moro jälleen
nyt tuo mun nuhvi alkoi kastelemaan takaa katottuna oikeaa takarengasta peräöljyllä. syksyllä kun ajoin koneen talviteloille en huomannut vuotoa mutta nyt kun puuhailin tallissa niin huomasin että on kastellut koko renkaan alaosan.
minkähänlainen tuossa on tuo taka-akselin rakenne ja onko mahdollinen vuotokohta mikä. tietenkinhän purkamallahan se selviää mutta ajattelin näin etukäteen tiedustella jos joku on vastaavan ongelman korjannut.
nelos nuhvi vuotaa taka akselilta öljyä
Valvoja: automies560
Lyhkäsesti: öljyt alas, reppu pois (samalla sihti hyvä puhdistaa), mutteri irti alennuspyörästä,
tunkilla tai paisuttajalla akselia ulospäin vähän, sitte laipan pultit pois ja akseli ulospäin
selviää laakerin irroituksella vain yhdestä tiukasta kohdasta
tunkilla tai paisuttajalla akselia ulospäin vähän, sitte laipan pultit pois ja akseli ulospäin
selviää laakerin irroituksella vain yhdestä tiukasta kohdasta
-DL3 vm-59
-Deutz DX80 vm-83
-Deutz DX80 vm-83
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8935
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Siinä kun liukunavan keskiön irroittaa akselista, saa napalaipan irroitettua ilman, että koko peräreppua ja / tai ronkkaa tarvii purkaa irti.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5111
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Kolmos -nuffisti
- Viestit: 14
- Liittynyt: 02 Huhti 2018, 17:16
- Konekalustoani: universal four, valtra 6400 ja kaikenlaista työlaitetta
joo olipa hyvä linkki kiitos, selvittää malleja kummasti
eli oma on 4DM eli universal four onkos tämä pitkällä akselilla ja ymmärsinkö oikein että jos on niin ei tarvi reppua ottaa pois jotta saa vetarin irti.
eli oma on 4DM eli universal four onkos tämä pitkällä akselilla ja ymmärsinkö oikein että jos on niin ei tarvi reppua ottaa pois jotta saa vetarin irti.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8935
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
"Pitkänapainen" on siis liukunapa, sen erillisen,akselilla olevan navan läpi tulee n.65-70mm paksuinen akseli navasta ulospäin, katkaisemattomana n.20cm, vanteen keskiö navassa 10 vaiko 12 pultilla kiinni, norminavassa vanteen keskiö vetoakselissa kuudella pultilla, pikkunuffeissa, , universal three ja 342 kahdeksalla pultilla.
Eo. linkinnkuvissa on nimenomaan liukunapa tai "pitkänapainen" Nuffi. Liukunapa oli foureihin valinnaisvarusteisena, kohtuu harvinainen siis fourissa tehdastilauksena.
Eo. linkinnkuvissa on nimenomaan liukunapa tai "pitkänapainen" Nuffi. Liukunapa oli foureihin valinnaisvarusteisena, kohtuu harvinainen siis fourissa tehdastilauksena.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8935
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Jos vetoakselin irti haluat, on joko peräreppu tai koko ronkka irroitettava aina.
Liukanapaan pystyy vetoakselin stefat käsittääkseni vaihtamaan jotenkuten, vetoakselia irroittamatta.
Liukanapaan pystyy vetoakselin stefat käsittääkseni vaihtamaan jotenkuten, vetoakselia irroittamatta.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 208
- Liittynyt: 30 Syys 2019, 20:58
- Konekalustoani: Nuffield 4DM x2 , 10/42. Valmet 500, Fordson Major
Vuotaako öljyä siis takavanteelle? Jos on vetoakselin stefat vaihtokunnossa niin repun tai banjon joutuu irrottaan. En tuota hydromasterin rakennetta tunne mutta reppua tuossa tuskin on vaan se umpilaippa repun paikalla ja siihen tuskin pääsee käsiksi kaivuulaitetta purkamatta. Voi olla helpompi ottaa banjo irti ja operoida se irrallaan.
Vuotaa oikean pyörän vanteelle. Umpilaippa on takana, 4-5 cm etäisyys kaivuosan kiinnityksen ja laipan välillä. Saattaisi mahtua tekemään, jos purkaa sylinterin tieltä pois.
Pari kuvaa
https://aijaa.com/YInHIy
https://aijaa.com/uAMj8J
Pari kuvaa
https://aijaa.com/YInHIy
https://aijaa.com/uAMj8J
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 208
- Liittynyt: 30 Syys 2019, 20:58
- Konekalustoani: Nuffield 4DM x2 , 10/42. Valmet 500, Fordson Major
Ahtaalta näyttää paikka. Jos tuon kinkun saa vaan kohtuu vaivalla irti niin kallistuisin sille kannalle että banjo irti ja vaihtaa stefan irrallaan. Jos perärepun kautta aikoo operoita niin näyttää kyllä niin ahtaalta paikalta että hirvittää . Onko kaivurin sovitteen kuinka lujasti akselikotelossa kiinni?.