Kuka tietää käykö 3 nuffiin startti missä on ratas 10 hampainen kun purin omasta pois ja sev oli 11 hampainen
Leulandin 10hampainen ei sopinut
Tai olisiko jollain myynnissä ehjää 11 hampaista starttia
Nuffin startti
Valvoja: automies560
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Noita on sekä 10, että 11 piikkisiä. 11 piikkisellä moottori pyörii hieman nopeammin ympäri.
Leukun startti ei sovi suoraan, koska kiinnitysasento startilla on eri. Leukussa solenoidi aika suoraan ylspäin kun nuffissa n.klo 10 suuntaan.
Startin ratasaukkoa , " ikkunaa " pitää laikata isommaksi alareunalta, n.3cm.
Leukun startti ei sovi suoraan, koska kiinnitysasento startilla on eri. Leukussa solenoidi aika suoraan ylspäin kun nuffissa n.klo 10 suuntaan.
Startin ratasaukkoa , " ikkunaa " pitää laikata isommaksi alareunalta, n.3cm.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Nois kuvissa näkyy tuo avarruslaikkaus. Leukun tarvike startti joka sopii nuffiinkin.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Kilautappas tuonne.
T:mi Mauri Hahto
Määtänkankaantie 146
90310 Oulu
0400-335350
Paljon purettuja Nuffieldeja.
Käytetyt osat pestyjä ja kunto tarkastettuja.
Myös uusia osia.
Maurilla on käytettyjä / kunnostettuja nuhvin alkuperäisiä startteja. Minä olen kunnostuttanut Maurilla useita nuhvin startteja.
T:mi Mauri Hahto
Määtänkankaantie 146
90310 Oulu
0400-335350
Paljon purettuja Nuffieldeja.
Käytetyt osat pestyjä ja kunto tarkastettuja.
Myös uusia osia.
Maurilla on käytettyjä / kunnostettuja nuhvin alkuperäisiä startteja. Minä olen kunnostuttanut Maurilla useita nuhvin startteja.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 193
- Liittynyt: 30 Syys 2019, 20:58
- Konekalustoani: Nuffield 4DM x2 , 10/42. Valmet 500, Fordson Major
Molemmissa nuffeissa on itsellä foordin tonnisarjalaisen startit.
Samanlainen leikkaus täytyi tehdä kun noissa kuvissa näkyy, sorvissa täytyi startit käyttää myös kun ahdistivat kytkinkopan reikään, ja pultin reiät piti porata isommaksi.
Samanlainen leikkaus täytyi tehdä kun noissa kuvissa näkyy, sorvissa täytyi startit käyttää myös kun ahdistivat kytkinkopan reikään, ja pultin reiät piti porata isommaksi.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Juu foordinkin startin saa sovitettua, "ikkunaa" avartamalla ja kaula pitänee sorvata hieman ohuemmaksi että menee kytkinkopan reikään. Pulttijaossa myös on pieni ero, että kiinnikepulttien reikiä pitää hiukan kairata.
Mutta täysin sovitettavissa siis tuokin.
En itse ole tehnyt, mutta vuosia sitten jo näin olen kuullut.
Mutta täysin sovitettavissa siis tuokin.
En itse ole tehnyt, mutta vuosia sitten jo näin olen kuullut.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
On minullakin 61:sessä kolmosessa ollut kolmitonnisen startti ainakin kymmenen vuotta. Ei tarvinnut sorvissa käyttää, rälläkällä pala pois "kidsta", niinkuin täällä päin sanotaan.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Mittailujen mukaan myös 3-pyttyisen Ford 4000 koneen startti passaa tuolla pelkällä ikkunan avarruksella, mutta joutuu avartamaan hieman enemmän, myös solkku on hieman eri kulmassa Leukun/Nuffin tarvikestarttiin.
Kaulahalkaisija ja pituus sama.
Huom kuvassa näkyy ikkunan lievä eri kulma, samoin solkun hieman eri kulma rungossa...
Kaulahalkaisija ja pituus sama.
Huom kuvassa näkyy ikkunan lievä eri kulma, samoin solkun hieman eri kulma rungossa...
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 193
- Liittynyt: 30 Syys 2019, 20:58
- Konekalustoani: Nuffield 4DM x2 , 10/42. Valmet 500, Fordson Major
Oishan tuo startti voinut mennä sorvaamattakin jos olisi vaan pulteilla vedättänyt pohjaan. Ei tuosta paljoa tarvinut sorvissa ottaa, 0,5mm-1mm taisin halkaisijasta sorvata.
Pultit ei mahtunut läpi kiinnitysreiästä, 12,5mm poralla tasin ne porata. jako oli oli kyllä muuten kohdallaan.
Täytyisi jossain välissä kunnostella tuo alkuperäinenkin. osiahan noihin taitaa löytyä hyvin.
Pultit ei mahtunut läpi kiinnitysreiästä, 12,5mm poralla tasin ne porata. jako oli oli kyllä muuten kohdallaan.
Täytyisi jossain välissä kunnostella tuo alkuperäinenkin. osiahan noihin taitaa löytyä hyvin.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Jäipä tässä mainitsematta, 12,5 mm:in poralla suurennin reijät tuossa kolmetonnisen foortin starttimootorissa kuten Tuusaajakin manitsi.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Nuffin startti on kiinnitetty vissiinkin 7/16" pulteilla, tarvikestartin pultinreiät on n.12mm
4000 Foordin startin pultinreiät n.10.7mm eli olis 3/8" pulteilla kiinni.
Mittasin justiinsa nuo
4000 Foordin startin pultinreiät n.10.7mm eli olis 3/8" pulteilla kiinni.
Mittasin justiinsa nuo
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68