kiilahihnapyörän saatavuus
Valvoja: automies560
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 153
- Liittynyt: 21 Joulu 2019, 23:29
- Konekalustoani: massikka 675, kaksi 460 nuffia.3 DL Three Universal
- NLCF r.y jäsen Nro: 345
- Paikkakunta: Kittilä
Mulle tietenkin kaikki uutta tietoa en ole ennen auton enkä traktorin koneisiin perehtynt saati avannut koneita. Moottorisahat, moottorikelkat ja mopot niitä kyllä remontteerannut ainoastaan
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Tämäkin on totta, valmistusteknisesti helpompi, mutta myös se on totta, että terävä nurkka on helpommin poreen, tms vaurion alkulähde, kuin vaikka ohuempi materiaali pyöreillä muodoilla.....
Esimerkkinä nyt vaikka kun aikanaan nesteytetyn maakaasun ( kaasun nestemäisen muodon lämpötila n. -163ast celsiusta ) LNG-tankkereita Pernon telakalla -90 luvulla tehtiin, kaasusäiliöpallon ( ID 40.44metriä ) ohuimmissa kohdissa materiaali oli luokkaa 31mm, paksuimmillaan 179mm, niin pinnassa ei siellä 30mm osalla, tai missään muuallakaan ei saanut olla mitään terävää naarmua, kolhua tms muutakaan.
Mutta silti vauriokohtia tai hitsuusaumojen vierustoja, sai hiota jopa 3mm kuopalle jouhevin kaarteineen, paksuuden mennessä silti jopa sen 10% lähtökohtaa ohuemmaksi sieltä ohuimpien levyosien kohdalta ( DNV yms luokituslaitokset hyväksyneet )
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Höpöhöpö, sä vertaat 40 metrisen pallon ja 100 millisen kappaleen valmistustarkkuuksia!jusape kirjoitti: ↑31 Joulu 2019, 20:15Tämäkin on totta, valmistusteknisesti helpompi, mutta myös se on totta, että terävä nurkka on helpommin poreen, tms vaurion alkulähde, kuin vaikka ohuempi materiaali pyöreillä muodoilla.....
Esimerkkinä nyt vaikka kun aikanaan nesteytetyn maakaasun ( kaasun nestemäisen muodon lämpötila n. -163ast celsiusta ) LNG-tankkereita Pernon telakalla -90 luvulla tehtiin, kaasusäiliöpallon ( ID 40.44metriä ) ohuimmissa kohdissa materiaali oli luokkaa 31mm, paksuimmillaan 179mm, niin pinnassa ei siellä 30mm osalla, tai missään muuallakaan ei saanut olla mitään terävää naarmua, kolhua tms muutakaan.
Mutta silti vauriokohtia tai hitsuusaumojen vierustoja, sai hiota jopa 3mm kuopalle jouhevin kaarteineen, paksuuden mennessä silti jopa sen 10% lähtökohtaa ohuemmaksi sieltä ohuimpien levyosien kohdalta ( DNV yms luokituslaitokset hyväksyneet )
Eihän tuossa sylinteriputkessa ole mitään pyöristystä vaan kevennys nurkkaan kantamisen estämiseksi.
Jos et usko niin tutustuppas vähän koneistustekniikkaan.
Mukana kuin peräpukama!
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Eikös olisi valmistusteknisesti helpompi ja nopeampi tehdä se pyöristys kantamisen estämiseksi koneistettaessa olaketta samalla jyystimellä, samalla kertaa, sitten lohkoon ??? Eikä putkeen ?
Saat toki olla omaa mieltäsi asiasta ......
Saat toki olla omaa mieltäsi asiasta ......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Kun siellä lohkon olakkeessa on jo pieni pyöristys johtuen jyrsivän terän nirkosta.
Ja kun tuota pientäkään pyöristystä ei voi olla molemmissa puolissa niin tuo putken kevennys poistaa sen.
Ei tämä ole mikään mielipideasia!
Ja kun tuota pientäkään pyöristystä ei voi olla molemmissa puolissa niin tuo putken kevennys poistaa sen.
Ei tämä ole mikään mielipideasia!
Mukana kuin peräpukama!
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
No, olkoon niin. Jatka sää sit tästä eteenpäin infon ja neuvojen jakamista ......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68