Hydrauliikan ja voimanoton kytkentävipu

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

Nuffinisto
Kolmos -nuffisti
Viestit: 18
Liittynyt: 24 Heinä 2018, 18:46
Konekalustoani: Nuffield 342 vm. -64
NLCF r.y jäsen Nro: 310

19 Syys 2018, 21:40

Sellasella asialla tällä kertaa että kuinka herkästi tuon vivun pitäisi liikkua niinkuin normaalisti kunnossa ollessaan. Itsellä pitää joskus houkutella että saa siirrettyä pumpun päälle. Joskus ei liiku kuin pienen matkaan vaikka kuinka vetää. Joskus taas menee ihan ilman voimankäyttöä. Mitään rutinoita ei kuulu eikä muutakaan. Ajokytkin odottaa avaamista polkimen tärinän johdosta. Voisiko tuo kytkimen epätasapaino aiheuttaa tuon oireen vivun toimintaan?
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

19 Syys 2018, 21:58

Yleensä menee helposti kun pikkusen kytkintä nostaa.
Joskus joutuu sammuttamaan ja pyöräyttämään vo akselia että menee päälle, harvoin tosin.
Siellä ei vaan hampaat ja boorit satu aina kohakkain, kuuluu asiaan.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8920
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

19 Syys 2018, 22:10

460 ja uudemmat, voa-hydekytkennän putkiakseli on aina kosketuksissa hytikkapumpun käyttörattaan kanssa, takana asento kaikki pois, keskiasennossa käytössä hyde ja etuasennossa hyde+voa. Jos se vivun kaari puuttuu, niin mahdollista on, että putkiakseli saattaa päästä liian taakse, ja putkiakselin hytikkapumpun käyttöratas pääsee liian pitkälle taakse, eikä ole jatkuvassa kosketuksessa pumpun rattaan kanssa.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Nuffinisto
Kolmos -nuffisti
Viestit: 18
Liittynyt: 24 Heinä 2018, 18:46
Konekalustoani: Nuffield 342 vm. -64
NLCF r.y jäsen Nro: 310

20 Syys 2018, 00:14

Oorait.. Kiitos tiedoista.. Eli turhaa jännitystä vaan :D

Kyllä siinä vivun kaari on paikoillaan. Ja etupäähän päin eka lovi on vapaa, sitten hyde ja viimeinen hyde+voa molemmat. Joku tussilla merkinnyt lovet.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5080
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

20 Syys 2018, 08:57

Hieman on eri asennot 342:sen ja sitä uudenpien nuhvien vo kytkentävivun asennot mitä jusape sanoo :shock:
Liitteet
IMG_2020.JPG
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8920
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

20 Syys 2018, 09:14

Saatoin äkkipäissäni sanova väärinpäin nua asennot, asiata tarkemmin ajattelematta....
Omas Turbos kun tuo kaarii puuttuu, niin pääsee vapaa-asennossa liika pitkälle ja putkiakselin ratas karkaa pumpun rattaalta, niin toisinaan vaatii tumpista hiukka liikauttaa et rattaat saa kohilleen...
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Vastaa Viestiin