Otinpa ja ryhdyin pureskelemaan 342:n jarruja, kun ovat pikkuhiljaa muuttuneet on-off-tyyppisiksi. Ajattelin, että hihnat on kuluneet pois. Parin tunnin askartelun jälkeen sain oikean puolen suojuksen ja rummun irti. Hihna oli kulunut, mutta niitit vielä koloissaan. Hihnan pinta vaikutti lähinnä kiiltävältä vesivanerilta. Kenkien irroitus näyttää hankalalta. Paikat on melkoisen likaiset ja hankalat puhdistaa. Purku vielä voisi onnistua, mutta se kokoaminen ...
Onkohan tuolle mitään tehtävissä?
342:n jarruista
Valvoja: automies560
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tervetuloa foorumille Tinker.
Tuossa kuvat jarrujärjestelmästä, helpotanee hieman kasausta.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... n+osat.jpg
Kannattaa vaihtaa samalla jarruakselin stefa.
Likasuojan irroitus antaa lisää tilaa jarruremonttiin.
Tuossa kuvat jarrujärjestelmästä, helpotanee hieman kasausta.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... n+osat.jpg
Kannattaa vaihtaa samalla jarruakselin stefa.
Likasuojan irroitus antaa lisää tilaa jarruremonttiin.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ite oon suosiolla ottanut takarenkaan ja kurakaaren veke.
On hyvät tilat touhuta....
On hyvät tilat touhuta....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Eipä ole työkaluja, eikä ammattitaitoakaan suurempiin irrotteluihin. Pärjäähän noilla, kun ei valtion teille mene. Jääköön sille, joka tuon riesakseen saa minun siirryttyä tuonilmaisiin.
Tai sitten pitää käyttää sitä Hartosen Pekan konstia.
Tai sitten pitää käyttää sitä Hartosen Pekan konstia.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Elähän vielä luovuta, ei ole pakko irroittaa jarrukenkiä.
Kokeila kosanilla lämmittää, jotta öljyt nousisi pintaan, pyyhi öljyt pois.
Nuorena kloppina minin jarrukenkiä puhdistettiin etikalla.
Molempien toimintojen jälkeen karkealla mirkelituukilla viimeistely.
Kokeila kosanilla lämmittää, jotta öljyt nousisi pintaan, pyyhi öljyt pois.
Nuorena kloppina minin jarrukenkiä puhdistettiin etikalla.
Molempien toimintojen jälkeen karkealla mirkelituukilla viimeistely.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Tuo
Tuo kuulostaa paremmalta. Etikkaa voisi kokeilla.
Kosani vähän arveluttaa. Pitäisi ainakin siirtää potilas ulkotiloihin ja hankkia välineitä. Tuollaisella ehkä hoituisi? https://www.motonet.fi/fi/tuote/7004134 ... aasupoltin
kari t kirjoitti: ↑17 Kesä 2021, 18:07 Elähän vielä luovuta, ei ole pakko irroittaa jarrukenkiä.
Kokeila kosanilla lämmittää, jotta öljyt nousisi pintaan, pyyhi öljyt pois.
Nuorena kloppina minin jarrukenkiä puhdistettiin etikalla.
Molempien toimintojen jälkeen karkealla mirkelituukilla viimeistely.
Tuo kuulostaa paremmalta. Etikkaa voisi kokeilla.
Kosani vähän arveluttaa. Pitäisi ainakin siirtää potilas ulkotiloihin ja hankkia välineitä. Tuollaisella ehkä hoituisi? https://www.motonet.fi/fi/tuote/7004134 ... aasupoltin
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tuo nestekaasupoltin on ihan hyvä tuohon tarkoitukseen.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !