Kansipahveista
Lähetetty: 31 Heinä 2020, 22:15
Näin uutena nuhvistina kaipaan tietoa kansipahveista. Tarkoitus oli täyden koneremontin yhteydessä laittaa pikkasen laadukkaampi kansipahvi kuin tiivistesarjassa mukana tullut ja halusin nimenomaan uudemman "Leukun" vähempireikäisen mallin. Joten tilasin täälläkin mainitun Payenin AH720 pahvin. Yllätyin suuresti kun se tuli bulkkipaketissa, ilman yhtikäs mitään merkintää valmistajasta tai mallista ja mukana muovin sisällä vain mitäänsanomaton asennusohje, josta ei myöskään selvinnyt valmistaja. Mittailin paksuudeksi ainakin 1.8mm tönärillä mitaten.
Suuntasin oitis Leyland-harrastajan tallille, yllätys oli suuri kun vertasin pahvia halpis yläpään tiivistesarjaa - tiivistehän oli ulkonäöllisesti, paksuutta ja mitätöntä ohjetta myöden 100% tismalleen sama kuin tämä saamani "Payen"! (Peeveli kun en saa kuvia tänne).
Löytyi myös Glaserin tiiviste, jonka paksuus oli noin 1.7mm, siinä oli normaalit laatutiivisteen tunnusmerkit; valmistajan tarra mallitietoineen ja pahvissakin valmistajan merkintöjä. Löytyi myös käytetty Glaser, mutta sen paksuutta en nyt muista.
Jotenkin haiskahtaa feikki "Payeniksi" kerran orkkis on ollut 1,5mm. Eikö Payen merkitsisi tiivisteitään oikeasti mitenkään tunnistettavasti? Ja muuttaisi paksuutta reippaasti tuhdimmaksi. Tuollaista odottelin edes paketoinniksi:
http://s.cdnmpro.com/715136998/p/l/8/di ... 2~6138.jpg
Volvon työntotankokoneiden parissa puuhastellessa vuosia sitten erohan oli kuin yöllä ja päivällä jos otti tärvikepahvin, joiden paksuus vaihteli aina yli 2mm:iin ja vertasi sellaisia hinnakkaampaan Elringin laatupahviin jota taisi saada jopa 0.8mm paksuisena - bensavehkeissä tiivisteen paksuus vaikuttaa squishiin.
Nuffield 4/60 TURBO -64 -ketjusta löytyi täältä tällaisia tietoja:
---
Ja lisää mittatietoa uusista tiivisteistä, juuri äsken puhelimitse saatua. (ns.orkkis) PAYEN 1,5mm , GLASER 1,8mm (ehkä jonkun satkun alle, mikrolla mitattu)
Palataanpa tiivistepaksuuksiin. Puhelimessa saatuja mittoja:
Nuffi käyt cu-tiviste: 1,12 ja 1,27
Uusi Glaser 1,77 käytetty 1,71
Käytetyt Leukun tiivisteet 1,37 ja 1,47
Suuntasin oitis Leyland-harrastajan tallille, yllätys oli suuri kun vertasin pahvia halpis yläpään tiivistesarjaa - tiivistehän oli ulkonäöllisesti, paksuutta ja mitätöntä ohjetta myöden 100% tismalleen sama kuin tämä saamani "Payen"! (Peeveli kun en saa kuvia tänne).
Löytyi myös Glaserin tiiviste, jonka paksuus oli noin 1.7mm, siinä oli normaalit laatutiivisteen tunnusmerkit; valmistajan tarra mallitietoineen ja pahvissakin valmistajan merkintöjä. Löytyi myös käytetty Glaser, mutta sen paksuutta en nyt muista.
Jotenkin haiskahtaa feikki "Payeniksi" kerran orkkis on ollut 1,5mm. Eikö Payen merkitsisi tiivisteitään oikeasti mitenkään tunnistettavasti? Ja muuttaisi paksuutta reippaasti tuhdimmaksi. Tuollaista odottelin edes paketoinniksi:
http://s.cdnmpro.com/715136998/p/l/8/di ... 2~6138.jpg
Volvon työntotankokoneiden parissa puuhastellessa vuosia sitten erohan oli kuin yöllä ja päivällä jos otti tärvikepahvin, joiden paksuus vaihteli aina yli 2mm:iin ja vertasi sellaisia hinnakkaampaan Elringin laatupahviin jota taisi saada jopa 0.8mm paksuisena - bensavehkeissä tiivisteen paksuus vaikuttaa squishiin.
Nuffield 4/60 TURBO -64 -ketjusta löytyi täältä tällaisia tietoja:
---
Ja lisää mittatietoa uusista tiivisteistä, juuri äsken puhelimitse saatua. (ns.orkkis) PAYEN 1,5mm , GLASER 1,8mm (ehkä jonkun satkun alle, mikrolla mitattu)
Palataanpa tiivistepaksuuksiin. Puhelimessa saatuja mittoja:
Nuffi käyt cu-tiviste: 1,12 ja 1,27
Uusi Glaser 1,77 käytetty 1,71
Käytetyt Leukun tiivisteet 1,37 ja 1,47