Hydrauliikan ja voimanoton kytkentävipu
Valvoja: automies560
-
- Kolmos -nuffisti
- Viestit: 18
- Liittynyt: 24 Heinä 2018, 18:46
- Konekalustoani: Nuffield 342 vm. -64
- NLCF r.y jäsen Nro: 310
Sellasella asialla tällä kertaa että kuinka herkästi tuon vivun pitäisi liikkua niinkuin normaalisti kunnossa ollessaan. Itsellä pitää joskus houkutella että saa siirrettyä pumpun päälle. Joskus ei liiku kuin pienen matkaan vaikka kuinka vetää. Joskus taas menee ihan ilman voimankäyttöä. Mitään rutinoita ei kuulu eikä muutakaan. Ajokytkin odottaa avaamista polkimen tärinän johdosta. Voisiko tuo kytkimen epätasapaino aiheuttaa tuon oireen vivun toimintaan?
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Yleensä menee helposti kun pikkusen kytkintä nostaa.
Joskus joutuu sammuttamaan ja pyöräyttämään vo akselia että menee päälle, harvoin tosin.
Siellä ei vaan hampaat ja boorit satu aina kohakkain, kuuluu asiaan.
Joskus joutuu sammuttamaan ja pyöräyttämään vo akselia että menee päälle, harvoin tosin.
Siellä ei vaan hampaat ja boorit satu aina kohakkain, kuuluu asiaan.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
460 ja uudemmat, voa-hydekytkennän putkiakseli on aina kosketuksissa hytikkapumpun käyttörattaan kanssa, takana asento kaikki pois, keskiasennossa käytössä hyde ja etuasennossa hyde+voa. Jos se vivun kaari puuttuu, niin mahdollista on, että putkiakseli saattaa päästä liian taakse, ja putkiakselin hytikkapumpun käyttöratas pääsee liian pitkälle taakse, eikä ole jatkuvassa kosketuksessa pumpun rattaan kanssa.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Kolmos -nuffisti
- Viestit: 18
- Liittynyt: 24 Heinä 2018, 18:46
- Konekalustoani: Nuffield 342 vm. -64
- NLCF r.y jäsen Nro: 310
Oorait.. Kiitos tiedoista.. Eli turhaa jännitystä vaan
Kyllä siinä vivun kaari on paikoillaan. Ja etupäähän päin eka lovi on vapaa, sitten hyde ja viimeinen hyde+voa molemmat. Joku tussilla merkinnyt lovet.
Kyllä siinä vivun kaari on paikoillaan. Ja etupäähän päin eka lovi on vapaa, sitten hyde ja viimeinen hyde+voa molemmat. Joku tussilla merkinnyt lovet.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Hieman on eri asennot 342:sen ja sitä uudenpien nuhvien vo kytkentävivun asennot mitä jusape sanoo
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Saatoin äkkipäissäni sanova väärinpäin nua asennot, asiata tarkemmin ajattelematta....
Omas Turbos kun tuo kaarii puuttuu, niin pääsee vapaa-asennossa liika pitkälle ja putkiakselin ratas karkaa pumpun rattaalta, niin toisinaan vaatii tumpista hiukka liikauttaa et rattaat saa kohilleen...
Omas Turbos kun tuo kaarii puuttuu, niin pääsee vapaa-asennossa liika pitkälle ja putkiakselin ratas karkaa pumpun rattaalta, niin toisinaan vaatii tumpista hiukka liikauttaa et rattaat saa kohilleen...
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68