Katsoppas tuosta kohdasta minkä tyypin kone on.
Oulaisissa joskus tullut sellainen asia esille, että on valettu nuhvin lokia paljon myöhemmin mitä itse raktorityyppiä on valmistettu, varmaan varaosana on näitä sitten saanut. Kuinka ollakkaan, kysessä oli tuolloin 460:nen nuhvi. Jylängin veljekset muistaa varmemmin.
Kuva on 10/60:sen koneesta.
kiilahihnapyörän saatavuus
Valvoja: automies560
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 153
- Liittynyt: 21 Joulu 2019, 23:29
- Konekalustoani: massikka 675, kaksi 460 nuffia.3 DL Three Universal
- NLCF r.y jäsen Nro: 345
- Paikkakunta: Kittilä
https://aijaa.com/JW2gCL ei löytynyt numeroita. Voi hyvinkin olla varaosana tehty. Panen vielä uuden viestin kuvien kera ja mittojen sylinteriputken ja aukon mitoista jossa käy ilmi mielestäni ettei voi olla koneistettu vanhaan mitenkään, mitat ei täsmää.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Eli varaosalohkoja on tehty sellaisia mihin käy nuo 117 mm putket ja ohut kampiakseli
Joka päivä sitä oppii jotain uutta
Joka päivä sitä oppii jotain uutta
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Tuo kuvasi oli enemmänkin moottorin etupäästä, stanssatut numerot on kansitason takakulmassa, startin yläpuolella eli tuolla lattianrajan ulokkeessa.
Tuo tehtaalainen varaosalohko voi hyvinkin olla ymmärrettävä selitys asialle ....
Ja ite olen sitä mieltä, noiden kannasten valupaksuuksia tietäen ja tuntien, että 114mm olaketta ei ihan hevillä kannata koneistaa 117mm kokoon, menee materiaalipaksuus sitten aika pieniin, 117mm olakkeen lohkoissa tuo kannatinkannaksen valu on useitakin millejä paksumpi, eli siitäkohden lohkoa on vahvistettu hyvinkin rajusti samalla kun olakehalkaisija muuttui.
Eipä ole itellä tälläista tapausta vastaan tullut ..... Niin eipä osannut asiaa noin ajatellakkaan ......
Tuo tehtaalainen varaosalohko voi hyvinkin olla ymmärrettävä selitys asialle ....
Ja ite olen sitä mieltä, noiden kannasten valupaksuuksia tietäen ja tuntien, että 114mm olaketta ei ihan hevillä kannata koneistaa 117mm kokoon, menee materiaalipaksuus sitten aika pieniin, 117mm olakkeen lohkoissa tuo kannatinkannaksen valu on useitakin millejä paksumpi, eli siitäkohden lohkoa on vahvistettu hyvinkin rajusti samalla kun olakehalkaisija muuttui.
Eipä ole itellä tälläista tapausta vastaan tullut ..... Niin eipä osannut asiaa noin ajatellakkaan ......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 153
- Liittynyt: 21 Joulu 2019, 23:29
- Konekalustoani: massikka 675, kaksi 460 nuffia.3 DL Three Universal
- NLCF r.y jäsen Nro: 345
- Paikkakunta: Kittilä
https://aijaa.com/Gvm954 https://aijaa.com/tXnIf2 Tuossa näkyy olevan ura putken ulokkeen alapuolella ja vastaavasti rungossakin, aivan kun siihen kuuluisi o-rengas, muuten putkessa ei ollut ensinkään alapuolella o-rengasta, yhdelle renkaalle paikka. Kun uloke on leveydeltään 117 ja paksuus noin 9mm putkella, tuon aukkoksi sain mitattua111,2 sen täytyy olla putkessa ulokkeen alapuolella sama mitta. Muuten tuon ulokkeen allakin on uloke kuvassa näkyy, millin osia paksuudeltaan. Jos vanhassa putkessa ulokkeen paksuus on vahvempi kuin tuo 9mm siilloin siitä osa näkyisi tuossa lohkossa jääneenä urana, kun se laskelmoiden ajatellaan, koska tässä mulla on putken paks.111,2 ja vahassa 114 ja olake on paksumpi. Koska ei ole vanhaa putkea josta mitata, mutta täällä oli siitä tietoa että on paksumpi olake114 putkissa.
Ensimmäinen kone jota nyt remontteeraan, on aivovoimistelua viimosen päälle tälläiselle eläkeukolle
Ensimmäinen kone jota nyt remontteeraan, on aivovoimistelua viimosen päälle tälläiselle eläkeukolle
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Juu putkissa on pien ura olakkeen alapuolella. Terävä nurkka olisi heikompi rakenne kuin pyöreäpohjainen ura tuossa kohden. Siihen ei kuulu o-rengasta.
Pitää mitata noit olakekorkoja, n.12kpl putkia on pajan lattialla, sekä 114 ja 117mm koon .....
Pitää mitata noit olakekorkoja, n.12kpl putkia on pajan lattialla, sekä 114 ja 117mm koon .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 153
- Liittynyt: 21 Joulu 2019, 23:29
- Konekalustoani: massikka 675, kaksi 460 nuffia.3 DL Three Universal
- NLCF r.y jäsen Nro: 345
- Paikkakunta: Kittilä
https://aijaa.com/OsNA4f Nyt kuva ei onnistunut kiillon takia, lohkon alapuoleiselta eli johon kiinnitetään öljypohja. Lukema 110 olisi niinkuin hakattu ei valettu.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Moottorityyppin numero pitäis olla yläpinnassa, moottorin takapäässä oik takakulma. Vastaava valu-uloke mikä edessäkin on, johon suodatinjalka kiinnitetään
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 153
- Liittynyt: 21 Joulu 2019, 23:29
- Konekalustoani: massikka 675, kaksi 460 nuffia.3 DL Three Universal
- NLCF r.y jäsen Nro: 345
- Paikkakunta: Kittilä
Ei ollut numeroita. Pari valokuvaa vielä joissa selvästi näkyy ero ylapuolen ja alapuolen että kyseessä on uudehko vaihdettu lohko. Kun vain saisin tilattua sylinteriputket, kai ne putket ovat samanlaisia 117mm yhdellä o-renkaalla.https://aijaa.com/Gik1nI https://aijaa.com/HeJCWO https://aijaa.com/Vv7JfR
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
114 mm 11.1mm ja 117mm 8.9mm
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
384 lohko
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Ei taida olla kyse kestävyydestä tuossa vaan on koneistustekninen asia tuo ura.
Sillä on saatu eliminoitua nurkan pyöreys pois eikä kanna sieltä nurkasta.
Mukana kuin peräpukama!
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 153
- Liittynyt: 21 Joulu 2019, 23:29
- Konekalustoani: massikka 675, kaksi 460 nuffia.3 DL Three Universal
- NLCF r.y jäsen Nro: 345
- Paikkakunta: Kittilä
Narutiiviste propleema vielä jatkuu...
Marjakagas laittoi nyt viestin >>>>>>voiko olla kampiakselin takapää? siellä on siinä kotelossa ehkä ura johon se vois sopia?
alun perin siellä ilma rako ja vastakierre.
koteloita näkyy olevan 2 eri mallia.<<<<<<<
Laitoin kuvan korjaamolle että kuuluuko tuohon minun remontin kampiakseliin narutiiviste. https://aijaa.com/t2bPQD
Tämä on hauskaakin remontointi
Marjakagas laittoi nyt viestin >>>>>>voiko olla kampiakselin takapää? siellä on siinä kotelossa ehkä ura johon se vois sopia?
alun perin siellä ilma rako ja vastakierre.
koteloita näkyy olevan 2 eri mallia.<<<<<<<
Laitoin kuvan korjaamolle että kuuluuko tuohon minun remontin kampiakseliin narutiiviste. https://aijaa.com/t2bPQD
Tämä on hauskaakin remontointi
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 153
- Liittynyt: 21 Joulu 2019, 23:29
- Konekalustoani: massikka 675, kaksi 460 nuffia.3 DL Three Universal
- NLCF r.y jäsen Nro: 345
- Paikkakunta: Kittilä
Narutiiviste ropleema selvisi Sain viestin.
>>>EI TARVI , eli kysyin vanhalta asentajalta, se on siinä tapauksessa kun akseli kulunut ja haluttaan tehdä sille tiivisteelle kolo noihin runko kappleisiin.<<<
tänäänkin on opittu hivenen lisää
>>>EI TARVI , eli kysyin vanhalta asentajalta, se on siinä tapauksessa kun akseli kulunut ja haluttaan tehdä sille tiivisteelle kolo noihin runko kappleisiin.<<<
tänäänkin on opittu hivenen lisää
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Onhan tästä narutiivisteestä käyty aiemminkin vääntöä, samaan tulokseen tultiin nytkin
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !