nuffin nostolaite
Valvoja: automies560
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tuliko vika yht äkkiä vaiko pitemmän ajan saatossa ?
Usein on hydraulipumppu väljä, taikka joku tiiiviste vuotaa.
Kokeile ensimmäiseksi säätää repun kannessa olevaa pääjärjestelmän säätöruuvia kiinni päin. Kymppimallissa yksi säätöruuvi, vanhemmissa kaksi, alimmainen ruuvi.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... aa0002.jpg
Usein on hydraulipumppu väljä, taikka joku tiiiviste vuotaa.
Kokeile ensimmäiseksi säätää repun kannessa olevaa pääjärjestelmän säätöruuvia kiinni päin. Kymppimallissa yksi säätöruuvi, vanhemmissa kaksi, alimmainen ruuvi.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... aa0002.jpg
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Kolmos -nuffisti
- Viestit: 13
- Liittynyt: 04 Loka 2020, 20:15
- Konekalustoani: Nuffield 460 kkk
Samat ongelmat täällä eli voima hukassa ja nostolaite laskeutuu hetkessä itsestään. Peräreppu irroitettu ja tutkimukset aloitettu.
-
- Kolmos -nuffisti
- Viestit: 13
- Liittynyt: 04 Loka 2020, 20:15
- Konekalustoani: Nuffield 460 kkk
Vuotavia tiivisteitä löyty ja uudet hankittu!
Käytin hydrauliikkapumpunkin auki ja ei meinannut 0,10mm liuska mennä pesän ja rattaan väliin kokopituudelta painelähdön nurkassa niin jää pumppu nyt uusimatta. Raportoidaan toimivuus kunhan on kasassa.
Käytin hydrauliikkapumpunkin auki ja ei meinannut 0,10mm liuska mennä pesän ja rattaan väliin kokopituudelta painelähdön nurkassa niin jää pumppu nyt uusimatta. Raportoidaan toimivuus kunhan on kasassa.
-
- Kolmos -nuffisti
- Viestit: 13
- Liittynyt: 04 Loka 2020, 20:15
- Konekalustoani: Nuffield 460 kkk
O-renkaiden ja kupariprikkojen vaihdolla alkoi nostolaite pysymään ylhäällä mutta taitaa mennä pumppu kuitenkin uusintaan kun ei ole voimaa vieläkään tarpeeksi.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Sinulla lienee kuvan tyyppinen hydraulipumppu ?
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... pumppu.jpg
Minä ole kunnostuttanut noita pumppuja koneistajilla hyvällä menestyksellä, jos akselin ja holkin välys on väljä, voi tulla ohivirtausta sieltäkin, kannattaa koneistaa akseli ja puslittaa ko. kohta. Seuraavaksi paksummat o-renkaat, taikka rungosta siivu pois ja uudet saman vahvuiset o-renkaat.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... pumppu.jpg
Minä ole kunnostuttanut noita pumppuja koneistajilla hyvällä menestyksellä, jos akselin ja holkin välys on väljä, voi tulla ohivirtausta sieltäkin, kannattaa koneistaa akseli ja puslittaa ko. kohta. Seuraavaksi paksummat o-renkaat, taikka rungosta siivu pois ja uudet saman vahvuiset o-renkaat.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Kolmos -nuffisti
- Viestit: 13
- Liittynyt: 04 Loka 2020, 20:15
- Konekalustoani: Nuffield 460 kkk
Taas on reppuauki ja erillaiselta näyttää pumppu minusta. Osaisko joku sanoa, että katoaako nostolaitteesta voima jos kippihydrauliikka on hieman päällä ja sen tulpattu hydrauliikkaputki halki Eli 2vk seisonnan jälkeen ei ollut voimaa hydrauliikassa ollenkaan ja edellisessä remontissa tuli notkisteltua kippihydrauliikkaa jonka venttiili oli jumissa kuten täällä:
https://foorumi.nuhvi.fi/viewtopic.php?f=1&t=5642
https://foorumi.nuhvi.fi/viewtopic.php?f=1&t=5642
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Minäkin puuhastellut tuon nelivetonuhvin nostolaitteen kimpussa vaikka täälläkin antamien ohjeitten mukaan olen viimeksi kasannut.
Elikkä, laitettu kunnostettu hydrauliikkapumppu, nostosylinteri hoonattu, laitettu lisäksi yksi o-rengas mäntään, kaikki tiivisteet vaihdettu, ja yksi nippakin vaihdettu parenpaan, siintä huolimatta nostolaitevipu ei palaudu isestään vapaa-asentoon, varoventtiili ei ukise kun nostaa vivun ja nostovarret yläasentoon. Tämä vika ollut tuossa siintä lähtien kun ostin nuhvin 2009.
Mittarilla mittasin paineet, nousi reipailla kierroksilla hieman yli 300 paarin, vipu ylhällä, kierrokset tasaiset, siintä huolimatta paineet rupes laskemaan.
Viime sunnuntaina sitten reppu pöydälle pystöasentoon mootorinostimen varaan, vikakin tais löytyä hetimiten, helmiliitimen ylälaidasta, mutterin ja putken välistä valui öljynoro.
Elikkä, laitettu kunnostettu hydrauliikkapumppu, nostosylinteri hoonattu, laitettu lisäksi yksi o-rengas mäntään, kaikki tiivisteet vaihdettu, ja yksi nippakin vaihdettu parenpaan, siintä huolimatta nostolaitevipu ei palaudu isestään vapaa-asentoon, varoventtiili ei ukise kun nostaa vivun ja nostovarret yläasentoon. Tämä vika ollut tuossa siintä lähtien kun ostin nuhvin 2009.
Mittarilla mittasin paineet, nousi reipailla kierroksilla hieman yli 300 paarin, vipu ylhällä, kierrokset tasaiset, siintä huolimatta paineet rupes laskemaan.
Viime sunnuntaina sitten reppu pöydälle pystöasentoon mootorinostimen varaan, vikakin tais löytyä hetimiten, helmiliitimen ylälaidasta, mutterin ja putken välistä valui öljynoro.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Kolmos -nuffisti
- Viestit: 13
- Liittynyt: 04 Loka 2020, 20:15
- Konekalustoani: Nuffield 460 kkk
Nyt kyllä taas loppuu ymmärrys Ekalla kerralla kasauksen jälkeen toimii kuten viimekerralla mutta toisella käynnistyksellä ei enää! Eikait tässä ole muuta mahdollisuutta kuin että joku ylipaineventtiili tms jumittuis? Nostolaite nousee todella hitaasti ja samalla kuuluu ”sirinää” mitä aikasemmin ei ole kuulunut koskaan ja sirinä loppuu kun palauttaa nostovivun keskikohtaan.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tuo sirinä viitta selvästi vuotoon hydrauliikka järjestelmässä. Vaihdoitko varmasti kaikki tiivisteet ?kekkeruusi kirjoitti: ↑09 Tammi 2021, 14:12Nyt kyllä taas loppuu ymmärrys Ekalla kerralla kasauksen jälkeen toimii kuten viimekerralla mutta toisella käynnistyksellä ei enää! Eikait tässä ole muuta mahdollisuutta kuin että joku ylipaineventtiili tms jumittuis? Nostolaite nousee todella hitaasti ja samalla kuuluu ”sirinää” mitä aikasemmin ei ole kuulunut koskaan ja sirinä loppuu kun palauttaa nostovivun keskikohtaan.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... t_edit.jpg
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Kolmos -nuffisti
- Viestit: 13
- Liittynyt: 04 Loka 2020, 20:15
- Konekalustoani: Nuffield 460 kkk
Kaikki pitäs olla uusittu, mutta karoja ei ole purettu. Sirinä tulee selvästi venttiililohkon suunnalta. Voiko löysät jouset aiheuttaa tuommosta?
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Kymppimallien korjausohjekirjan mukaan korkeaainejousen vapaa pituus 66,3 mm, jos lyhenpi niin pitäisi vaihtaa.kekkeruusi kirjoitti: ↑09 Tammi 2021, 20:52Kaikki pitäs olla uusittu, mutta karoja ei ole purettu. Sirinä tulee selvästi venttiililohkon suunnalta. Voiko löysät jouset aiheuttaa tuommosta?
Three ja fouin korjausohjekirjassa ei mainita kyseisen jousen pituutta, 342:sen ja 460:sen kirjaa minulle ei ole
Minä ole vaihtanut noita karoja keskenään, usein sivujärjestelmää käytetään vähemmän, kokeile onko eroja.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Kolmos -nuffisti
- Viestit: 13
- Liittynyt: 04 Loka 2020, 20:15
- Konekalustoani: Nuffield 460 kkk
Onko normaalia, että karat on erillaiset? Oisin vaihtanut ne keskenään vaan epäilytti ku eivät olleet samanlaiset.kari t kirjoitti: ↑10 Tammi 2021, 15:05Kymppimallien korjausohjekirjan mukaan korkeaainejousen vapaa pituus 66,3 mm, jos lyhenpi niin pitäisi vaihtaa.kekkeruusi kirjoitti: ↑09 Tammi 2021, 20:52Kaikki pitäs olla uusittu, mutta karoja ei ole purettu. Sirinä tulee selvästi venttiililohkon suunnalta. Voiko löysät jouset aiheuttaa tuommosta?
Three ja fouin korjausohjekirjassa ei mainita kyseisen jousen pituutta, 342:sen ja 460:sen kirjaa minulle ei ole
Minä ole vaihtanut noita karoja keskenään, usein sivujärjestelmää käytetään vähemmän, kokeile onko eroja.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Fourissa ja three malleissa ainakin karat on samanlaiset. Tosin 460:sessä taitaa olla erillaiset kuten kymppimallien aikaisenmmat mallit.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... %C3%B6.PDF
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... %C3%B6.PDF
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Kolmos -nuffisti
- Viestit: 13
- Liittynyt: 04 Loka 2020, 20:15
- Konekalustoani: Nuffield 460 kkk
Ilman nostolaitteen kantta pysty havaita, että lepoasennossa karojen välistä ”tulvi” ja sivussa olevasta kolosta lorotti öljyä. Nostolaitetta nostaessa ei näkynyt mitään öljysuihkua. Ehkä se on taas reppu aukastava kun Maurikin epäili pumpulta lähtevää paineputkea tai liitosta rikkinäiseksi.