Hytti
Valvoja: automies560
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 108
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:58
- Konekalustoani: 10/60
- Paikkakunta: Oulu
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Enpä ole aiemmin tuollaista nähnyt nuhvin päällä.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 108
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:58
- Konekalustoani: 10/60
- Paikkakunta: Oulu
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 108
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:58
- Konekalustoani: 10/60
- Paikkakunta: Oulu
No niin, kuvien Nuhvi on sitten kotona.
Takana vanteet on paripuolet.
Kumpi on alkuperäinen Nuffieldin vanne?
Rengaskoko on 13,6/38.
Toisella puolen on keskiölevy hitsattu vanteen korvakkeisiin. Luultavasti siksi kun 36" keskiölevy ollut tarpeen kiinnittää 38" vanteeseen.
Mahtaako mistään löytää alkup. täydellistä vannepakettia?
Käykö esim. Fordsonin pulttijako Nuhvin napaan?
Takana vanteet on paripuolet.
Kumpi on alkuperäinen Nuffieldin vanne?
Rengaskoko on 13,6/38.
Toisella puolen on keskiölevy hitsattu vanteen korvakkeisiin. Luultavasti siksi kun 36" keskiölevy ollut tarpeen kiinnittää 38" vanteeseen.
Mahtaako mistään löytää alkup. täydellistä vannepakettia?
Käykö esim. Fordsonin pulttijako Nuhvin napaan?
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
38:si on alkuperäinen, samoin 36:nen ja 30:nen. Yleisin lienää 36:nen.TwelveSpeed kirjoitti: ↑05 Elo 2020, 22:51 No niin, kuvien Nuhvi on sitten kotona.
Takana vanteet on paripuolet.
Kumpi on alkuperäinen Nuffieldin vanne?
Rengaskoko on 13,6/38.
Toisella puolen on keskiölevy hitsattu vanteen korvakkeisiin. Luultavasti siksi kun 36" keskiölevy ollut tarpeen kiinnittää 38" vanteeseen.
Mahtaako mistään löytää alkup. täydellistä vannepakettia?
Käykö esim. Fordsonin pulttijako Nuhvin napaan?
Vannepaketteja kannattaa kysellä Hahton Maurilta 0400-335350. Määtänkangankaantie 146 90310 Oulu.
Fordsoneissa sama pulttijako kuten 10/60:sissä ja vanhemmissa nelosnuhveissakin, 4/65:sissa sitten vaihtuu pulttijako.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 108
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:58
- Konekalustoani: 10/60
- Paikkakunta: Oulu
Kumpikohan vannemalli noissa minun laittamissa kuvissa on ns. alkuperäismalli?
Netissä on paljon kuvia molemmanlaisista vannemalleista Nuhvien alla. Mistään ei vain käy ilmi onko joku tietty malli alkuperäinen.
Sillä kyselen kun tekisi mieli heivata tuo hitsaamalla kasattu pois ja vaihtaa alkuperäismallinen tilalle.
Toinen takakumi on loppu niin sen joutuu joka tapauksessa uusimaan. Samalla voisi vaihtaa vanteen ja keskiön.
Netissä on paljon kuvia molemmanlaisista vannemalleista Nuhvien alla. Mistään ei vain käy ilmi onko joku tietty malli alkuperäinen.
Sillä kyselen kun tekisi mieli heivata tuo hitsaamalla kasattu pois ja vaihtaa alkuperäismallinen tilalle.
Toinen takakumi on loppu niin sen joutuu joka tapauksessa uusimaan. Samalla voisi vaihtaa vanteen ja keskiön.
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Alkuperäinen vanne on 36:ssa keskiöltään lovettu noista kiinnikeiden väleistä, majoreissa keskiön reuna on ihan pyöreä.
30:nen on kiinteäkeskiöinen.
Mullakin on ylimääräisiä 36 vanteita
30:nen on kiinteäkeskiöinen.
Mullakin on ylimääräisiä 36 vanteita
Mukana kuin peräpukama!
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tuossa minun nuhvit. Nelivedossa alkuperäiset 36:set, 10/60:sessä alkuperäräiset 30:set.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Omat+nuhvit/
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Omat+nuhvit/
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 407
- Liittynyt: 08 Touko 2011, 13:42
- Konekalustoani: Nuffield 3 DL -59, Nuffield 4 DM KKK -60, Nuffield 460 -63, Nuffield 460 Riuku-Vammas -63, koesarjan n:o 54 Valmet 15, Belarus 420 -77,Belarus MTZ 50 -69
- NLCF r.y jäsen Nro: 218
- Paikkakunta: Perho
Onhan noita loveamattomia keskiölevyjä käytetty Nuffeissakin. Oma 4DM vm 1960 on noilla täysin pyöreillä levyillä ja tiedän toisenkin samanlaisen ja molemmat alkuperäisvarusteisina. Liekkö kiivaimpaan valmistusaikaan kun myyntiä olisi ollut enempi kuin tuotantoa niin otettu noitakin levyjä mistä saatu
Vähän päivässä - eikä viikossakaa palijo mittää...
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Nuhvin alkuperäisiä vanteita, tosin piirettyjä, varaosakuvastosta.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... kuvat..PDF
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... kuvat..PDF
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !