Universal four 4DM herättely
Valvoja: automies560
Muistaakseni jusape kirjoitti johonkin imusihtiin laittaneensa jonkin systeemin sihdin päälle ettei niin saisi ilmaa sieltä kautta. Miten lie passaisko joku uudemman nuhvin imusihti kuin helposti tuohon
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5067
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Öljynpaineet nelosnuhveissa korjausohjekirjan mukaan:
Tyhjäkäynnillä 10-15 lb/sg. in ( 0,7-1,05 kg).
2000 r / min:lla (93 c) 30-35 lb / sg. in. (2,11-2,46 kg ).
Ei tuo imusihdin päälle laitettu pelti ole suinkaan jusapen keksintö, esim bmc kuutoskoneissa ja alkuvuosien nuhveissa on imusihdin päällä peltiläpyskä.
Noita sihdin verkkoja on useamalla eri reikäkoolla.
Tyhjäkäynnillä 10-15 lb/sg. in ( 0,7-1,05 kg).
2000 r / min:lla (93 c) 30-35 lb / sg. in. (2,11-2,46 kg ).
Ei tuo imusihdin päälle laitettu pelti ole suinkaan jusapen keksintö, esim bmc kuutoskoneissa ja alkuvuosien nuhveissa on imusihdin päällä peltiläpyskä.
Noita sihdin verkkoja on useamalla eri reikäkoolla.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 432
- Liittynyt: 02 Elo 2021, 16:58
- Konekalustoani: Nuffield Universal four 4DM
Paljon selkiintyy kun pudotan öljypohjan pois omasta ja siitä varaosakoneesta.
Ties vaikka olisi toimivampi versio valmiiksi siinä toisessa
Ties vaikka olisi toimivampi versio valmiiksi siinä toisessa
Nuffivideoita ja muutakin: https://www.youtube.com/@kapteenikaarna/videos
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8910
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Kyseinen imusuodatin johon yläpuolelle tuli litran tms, peltipurkista puolikaarisuojus, oli tuon Karin kuvan oikeanpuoleisin versio, tiheäverkkoinen vaakamallin sihti.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 432
- Liittynyt: 02 Elo 2021, 16:58
- Konekalustoani: Nuffield Universal four 4DM
Kertokaahan viisaammat....
Öljypohjassa on tyhjennysproppu vasemmalla eli keskiviivan puolella.
Mutta mikä proppu tai pultinkanta öljypohjan penkan puoleisessa kyljessä on?
Öljypohjassa on tyhjennysproppu vasemmalla eli keskiviivan puolella.
Mutta mikä proppu tai pultinkanta öljypohjan penkan puoleisessa kyljessä on?
Nuffivideoita ja muutakin: https://www.youtube.com/@kapteenikaarna/videos
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5067
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Kolmos ja neloskoneissa en ole nähnyt mitään proppuja saati pultinkantoja öljypohjan oikealla / penkan puolella, kuutoskoneissa kylläkin, kompressoorin ölynkierto.Nelitahtari kirjoitti: ↑19 Tammi 2022, 19:09Kertokaahan viisaammat....
Öljypohjassa on tyhjennysproppu vasemmalla eli keskiviivan puolella.
Mutta mikä proppu tai pultinkanta öljypohjan penkan puoleisessa kyljessä on?
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 432
- Liittynyt: 02 Elo 2021, 16:58
- Konekalustoani: Nuffield Universal four 4DM
Omassa on. En uskaltanut avata ja kurkistaa reiästä kun pelkäsin, että jotain irtoaa sisäpuolella.
Nuffivideoita ja muutakin: https://www.youtube.com/@kapteenikaarna/videos
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8910
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Eikös tuossa juurikin puhuttu vasemmasta puolesta eli tien keskiviivan puoleisesta puoliskosta. Ei penkanpuoleisesta.kari t kirjoitti: ↑19 Tammi 2022, 20:39Kolmos ja neloskoneissa en ole nähnyt mitään proppuja saati pultinkantoja öljypohjan oikealla / penkan puolella, kuutoskoneissa kylläkin, kompressoorin ölynkierto.Nelitahtari kirjoitti: ↑19 Tammi 2022, 19:09Kertokaahan viisaammat....
Öljypohjassa on tyhjennysproppu vasemmalla eli keskiviivan puolella.
Mutta mikä proppu tai pultinkanta öljypohjan penkan puoleisessa kyljessä on?
Oon kyllä nähnyt tuollaisen pohjan, jossa tulppa myös vasemmalla sivussa.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5067
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Pitäisiköhän jupen käydä silmälääkärissäjusape kirjoitti: ↑22 Tammi 2022, 02:21Eikös tuossa juurikin puhuttu vasemmasta puolesta eli tien keskiviivan puoleisesta puoliskosta. Ei penkanpuoleisesta.kari t kirjoitti: ↑19 Tammi 2022, 20:39Kolmos ja neloskoneissa en ole nähnyt mitään proppuja saati pultinkantoja öljypohjan oikealla / penkan puolella, kuutoskoneissa kylläkin, kompressoorin ölynkierto.Nelitahtari kirjoitti: ↑19 Tammi 2022, 19:09Kertokaahan viisaammat....
Öljypohjassa on tyhjennysproppu vasemmalla eli keskiviivan puolella.
Mutta mikä proppu tai pultinkanta öljypohjan penkan puoleisessa kyljessä on?
Oon kyllä nähnyt tuollaisen pohjan, jossa tulppa myös vasemmalla sivussa.
"Oon kyllä nähnyt tuollaisen pohjan, jossa tulppa myös vasemmalla sivussa".
Minulla kaikissa nuhveissa kuskinpukilta katsottuna öljyn tyhjennysproppu vasemalla sivulla.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 432
- Liittynyt: 02 Elo 2021, 16:58
- Konekalustoani: Nuffield Universal four 4DM
Vielä selvennykseksi:
Öljyn tyhjennystulppa on tässäkin tietysti kuskin jakkaralta katsottuna vasemmalla.
Sen oikeapuolen tulpan huomasin vasta nyt talvella kun tohotin Kosanilla lämpöä sinne öljypohjaan paineongelmaa selvitellessäni.
Tulppa on vähän pienempi kuin vasemmalla ja korkeammalla öljypohjan kyljessä. Ei siis missään tapauksessa voi olla tyhjennysproppu.
Harmi kun ei tullut otettua valokuvaa.
Öljyn tyhjennystulppa on tässäkin tietysti kuskin jakkaralta katsottuna vasemmalla.
Sen oikeapuolen tulpan huomasin vasta nyt talvella kun tohotin Kosanilla lämpöä sinne öljypohjaan paineongelmaa selvitellessäni.
Tulppa on vähän pienempi kuin vasemmalla ja korkeammalla öljypohjan kyljessä. Ei siis missään tapauksessa voi olla tyhjennysproppu.
Harmi kun ei tullut otettua valokuvaa.
Nuffivideoita ja muutakin: https://www.youtube.com/@kapteenikaarna/videos
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5067
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Ei sun tarvitse harmitella mitään. Jusape on tuon suhteen ulkona kuin lumiukko. Sori vain jusape, näin on kuten nuhvin varaosakuvaston kuva osoittaa.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8910
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ilmeinen ajatuskatko oli nyt kirjoittaessa tuon suhteen, tarkoitin siis oikeaa puolta.
Ja oikealla oleva tulppa on ylempänä kuin tyhjennysproppu.
Ja oikealla oleva tulppa on ylempänä kuin tyhjennysproppu.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5067
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Kuten kuvasta näkyy, oikealla puolen on myös propun paikka, mutta, minulle ei ole tuollaista öljypohjaa tullut koskaan vastaan, pois lukien noita kuutoskoneita.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 432
- Liittynyt: 02 Elo 2021, 16:58
- Konekalustoani: Nuffield Universal four 4DM
Onko tuo merkintä N65B sävytyksen värikoodi?
Tuota ei näytä löytyvän mistään luetteloista. Ainoastaan RAL-koodeja.
Mulla on nyt etuvanteet hiekkapuhalluksessa ja meinasin pohjamaalata ne 2K epoksilla ja Normadur päälle.
Katson sitten kesällä mitä niiden jo maalattujen peltien kanssa tekee.
Ei se nyt mahdoton työ ole hioa ne uudelleen.
Nuffivideoita ja muutakin: https://www.youtube.com/@kapteenikaarna/videos