Sivu 1/1

Hydrauliikan ja voimanoton kytkentävipu

Lähetetty: 19 Syys 2018, 21:40
Kirjoittaja Nuffinisto
Sellasella asialla tällä kertaa että kuinka herkästi tuon vivun pitäisi liikkua niinkuin normaalisti kunnossa ollessaan. Itsellä pitää joskus houkutella että saa siirrettyä pumpun päälle. Joskus ei liiku kuin pienen matkaan vaikka kuinka vetää. Joskus taas menee ihan ilman voimankäyttöä. Mitään rutinoita ei kuulu eikä muutakaan. Ajokytkin odottaa avaamista polkimen tärinän johdosta. Voisiko tuo kytkimen epätasapaino aiheuttaa tuon oireen vivun toimintaan?

Re: Hydrauliikan ja voimanoton kytkentävipu

Lähetetty: 19 Syys 2018, 21:58
Kirjoittaja nuhvi63
Yleensä menee helposti kun pikkusen kytkintä nostaa.
Joskus joutuu sammuttamaan ja pyöräyttämään vo akselia että menee päälle, harvoin tosin.
Siellä ei vaan hampaat ja boorit satu aina kohakkain, kuuluu asiaan.

Re: Hydrauliikan ja voimanoton kytkentävipu

Lähetetty: 19 Syys 2018, 22:10
Kirjoittaja jusape
460 ja uudemmat, voa-hydekytkennän putkiakseli on aina kosketuksissa hytikkapumpun käyttörattaan kanssa, takana asento kaikki pois, keskiasennossa käytössä hyde ja etuasennossa hyde+voa. Jos se vivun kaari puuttuu, niin mahdollista on, että putkiakseli saattaa päästä liian taakse, ja putkiakselin hytikkapumpun käyttöratas pääsee liian pitkälle taakse, eikä ole jatkuvassa kosketuksessa pumpun rattaan kanssa.

Re: Hydrauliikan ja voimanoton kytkentävipu

Lähetetty: 20 Syys 2018, 00:14
Kirjoittaja Nuffinisto
Oorait.. Kiitos tiedoista.. Eli turhaa jännitystä vaan :D

Kyllä siinä vivun kaari on paikoillaan. Ja etupäähän päin eka lovi on vapaa, sitten hyde ja viimeinen hyde+voa molemmat. Joku tussilla merkinnyt lovet.

Re: Hydrauliikan ja voimanoton kytkentävipu

Lähetetty: 20 Syys 2018, 08:57
Kirjoittaja kari t
Hieman on eri asennot 342:sen ja sitä uudenpien nuhvien vo kytkentävivun asennot mitä jusape sanoo :shock:

Re: Hydrauliikan ja voimanoton kytkentävipu

Lähetetty: 20 Syys 2018, 09:14
Kirjoittaja jusape
Saatoin äkkipäissäni sanova väärinpäin nua asennot, asiata tarkemmin ajattelematta....
Omas Turbos kun tuo kaarii puuttuu, niin pääsee vapaa-asennossa liika pitkälle ja putkiakselin ratas karkaa pumpun rattaalta, niin toisinaan vaatii tumpista hiukka liikauttaa et rattaat saa kohilleen...