
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tänään otin tuosta 10/60:sen raadosta välirenkaan vasaran koukkupuolella irti, oli sen verran jo palautunut paikataan jotta lähti helposti, O- renkaan rappasin ikh:lta aikoinaan ostamalla juuri tuollaiseen käyttöön tarkoitetulla koukkusarjalla pois.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 871
- Liittynyt: 23 Kesä 2018, 10:32
- Konekalustoani: 2 rattoria ja niihin työkalut käsityövalineitä
- NLCF r.y jäsen Nro: 477
Asian viereen läheltä. Kaveri neuvoi ottaneensa kampiakselin stefan itsevetävän ruuvin kiertämällä stefaan ja vetämällä pois.
Oli talvi tai kesä on Nuffield voiman pesä
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8935
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Onhan niitä erillaisia stefoja irroiteltu itseporautuvien ruuvien avulla, eri tahoilla jo vuosikymmeniä ....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5111
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Minusta tämä normaali peltiruuvi parempi mitä itseporautuva muoviseen stefaan, menee tuo helposti läpi peltisestäkin stefasta.
Kokemuksesta puhun tuon peltisen osalta, esim. kaksi kattopeltiä päällekäin helposti meni läpi tavallisella peltiruuvilla vaikka joku sitä epäilikin.
Ruuvimeiselillä noita stefoja olen pääasiassa väänellyt irti.
https://www.google.fi/search?q=peltiruu ... ajAarNZgEM
Itseporautuvassa poraava osa ruuvista turhan pitkä:
https://www.biltema.fi/rakentaminen/ruu ... 2000040765
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !