Onko tuttu ilmiö?
Ulkopuolinen syy ei tule kyseeseen. Käyttövivun toiminta on ok.
Ilman vipuakin yritetty vipukaran päästä käännellä.
V.O.A kytkeytyy ja irtoaa ihan normaalisti mutta kun karaa yrittää kääntää vastapäivään eli siihen suuntaan missä pumpun pyöritys pitäisi irrota niin karan liike tökkää johonkin mekaaniseen esteeseen ennen kuin voimansiirto pumpulle irtoaa.
Ei auttanut lievä väkivaltakaan karan pyörittely yrityksissä kun kiintoavainta käyttäen karan päästä käänteli.
Käyttövivulla on koitettu kymmeniä kertoja sievästi houkutella karaa pyörähtämään pitemmälle. Ei tunnu antautuvan.
Mikähän siellä kotelon sisuksissa voisi olla väärin?
Kyseessä siis 10/60 ja ei kaksoiskytkimellä.
Hydr.pumppua ei saa pysäytettyä
Valvoja: automies560
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 108
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:58
- Konekalustoani: 10/60
- Paikkakunta: Oulu
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Oliskohan putkiakselin siirtohaarukka ratkennut akselilta. Toinen mahdollisuus, asentaessa siirtohaarukka laitettu väärään kohtaan.
jk. Lisää mahdollisia vikoja, putkiakselin hammaspyörän niitit poikki, muita mahdollisia kohteita näkyy kuvassa punaisella ympäröidyistä kohdista.
Varmmuden saat avaamalla perärepun.
jk. Lisää mahdollisia vikoja, putkiakselin hammaspyörän niitit poikki, muita mahdollisia kohteita näkyy kuvassa punaisella ympäröidyistä kohdista.
Varmmuden saat avaamalla perärepun.
- Liitteet
-
- IMG_0543Nuhvin perärepun osat.JPG (69.23 KiB) Katsottu 1565 kertaa
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !