Miten saisin lisää syöttöjä kolmos nuffii
Valvoja: automies560
-
- Mini -nuhvisti
- Viestit: 3
- Liittynyt: 05 Helmi 2021, 16:22
- Konekalustoani: Nuffield 3dl
-
- Mini -nuhvisti
- Viestit: 3
- Liittynyt: 05 Helmi 2021, 16:22
- Konekalustoani: Nuffield 3dl
.
juu siinäpä se on sammuttimen kotelon päädyssä.
Rajoittaa alipainesäätimeltä tulevan tangon liikettä.
Eikä nyt kuuta kannata taivaalta silti odotella tuon säädön suhteen. Omassani kun vaihdoin pumpun sisuskalut niin säätöä perstuntumalla hain paikalleen. Lähinnä savun muodostuksen perusteella mentiin. Turha sitä pikkukonetta liialla keitolla kiusata. Ei sieltä tehoja määräänsä enempää ulos tule kuitenkaan...
Rajoittaa alipainesäätimeltä tulevan tangon liikettä.
Eikä nyt kuuta kannata taivaalta silti odotella tuon säädön suhteen. Omassani kun vaihdoin pumpun sisuskalut niin säätöä perstuntumalla hain paikalleen. Lähinnä savun muodostuksen perusteella mentiin. Turha sitä pikkukonetta liialla keitolla kiusata. Ei sieltä tehoja määräänsä enempää ulos tule kuitenkaan...
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Mootorin Ilmamansaantia lisäämällä saa kolmosnuvistakin paljon virkumman, ärhäkämmän.karnie kirjoitti: ↑05 Huhti 2021, 07:14juu siinäpä se on sammuttimen kotelon päädyssä.
Rajoittaa alipainesäätimeltä tulevan tangon liikettä.
Eikä nyt kuuta kannata taivaalta silti odotella tuon säädön suhteen. Omassani kun vaihdoin pumpun sisuskalut niin säätöä perstuntumalla hain paikalleen. Lähinnä savun muodostuksen perusteella mentiin. Turha sitä pikkukonetta liialla keitolla kiusata. Ei sieltä tehoja määräänsä enempää ulos tule kuitenkaan...
Mootoriremontin yhteydessä oli jäänyt alipainesäätimen tyhjän pöntön kiinitys löysälle. Otti kierroksia niin julmetusti ettei tarvinnut / raaskinut, kuin pintakaasulla ajella.
Nyt ruiskupumpun vaihdon yhteydessä huomasi virheeni ja kiristin pultin kiinni, näin palattiin vanhaan laiskaan nuhviin.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aletaan meneen jo napsun offtopicin puolelle, mutta nyt kun tuon mainitsit, niin välähtipä päähän että tuossa on nyt muuten mahdollisesti syy kun minun nuffi savuttelee tyhjäkäynnillä. Se ei saa ilmaa...
Mutta läppää kun avaa, niin alipaine tippuu ja jousi painaa syöttöä isommalle ja kone ottaa kierroksia.
Muna-kana syndrooma käsillä. Milläs koneelle saa lisä ilmaa ilman, että alkaa saamaan lisää polttoainetta?
Mutta läppää kun avaa, niin alipaine tippuu ja jousi painaa syöttöä isommalle ja kone ottaa kierroksia.
Muna-kana syndrooma käsillä. Milläs koneelle saa lisä ilmaa ilman, että alkaa saamaan lisää polttoainetta?
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Nyt sen verran tuohon Karin tapaukseen että kyseessä ei ole moottorin ilmansaannin lisääntyminen vaan alipainesäätimen virheellinen toiminta vuodon takia. Tuosta on johtunut se että pintakaasullakin syötönsäätö menee täysille ja tietenkin kierrokset nousee.
Jos oikeasti mietitään moottorin ilmansaantia niin ahtaminen tai ilmansuodattimen vaihtaminen myöhäisempien nuffien malliin, joka on isommpi mitoitukseltaa, olisi auttava tekijä.
Jos oikeasti mietitään moottorin ilmansaantia niin ahtaminen tai ilmansuodattimen vaihtaminen myöhäisempien nuffien malliin, joka on isommpi mitoitukseltaa, olisi auttava tekijä.
Mukana kuin peräpukama!
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Vanha hyvä konstihan oli jo aikoinaan kierrosten nostoon, lienee nykyäänkin, ilmanpuhdistajan tötsä pois paikoilttaan, niin rupes kolmosnuhvikin kulkemaan, nelosnuhveista ei ole kokemuksia oliko sama vaikutus.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Vanhanliiton öljykylpyputsari minunkin nuffissa on. Se voi olla tuokin syynä, että ei pikkukierroksilla jaksa imeä tarpeeksi kovaa ilmaa öljyn läpi.
Pitääpä tutkailla kun kelit lämpiää kunnolla, niin on notkeemmat öljyt putsarissakin.
Alkuperäiseen kysymykseen kommenttina, että kannattaa alipainesäätimen toiminta katsoa, että toimii oikein ja putsarin puhtaat ja oikea öljymäärä (jos siis kylpyputsari).
Ja pumpun öljyt kannattaa myös tarkistaa. Jos tulee pelkkää löpöä pihalle ja uudetkin öljyt muuttuu löpöksi nopeasti, niin elementit tod. näk. väljät. Uudet osat ei ihan maailmoja maksanut, kun tilasin pari v. sitten.....
Eikä nyt varmaan pahitteeksi ole tarkastaa ennakkokin, että on edes siellä päin, jos tehot tuntuu olevan täysin hukassa.
Pitääpä tutkailla kun kelit lämpiää kunnolla, niin on notkeemmat öljyt putsarissakin.
Alkuperäiseen kysymykseen kommenttina, että kannattaa alipainesäätimen toiminta katsoa, että toimii oikein ja putsarin puhtaat ja oikea öljymäärä (jos siis kylpyputsari).
Ja pumpun öljyt kannattaa myös tarkistaa. Jos tulee pelkkää löpöä pihalle ja uudetkin öljyt muuttuu löpöksi nopeasti, niin elementit tod. näk. väljät. Uudet osat ei ihan maailmoja maksanut, kun tilasin pari v. sitten.....
Eikä nyt varmaan pahitteeksi ole tarkastaa ennakkokin, että on edes siellä päin, jos tehot tuntuu olevan täysin hukassa.