4/60 hydrauliikasta pari kysymystä.

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

Neljä60
Vitos -nuffisti
Viestit: 53
Liittynyt: 31 Elo 2018, 17:13
Konekalustoani: Nuffield 460

10 Touko 2019, 17:05

Viimeinkin sain kyseiseen laitteeseen hytikan paluuliittimen paikalleen ja testailin toimintaa halkelukoneen edessä.
Paine on otettu apujärjestelmän putkesta t-haaralla, etukuormaimeen menevässä putkessa on käsiventtiili tämän haaran jälkeen ja tuo venttiili pidetään tietysti kiinni silloin kun jotain lisälaitetta käytetään.
Ongelma on nyt sellainen että tuo apujärjestelmän vipu ei pysy ylhäällä esim tuota halkelukonetta käytettäessä, kädellä kun pitää vipua ylhäällä niin toimii ok. Paineen kasvaessa vipu vaatii enemmän voimaa pysyäkseen ylhäällä. Vika vai ominaisuus? Onko tuo apujärjestelmä yleensäkään oikea paikka tuollaiseen käyttöön?

Toinen kysymys liittyy pääjärjestelmään, nyt kun perässä roikkuu perälevy niin onko nostovarsien nostoon/laskuun jotain nopeus-säätöä olemassa?
Nyt vaikka kuinka varovasti yrittää vivusta laskea niin levy rämähtää vauhdilla alas ja lähes sama ylöspäin.
Öljyt on uudet läpi koneen ja sihdit sun muut on vaihdettu/puhdistettu.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

10 Touko 2019, 18:39

Pönkää apujärjestelmän vipu yläasentoon, näin minä olen tehnyt.

Apujärjestelmän säätöruuvi on repun kannessa nostolaiteen ylöslukitus namiskan oikealla puolella, jos halutaan hitaanpi laskunopeus kieretään säätöruuvia sisään (myötäpäivää ) päin.

Työsyvyyden säätövivulla saadaan myös aikaan niiden työkoneitten hidastettu laskeminen, joita hallitaan pääjärjestelmän hallintavivusta.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Neljä60
Vitos -nuffisti
Viestit: 53
Liittynyt: 31 Elo 2018, 17:13
Konekalustoani: Nuffield 460

11 Touko 2019, 07:46

Pitää virittää pönkä väliin jos sillä toiminnalla ei riko mitään.

Tuolla olemassa olevalla säätönupilla säädetään etukuormaimen (apujärjestelmä) laskunopeutta ja jos tuohon viereen pultin tilalle (valkoinen kanta) ruuvaa samanlaisen säätöruuvin niin sillä pystyy sitten ilmeisesti hidastamaan nostovarsien (pääjärjestelmä) laskunopeutta. Tai ainakin rajoittamaan vivun liikettä alaspäin.
Nuhvi.jpg
Nuhvi.jpg (73.3 KiB) Katsottu 2813 kertaa
Vastaa Viestiin