NUFFI 4-65 -68

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

Avatar
automies560
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1546
Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

12 Tammi 2008, 22:36

No tuo oli kyllä hyvä tieto :D vai että hevosvehkeistä ovat peräisin ne.

Muistelen vaan elävästi nähneeni niitä lapsuudessa jossakin itsetehdyssä puisessa peräkärryssä.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
Avatar
e-k-i
Vitos -nuffisti
Viestit: 52
Liittynyt: 23 Joulu 2007, 21:30
Paikkakunta: POHJANMAA

12 Tammi 2008, 22:40

MTM kirjoitti:Heijastimet olivat silloin ennenvanhaan "keppien" päässä, mutta ne sojottivat lokasuojasta alaspäin. Nuo ovat hevosvehkeitten heijastimia. Niissä on nuo kolme naulanreikää kiinnitystä varten.
Meillä oli joskus 4/65:n Se ei vetänyt vertoja 10-60:lle. Tuo etukuormaaja maksaa noin tonnin, joten eihän siitä vempaimelle jää kahta tonniakaan.
Ohjauksen kevennin siinä varmaan onkin. Heikoin lenkki on moottori. Sekin kestää sunnuntaiajelut. Mutta kuten monet muut ovat todenneet: Tuonikäiset ovat jo "yksilöitä".
Ei ole ohjaustehostinta!
....kyyllä se vielä vuosi sitten toimi !?
Avatar
automies560
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1546
Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

12 Tammi 2008, 22:44

Kyllähän eukuormaajakäyttö vaatisi tehostajan vaikka olisikin ruista ranteessa ja hyvät hauikset kuskilla.

Muuten näyttää olevan ihan järeä kuormain olisikohan tuo joku Loimaan konepajan Terä kuormain?
Ja onhan tuolla kauhallakin on arvonsa.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
Avatar
e-k-i
Vitos -nuffisti
Viestit: 52
Liittynyt: 23 Joulu 2007, 21:30
Paikkakunta: POHJANMAA

12 Tammi 2008, 22:51

automies560 kirjoitti:Kyllähän eukuormaajakäyttö vaatisi tehostajan vaikka olisikin ruista ranteessa ja hyvät hauikset kuskilla.

Muuten näyttää olevan ihan järeä kuormain olisikohan tuo joku Loimaan konepajan Terä kuormain?
Ja onhan tuolla kauhallakin on arvonsa.
Mitähän moottoriremppa tuoho MAKSAA ? Startti ilmeisesti uusi ja akkukin hyvä.
....kyyllä se vielä vuosi sitten toimi !?
Leukkumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1126
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
NLCF r.y jäsen Nro: 023
Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa

12 Tammi 2008, 22:51

Vaikea sanoa kuvan perusteella, jos moottori ym. on kunnossa niin ehkä 2000-2200€ voi tarjota. Kannattaa syynätä moottorin kunto ihan kunnolla, ja kysyä myyjältä onko moottoriin vaihdettu paksummat putket. Lisäksi kannattaa tarkistaa ulosoton ja nostolaitteen toiminta. Patanokka ei minun mielestä ole sen heikompi kone kuin vanha nelosnuffikaan kunhan siinä on vaan se "putkimoka" hoidettu kuntoon. Nettikoneessahan näytti nyt olevan toinenkin, hytillinen 4/65 tarjolla, sen hinta taisi olla noin 2000€.

Tuo Kari t:n kolmonen on kyllä yksilö. Kyllähän se tuo DL3 on kaikkein lujin nuffi, ja vietävän sitkeä kokoisekseen.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla :D[/quote]
Avatar
automies560
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1546
Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

12 Tammi 2008, 22:57

e-k-i kirjoitti:
automies560 kirjoitti:Kyllähän eukuormaajakäyttö vaatisi tehostajan vaikka olisikin ruista ranteessa ja hyvät hauikset kuskilla.

Muuten näyttää olevan ihan järeä kuormain olisikohan tuo joku Loimaan konepajan Terä kuormain?
Ja onhan tuolla kauhallakin on arvonsa.
Mitähän moottoriremppa tuoho MAKSAA ? Startti ilmeisesti uusi ja akkukin hyvä.
No taitaa olla nuo putket ja männät tänäpäivänä jo kalliita, ei varmaan ole kaukana tuhannesta eurosta. Vai sattuuko joku tietämään että saako putkia ja mäntiä renkaineen vielä pakettina vai onko ostettava erikseen ja kalliisti?
Mutta niinkuin jo tuossa yv.llä kerroin ja samaa sanoi leukkumieskin että jos putket on vaihdettu vahvempiin niin saattaa olla ihan toimiva peli sen suhteen.
Tuossa omassa nelosessakin vaihdettiin aikoinaan paksut putket ja on se pelannut ihan hyvin.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
nisu
Nuhvitietäjä
Viestit: 373
Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

13 Tammi 2008, 10:00

Patanokka nuhvissa on alunperinki vahvemmat putket ,putken paksuus
5mm. Ainuastaan 460 ja luultavasti ensimmäisissä 10/60 oli tehtaalta
lähtiessä ne niin sanotut ohuet putket , vahvuus 3mm. jotka vaihdetiin
huollossa sitten paksumpiin eli 5,5mm jotka kestivätkin hyvin. Ainua
ongelma näissä märkäputkikoneissa on syöpymät ja o-rengaitten hauras-
tuminen iän myötä ,sitäkin voi vähentää säännölisellä pakkasnesteitten
vaihdolla.
Avatar
automies560
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1546
Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

13 Tammi 2008, 11:25

Viimeksi muokannut automies560, 08 Maalis 2009, 12:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2551
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

13 Tammi 2008, 11:37

Kun puhutaan ohuista putkista,puhutaan 3mm putkista,joita on vain 460 ja ekoissa 10/60 malleissa,joissa on ohuempi kaulainen kampiakseli.


:evil: en kirjoita kolmatta kertaa tätä :evil:
One thistle, maybe two among the roses.
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

13 Tammi 2008, 12:27

Älä nyt herpaannu
Me ollaan vaan kovakalloista porukkaa tai huonomuistista :?
:P :P
Mukana kuin peräpukama!
anglia67
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1279
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 20:05
Konekalustoani: K-650 sivuvaunupyörä -64,DeSoto diplomat 1957 (360/904)
Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)

13 Tammi 2008, 13:11

jamppi kirjoitti:Älä nyt herpaannu
Me ollaan vaan kovakalloista porukkaa tai huonomuistista :?
:P :P
NÄIN ON :lol:
Hattu päähän ja hyvästi!
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2551
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

13 Tammi 2008, 14:30

:oops: sunnuntai aamu vielä :oops:
One thistle, maybe two among the roses.
Avatar
e-k-i
Vitos -nuffisti
Viestit: 52
Liittynyt: 23 Joulu 2007, 21:30
Paikkakunta: POHJANMAA

13 Tammi 2008, 14:39

Nuffieldmaster kirjoitti:Minusta tuo on jo edullinen nuinkin, jos suinkin yhtähyväkuntoinen tekniikaltaan kuin kuvissa ulkokuori näyttää :!:
No niin, reissusta tultiin, kaupat tehtiin !! Oli muuten hyvä ! Ollut edellisellä omistajalla 17 vuotta. Palataan tuonnempana asiaan !
....kyyllä se vielä vuosi sitten toimi !?
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

13 Tammi 2008, 14:44

Taas saatiin puhuttua nuhvi yhdelle onnelliselle :wink:
Mukana kuin peräpukama!
Avatar
automies560
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1546
Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

13 Tammi 2008, 14:50

e-k-i kirjoitti:
Nuffieldmaster kirjoitti:Minusta tuo on jo edullinen nuinkin, jos suinkin yhtähyväkuntoinen tekniikaltaan kuin kuvissa ulkokuori näyttää :!:
No niin, reissusta tultiin, kaupat tehtiin !! Oli muuten hyvä ! Ollut edellisellä omistajalla 17 vuotta. Palataan tuonnempana asiaan !
Onnittelut uudelle omistajalle :!: :D
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
Vastaa Viestiin