Vois hommata öljynpainemittarin ihan varmuudeksi.
Mistäs sen ois paras mitata?millä kierteellä mahtaa olla?
460 huohottaa
Valvoja: automies560
-
- Nelos -nuffisti
- Viestit: 21
- Liittynyt: 14 Touko 2020, 19:04
- Konekalustoani: Universal tree
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5111
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Ei tarvitse runkoa katkaista.Universaalii kirjoitti: ↑09 Helmi 2023, 10:41 Öljypohja irti.kokeilin kiertokankia heilutella ei yhtätäkkiseltään tuntuntu väljyyttä.runkolaakeriista ei osaa sanoo enennkö ottaa koneen irti?!?
Mites nuffin kones irtoo?pitääkö katkoo rungon?vai löhteekö muuten nostalla/vetämällä
Irroita virtajohdot, Ota akku pois paikaltaan
Kytkinkoppa kokonaisena ylös, akkukotelo, tankki, simpuka ohjauspyörineen, irroita ensin ohjausvipu sektoriakselin (ristiakselin) päästä, irroita kytkintanko kytkinpolkimesta.
Katkasise kytkinakseli vetoholkin kohdalta. Irroita kytkinasetelma ja vauhtipyörä
Irroita jäähdyttäjä. Nosta kone esim. mootorinostimellä taikka taljaa hyväksikäyttämällä ylös, pöydälle mikäli ei ole konepukkia käytössä.
Noilla, näin pikaisesti ulkomuistista, lisää neuvoja tarvittaessa.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Nelos -nuffisti
- Viestit: 21
- Liittynyt: 14 Touko 2020, 19:04
- Konekalustoani: Universal tree
Okei kiitos näillä neuvollla koitetaan miten irtookari t kirjoitti: ↑09 Helmi 2023, 12:17Ei tarvitse runkoa katkaista.Universaalii kirjoitti: ↑09 Helmi 2023, 10:41 Öljypohja irti.kokeilin kiertokankia heilutella ei yhtätäkkiseltään tuntuntu väljyyttä.runkolaakeriista ei osaa sanoo enennkö ottaa koneen irti?!?
Mites nuffin kones irtoo?pitääkö katkoo rungon?vai löhteekö muuten nostalla/vetämällä
Irroita virtajohdot, Ota akku pois paikaltaan
Kytkinkoppa kokonaisena ylös, akkukotelo, tankki, simpuka ohjauspyörineen, irroita ensin ohjausvipu sektoriakselin (ristiakselin) päästä, irroita kytkintanko kytkinpolkimesta.
Katkasise kytkinakseli vetoholkin kohdalta. Irroita kytkinasetelma ja vauhtipyörä
Irroita jäähdyttäjä. Nosta kone esim. mootorinostimellä taikka taljaa hyväksikäyttämällä ylös, pöydälle mikäli ei ole konepukkia käytössä.
Noilla, näin pikaisesti ulkomuistista, lisää neuvoja tarvittaessa.
-
- Nelos -nuffisti
- Viestit: 21
- Liittynyt: 14 Touko 2020, 19:04
- Konekalustoani: Universal tree
Nonii yläpäätä kurkatttu sen verran että venttiilin tappi 1 männältä vinossa ja 2 männältä tippunu vallan alas..seuraavaksi kansi pois nii näkee mitä kauheita on tapahtunu..ihmekös että huohottaa
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5111
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tarkoitaneeko Universaali mahdolisesti venttilien työntötankoja, jos näin on, niin ota sivuluukku auki ja oikaise työntötanko ja asenna paikoilleen.Nelitahtari kirjoitti: ↑12 Helmi 2023, 07:49Ainakaan mulle ei nyt ihan aukea. Kuva auttaisi paljonUniversaalii kirjoitti: ↑11 Helmi 2023, 11:07 Nonii yläpäätä kurkatttu sen verran että venttiilin tappi 1 männältä vinossa ja 2 männältä tippunu vallan alas..seuraavaksi kansi pois nii näkee mitä kauheita on tapahtunu..ihmekös että huohottaa
Tarkoitatko, että kaksi venttiiliä on pudonnut sylinteriin? Melkonen ryske pitäisi olla käydessä jos ylipäätään pyörisi ollenkaan....
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 208
- Liittynyt: 30 Syys 2019, 20:58
- Konekalustoani: Nuffield 4DM x2 , 10/42. Valmet 500, Fordson Major
Työntötankoja joskus vääntynyt minullakin. Ei noiden takia sivuluukkua tarvi aukoa. Venttiikoppa jos on irti niin nosta ylös vaan ja puupölkyn päällä vasaralla naputtele suoraan. Venttiilien säätö tietenkin sen jälkeen kun ovat takasin paikoillaan.
-
- Nelos -nuffisti
- Viestit: 21
- Liittynyt: 14 Touko 2020, 19:04
- Konekalustoani: Universal tree
Ei onneksi sylinteriin asti pudonnut..samoin oli lähteny se palikka mikä on nokka akselin päällä löyty irrallaan lokin sisältäoisko nokka akseli heittäny ylös.huohotus ei tiemmä johdu tuosta "viasta"vaan männät päästää läpi.,tanko tosiaan suoraksi ja palikka paikalleen..männät ylös seuraavaksi ja kattoo missä kunnossa ovat
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 871
- Liittynyt: 23 Kesä 2018, 10:32
- Konekalustoani: 2 rattoria ja niihin työkalut käsityövalineitä
- NLCF r.y jäsen Nro: 477
Täälä jo tulikin. Vielä vakuudeksi.Universaalii kirjoitti: ↑12 Helmi 2023, 16:38 Ei onneksi sylinteriin asti pudonnut..samoin oli lähteny se palikka mikä on nokka akselin päällä löyty irrallaan lokin sisältäoisko nokka akseli heittäny ylös.huohotus ei tiemmä johdu tuosta "viasta"vaan männät päästää läpi.,tanko tosiaan suoraksi ja palikka paikalleen..männät ylös seuraavaksi ja kattoo missä kunnossa ovat
Britti moottoripyörästä naputtelin ovenkarmia vasten. Kyllä kestää sen jälkeen. Tarkkaan kun katsoo.
Oli talvi tai kesä on Nuffield voiman pesä
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5111
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Ei työntötanko ja tangon nostin millään voin sylinteriin pudota.Universaalii kirjoitti: ↑12 Helmi 2023, 16:38 Ei onneksi sylinteriin asti pudonnut..samoin oli lähteny se palikka mikä on nokka akselin päällä löyty irrallaan lokin sisältäoisko nokka akseli heittäny ylös.huohotus ei tiemmä johdu tuosta "viasta"vaan männät päästää läpi.,tanko tosiaan suoraksi ja palikka paikalleen..männät ylös seuraavaksi ja kattoo missä kunnossa ovat
Itellä sattui tuon kuutoskoneen kanssa tapaus, olin vahingossa jättänyt venttilisäädön mutterin kiristämättä ja nostin ja työntötanko pois paikaltaan, kävi jännästi tuputtamalla,
Saitko nostimen paikoilleen ilman sivuluukun avaamista ?
Niin, ja jo 70:ntä luvulla kolmosnuhvin nostotanko vääntyi kylmäkäynnistyksen yhteydessä, - 30 astetta iman minkäälaista lämmitystä, vasaralla, kakkosnelosen lankkua vasten naputteli suoraksi.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Nelos -nuffisti
- Viestit: 21
- Liittynyt: 14 Touko 2020, 19:04
- Konekalustoani: Universal tree
Männät irrotettu..ja kas ykkösen kaulalla liuskat päällekkäin..koneistamo hommiks meni siis..
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 871
- Liittynyt: 23 Kesä 2018, 10:32
- Konekalustoani: 2 rattoria ja niihin työkalut käsityövalineitä
- NLCF r.y jäsen Nro: 477
Hyvä että selvisi. Taas menee 60 vuottaUniversaalii kirjoitti: ↑13 Helmi 2023, 18:46 Männät irrotettu..ja kas ykkösen kaulalla liuskat päällekkäin..koneistamo hommiks meni siis..
Oli talvi tai kesä on Nuffield voiman pesä