Sivu 1/1

Red Line Seal Saver

Lähetetty: 22 Elo 2020, 16:15
Kirjoittaja TwelveSpeed
Otsikon mukaista tiivisteidenelvytysainetta kävin ostamassa sen isomman n. litran pullon.

Mahtaako kannattaa kaataa reilun satasen purkkia Nuhvin peräöljyn sekaan kun toiveena on saada nostolaite pitämään taakan ylhäällä?
Kokemuksia näistä litkuista?

Hankmo 78 nousee kevyesti ylös mutta siirtoajon aikana täytyy tehdä korjausnosto 15-20 sek. välein.

Vetoakseleiden stefat ei vielä vuoda mutta ajattelin josko tuo aine jatkaisi myös niitten ikää.

Voa tumpin tiiviste vuotaa hiukan joten aineen elvyttävää vaikutusta tulisi testattua samalla siihenkin.

Re: Red Line Seal Saver

Lähetetty: 22 Elo 2020, 16:40
Kirjoittaja kari t
Eipä ole omakohtaisia kokemuksia kyseisestä "litkusta".
Mistä kohtaa takaa ylhältä vuotaa ?
Nostolaiteen pysymiseen ylhällä ei yksin ulospäin tapahtuvan vuodon korjaaminen auta.
Reppu irti ja tutkimaan, vahda kaikki O-renkaat / fiiperitiivisteet kummat siellä mahtaa ollakaan.

Re: Red Line Seal Saver

Lähetetty: 22 Elo 2020, 19:17
Kirjoittaja jamppi
En lähtis minäkään vetoa lyömään nostolaitteen korjaantumisesta tuolla aineella vaikka se stefavuotoja korjaisikin.
Ota suosiolla auki, hommana se ei kuitenkaan ole mikään kummoinen.

Re: Red Line Seal Saver

Lähetetty: 22 Elo 2020, 21:09
Kirjoittaja jusape
En laittais. Muutoin ihan OK aine vissiin, mut nyt käyttötarkoitus ei ole ehkä soppeli.
Voi olla vaikka ventiilivikaa, ja sen nostomännän tiivisteen vaihto on halvempi kuin tuo satasen .....

Re: Red Line Seal Saver

Lähetetty: 23 Elo 2020, 10:21
Kirjoittaja TwelveSpeed
Samalla kannen aukaisulla tulisi tosiaan tarkastettua sekin murheenkryyni sokka.
Velimies vaihtoi Nuhviinsa hydr.pumpun ja tiivisteet nostosylinteriin samalla kun käytti banjon irti vetoakselin stefan vaihtoa varten. Nyt pysyy nostolaite ylhäällä ja nostaa kunnolla.
Ite ajattelin päästä "helpolla" mutta lienee toiveajattelua.

Nostolaitteen hallinnasta puheenollen:
Mun Nuhvissa pyörähtelee hallintavivun karan suojaholkki mukana kun vipua kääntää.
Kiristin holkkia tiukemmalle mutta kiristäminen johti siihen että vipu jumittui liikkumattomaksi.
Holkin ollessa löysällä vipu toimii mutta holkki pyörähtelee mukana.
Tuosta ilmiöstä seuraa epätäsmällisyyttä liian kevyen toiminnan takia kun vivun käyttöön ei jarruprikoilla ole merkitystä holkin pyöriessä mukana.
Mitä tuolle kannattaisi tehdä?
Sinänsä venttiili toimii ok. Painepalautuskin pitoasentoon toimii hyvin kun nostolaite saavuttaa ylimmän asennon ja venttiili saa painepiikin.

Re: Red Line Seal Saver

Lähetetty: 23 Elo 2020, 10:41
Kirjoittaja jamppi
Käyttövivun jumiin on yleensä 2 syytä. Jo hiljalleen ruostuu jumiin tai toinen mikä mulle usein on tullu vastaan niin se putkiholkki taittuu juurestaan kolhun tms. johdosta. Inhottava purettava jos on kunnolla jumissa, joskus on joutunu laikalla leikkaamaan poikki ja purkuosa tilalle.

Re: Red Line Seal Saver

Lähetetty: 23 Elo 2020, 17:26
Kirjoittaja kari t
Kiristäppäs se suojaputki ensin, muistaakseni tuumainen lista on sopiva siihen.

Re: Red Line Seal Saver

Lähetetty: 23 Elo 2020, 18:15
Kirjoittaja TwelveSpeed
Kiitos tuosta hajotuskuvasta.
Tutkitaan asiaa.

Re: Red Line Seal Saver

Lähetetty: 24 Elo 2020, 20:12
Kirjoittaja TwelveSpeed
Nyt toimii nostolaitteen vipu niin kuin pitääkin.
Jousiprikat oli jostain syystä reiältään liian isoja ja pääsivät käyttökarassa olevan olakkeen päälle ja hirttivät kiinni suojaholkin päähän.
Korjautui kun laitoin sopivalla reiällä olevan prikat jousilaattojen alle toppariksi.
Ulkopuolisen hydrauliikan vivun irrottaminen paljasti mikä nostolaitteen vivussa oli vikana.
Nyt on hyvä ja sopivan kevyt käyttää eikä suojaholkki pyöri mukana eikä myöskään ahdista vaikka on kunnolla kiinni.
Painepalautuskin toimii molemmissa.

Re: Red Line Seal Saver

Lähetetty: 24 Elo 2020, 20:35
Kirjoittaja kari t
Sillä kolmannella syvyydensäätövivulla säädetään myös nostolaitteen nosto ja laskunopeutta.

Re: Red Line Seal Saver

Lähetetty: 25 Elo 2020, 19:10
Kirjoittaja TwelveSpeed
Mikä merkitys on sillä pienellä pyöreäkantaisella sormiruuvilla jossa on kannan alla jousi pitämässä säädetyssä kohdassa? Tämä siis sen yläasento lukitsimen vieressä. Minun Nuhvista lukitsin on kylläkin hävinnyt.
Ainoa vaikutus minkä huomasin on ulkopuolisen hydr. hallintavivun rajoittuminen alaslasku suuntaan eli samallahan se tietysti rajoittaa paluuöljyn virtaamaa esim. kipistä. Mitä syvemmälle kierretty, sitä enemmän rajoittaa vivun liikettä alaspäin.
Nostolaitteen toimintaan ei tunnu olevan vaikutusta.

Re: Red Line Seal Saver

Lähetetty: 25 Elo 2020, 20:14
Kirjoittaja kari t
"Mikä merkitys on sillä pienellä pyöreäkantaisella sormiruuvilla jossa on kannan alla jousi pitämässä säädetyssä kohdassa? "

Pääjärjestelmän säätöruuvi.