342:nen tuli taloon.

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

01 Touko 2021, 18:23

Nyt on veljes sarja vihdoinkin täysi, elikkä kaikki kolmosnihvin mallit / tyypit on nyt tallessa.
342:nenhan on minulla ollut jo vuosia, mutta, en ole saanut aikaiseksi tuota kunnostettua.
Nyt sattui kohdalla sellainen versio, että piti huuttaa itselle.
Kone käynnistetty. Käyntikuntoinen vehje. Jotai puuteita on, letkulämmitäjä otettu letkujen välistä pois, joten nesteet ei pysynyt sisällä koneessa.
Itse en ole vielä yrittänyt käynnisttä, laitetaan lämmitöjän letkut kuntoon ja vaihdetaan ylävesiletku, pestään tankki ja sen jälkeen sitten soimaan.
Muutama kuva.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Omat+nuhvit/IMG_0851.JPG
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Nuhvikalle
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 594
Liittynyt: 18 Helmi 2010, 09:36
Paikkakunta: Kuusamo

01 Touko 2021, 20:21

Siistin näköinen nuhvi oikein etukuormaajalla.
Karilla ne projektit ei lopu kesken :D
Pinoteksia pintaan, niin vanhakin näyttää ....
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

02 Touko 2021, 08:06

Nuhvikalle kirjoitti:
01 Touko 2021, 20:21
Siistin näköinen nuhvi oikein etukuormaajalla.
Karilla ne projektit ei lopu kesken :D
"Siistin näköinen nuhvi".
Niinpä, ja ei missään minkaanlaisia öljyvuotoja. Kuolinpesän jäämistöä, vielä talvella 2018-19 tehty lumityöt.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Tuusaaja
Proto suunnittelija
Viestit: 185
Liittynyt: 30 Syys 2019, 20:58
Konekalustoani: Nuffield 4DM x2 , 10/42. Valmet 500, Fordson Major

02 Touko 2021, 12:43

siistin näköinen peli. harvoin nuhveissa takavanteet on noin kuivat :D

onko kaksoiskytkimellä? näkyy kahva penkin vasemmalla puolella.
varmasti hyvä varuste etukuormaajan kanssa. taitaa aika harvinainen olla kolmosissa.

Itelläkin on 10/42:nen hankittuna ja laittoa ois ainakin nuo taka-akselin öljyvuodot ja väljä hydraulipumppu, moottorilleen kuitenkin hyvä :)
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

03 Touko 2021, 18:48

Soittelin kuolin/konkurssipesän hoitajalle, hän muisteli että olisi Ruotsista aikoinaan "uitettu", veromerkkikin sen kertoo. Saapas nähdä kuinka vaikea on saada rekisteröidä itselle.
Kaksoiskytkin on.
Liitteet
03.05.2021. 342 sen veromerkki.JPG
03.05.2021. 342 sen kaksoiskytkin.JPG
03.05.2021. 342 sen kaksoiskytkin.JPG (71.16 KiB) Katsottu 6253 kertaa
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

30 Touko 2021, 12:10

Jotain tämänkin kanssa on tullut värkättyä, pääasiassa polttoaine järjestelmää puhdisteltu. Suodattimet vaihdettu, tankki pesty, ruiskupumppuun pitää vielä öljyt vaihtaa, siirtopumppu jääkööt vaihtamatta, vaihdetaan tarvittaessa. Ilmanpuhdistaja pesty, laitetaan uudet öljyt sisään. Akku latauksessa.
Muutama kuva >
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuffield+ ... poisto.JPG
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

12 Kesä 2021, 16:05

Hommaa jatkettu, sähköt lähes kaikki uusiksi, pois lukien laturin ja starttimoottorin johdot.
Parkkivalojen uhteyteen laitoin vilkut, parkkivalot ei ole vielä paikoillaan, haetaan Maurilta tunnelit, jotta saa asianmukaisesti laitettua likasuojiin kiinni.
Laturi meni vaihtoon. Polttoaineen siirtopumppu menee myös vaihtoon, vuotaa ulospäin, ja ehki mahdollisesti öljyjen sekaankin polttoainetta.
Kaksoiskytkin aina päällä, tanko joka lukitsee, joko päällä taikka pois päältä jumissa, pitänee liotella jollakin aineella liikuvaksi.
Ensimmäiset savut otettu, muutaman kerran varikon rakennukset kierretty.
Ensin kuva koetaulusta, muutama pieni yksityiskohta puuttuu, starttinappi, starttaus toimii virta-avaimesta, hommataan kuitenkin oikeaan paikkaan kaiken varalta. Tarkastuslampun reikäkoskettimet myös hankintalistalla, 460:sen kierroslukumittari on jo hankittuna, käynee tuohon.
Koetaulun kuvan jälkeen tulee fideonpätkä.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuffield+ ... etaulu.JPG
Talli käy ahtaaksi.
Liitteet
12.06.2021. Talli käy ahtaaksi..JPG
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

16 Kesä 2021, 18:09

Hommia jatkettu:
Mootoriöljyt / suodatin vaihdettu, suodatin mallia kelluva, kaikki sisähilut hukassa. Polttoaineen siirtopumppu vaihdettu. Ruiskupumppuun vaihdettu öljyt.
Etukuormaaja otettu pois paikaltaan, olisi pitänyt ottaa aiemmin pois, olisi helpottanut huomattavasti edellämainittuja huoltohommia.
Keulamaski menee vaihtoon, onneksi oli yksi hyväkuntoinen jemmassa.
Vielä pitää venttilit säätää ja asentaa jalkakaasu.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuffield+ ... datin..JPG < muutama kuva vasenpaan.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

27 Kesä 2021, 12:49

342:sen varustelua tieliikenne kelpoiseksi.
Kymppimallin nostolaitteen lukituskuppin ei tule 342:seen.
Liitteet
27.6.342 seen lisävarusteita.JPG
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

03 Heinä 2021, 20:26

Parkit toimii, kuvan otto hetkellä työvalon lasi työn alla, tulee samanlainen kuten nelivetonuvissakin, tällä hetkellä lasi paikoillaan ja työvalokin toimii.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuffield+ ... lo+(2).JPG
Työn alla nyt kaksoiskytkime käyttövipu, pienien ongelimien jälkeen, ehki tulevana maanantaina saan toimimaan.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

17 Syys 2021, 19:44

342:seen viimeisiä pieniä kunnostuksia pikku hiljaa tehty, kaksoiskytkimen vipu kunnostettu, kaksoiskytkin toimii.
Jarrupolkimien kiinnityspalkki vaihdettu parenpaan, kiinityspalkkin laitoin rasvanipat, jarrutangot herkistelty / säädetty, jarrurumpuja en avannut.
Keulamaski vaihdettu. Jäähdytysnesteet vaihdettu. Koppi kaipaa vasemmanpuoleista ovea.
Luukaksen lamput vielä asentaa paikoilleen. Koppi nostaa paikalleen, etukuomaaja ja takakuomaaja paikoilleen, sitten vain odotellaan talven tuloa, valmiina lumitöihin.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuffield+ ... ta+(4).JPG
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Massey-Nuffield
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 876
Liittynyt: 23 Kesä 2018, 10:32
Konekalustoani: 2 rattoria ja niihin työkalut käsityövalineitä
NLCF r.y jäsen Nro: 477

20 Syys 2021, 11:51

kari t kirjoitti:
01 Touko 2021, 18:23
Nyt on veljes sarja vihdoinkin täysi, elikkä kaikki kolmosnihvin mallit / tyypit on nyt tallessa.
342:nenhan on minulla ollut jo vuosia, mutta, en ole saanut aikaiseksi tuota kunnostettua.
Nyt sattui kohdalla sellainen versio, että piti huuttaa itselle.
Kone käynnistetty. Käyntikuntoinen vehje. Jotai puuteita on, letkulämmitäjä otettu letkujen välistä pois, joten nesteet ei pysynyt sisällä koneessa.
Itse en ole vielä yrittänyt käynnisttä, laitetaan lämmitöjän letkut kuntoon ja vaihdetaan ylävesiletku, pestään tankki ja sen jälkeen sitten soimaan.
Muutama kuva.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Omat+nuhvit/IMG_0851.JPG
Laitakko s postiin. Tuo ei auennut
Jukka V
Oli talvi tai kesä on Nuffield voiman pesä
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

08 Marras 2021, 17:03

Pikkuhiljaa rupeaa tämäkin valmistumaan. Etukuormaajan runko osa paikalleen.
Ajovalojen koppia maalailtu, kasatessa tuli ongelmia, polttimon kiinnitys namiska huonokuntoinen, toinen hukassa. Maurilta kunnossa olevat namiskat varattu.
Kopin kattoon pitää laittaa rättikaton siaan peltikatto, peltiseppä lupautui käydä mittailemassa loppuviikosta. Vasemmanpuoleinen sivuovi pitää vielä tehdä itse.
Väliaikaiseksi halogeenit keulalle, voi olla jääkin tuohon, lähipäivinä kytkennät.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuffield+ ... ovalot.JPG < vasenpaan.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

10 Marras 2021, 16:59

Kyllä pitäis nähdä myös pimiälläkin, valot toimii.
Hydrauliikan sivujärjestelmän lähtö pitää vielä muuttaa sellaiseksi että saa etu ja takakuomaajat toimimaan nostolaitevivustolla.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuffield+ ... sa+(2).JPG < vasenpaan.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

05 Tammi 2022, 17:34

Lisää hydrauliikkaa 342: seen. Urholla työn alla vapaan paluun supistusnippa, sitten pääsee kokeilemaan lumityökonetta etu ja takakuomaajaa hyväksikäyttäen.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuffield+ ... iikkaa.JPG
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Vastaa Viestiin