Sivu 4/6

Re: 342 käynnistyvyys

Lähetetty: 15 Helmi 2019, 20:37
Kirjoittaja kari t
Mistä kohdin mittasit, liekkirenkaan päältäkö ?
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... holkit.jpg

Re: 342 käynnistyvyys

Lähetetty: 15 Helmi 2019, 22:11
Kirjoittaja Pate64
Onko irrotettavat liekkirenkaat? Putken yläpäästä mittasin, mitään en ole irrottanut kantta lukuunottamatta

Re: 342 käynnistyvyys

Lähetetty: 15 Helmi 2019, 23:30
Kirjoittaja nuhvi63
Mittasitko siihen sylinteriputken tiivistepintaan vai putken ylimpään kohtaan :shock: :shock:
Se tiivistepinta on mittauskohta.

Re: 342 käynnistyvyys

Lähetetty: 15 Helmi 2019, 23:38
Kirjoittaja jusape
Tiivistetason sylinterin puolella on n.millin korkuinen ohut koroke.
Joka menee kannentiivisteen liekkirenkiden sisään.
Putken korko lohkosta mitataan aivan putken ulkoreunalta

Re: 342 käynnistyvyys

Lähetetty: 16 Helmi 2019, 21:45
Kirjoittaja Pate64
Okei, nyt alkoi selviämään. Putken pää on tosiaankin lohkon tasalla ja se liekkirengas koholla 1,2mm. Maaliöljy haisee runsaasti ja venttiilit oli meistattu pisteillä sekä numeroilla, eli sepitetty on ennenkin.

Re: 342 käynnistyvyys

Lähetetty: 16 Helmi 2019, 22:14
Kirjoittaja jusape
Eipä ite ole koskaan tullut venttiileihin numerointeja meistettyä. Sivureunaan isku voi aiheuttaa hiussärön tai alkavan katkeamisen aiheuttavan rasituksen venttiilivarteen. Myös tuossa kohtaa jopa katkeaminen on mahdollinen.

Re: 342 käynnistyvyys

Lähetetty: 17 Helmi 2019, 14:17
Kirjoittaja Pate64
Venttiileitä en ole minäkään merkinnyt. Sensijaan laakeripukit, männät ja kiertokanget olen merkinnyt ennen kuin avaan yhtäkään laakeripukkin pulttia.

Re: 342 käynnistyvyys

Lähetetty: 24 Helmi 2019, 21:19
Kirjoittaja Pate64
Nyt on taas kone kasassa. Pakoventtiilit ja ohjurit meni uusiksi. Yks pakoventtiilin seetirengas laitettiin kun hajonnut venttiili oli mennyt niin syvälle kanteen. Kansitiiviste oli myös vuotanut ykkösen ja kakkosen välistä. Olihan siinä jo syitä puhdittomuuteen. Nyt vaan ongelmana yks vuotava suutin. Vuoto ei johdu suutinkupeista, koska samainen suutin on aiemmin vuotanut toisesa sylinterissä. Pitänee ottaa suutinrunko auki ja tarkistaa sorvissa onko pää vino. Mitenköhän mahtaa suuttimen säädön käydä, jos avaan rungon?

Re: 342 käynnistyvyys

Lähetetty: 25 Helmi 2019, 11:04
Kirjoittaja nuhvi63
Ei pitäisi muuttua mihinkään, ehdotonta puhtautta noudattaen.

Re: 342 käynnistyvyys

Lähetetty: 25 Helmi 2019, 14:17
Kirjoittaja jusape
Juu ei, kunhan siihen säätöruuviin ei koske.
En kyllä ihan nyt ymmärtänyt, että mistä kohden se oikein vuotaa ?

Re: 342 käynnistyvyys

Lähetetty: 25 Helmi 2019, 14:23
Kirjoittaja Pate64
Suuttimen rungon ja sen kuparikupin välistä puhaltaa. Ja nyt kun asias tutkin niin onhan siellä tiivistepinnassa syöpymä. Minkämoinen homma on se kuppi vaihtaa? Vai voiko jollain kalvaimella hiukan pyyhkästä pois sieltä pohjasta?

Re: 342 käynnistyvyys

Lähetetty: 25 Helmi 2019, 16:08
Kirjoittaja nuhvi63
Älä ainakaan ota sitä kuppia pois, uuden mankelointi nesteen pitäväksi on hankalaa.
Oisko joku liima hyvä sinne pohjalle, en tiedä...

Re: 342 käynnistyvyys

Lähetetty: 25 Helmi 2019, 16:11
Kirjoittaja kari t
Tuoltapa löytyy suutinholkien vaihtotyökaluja ja vähän muitakin ohjeita suutinholkin vaihtoon.:wink:

viewtopic.php?f=13&t=2568&start=240

Re: 342 käynnistyvyys

Lähetetty: 26 Helmi 2019, 10:36
Kirjoittaja Pate64
Koska kannen jälkikiristys on ajankohtainen? Riittääkö pelkkä lämpimäksi käyttö, vai muutama tunti?

Re: 342 käynnistyvyys

Lähetetty: 26 Helmi 2019, 11:17
Kirjoittaja jusape
Kunnolla käyttö lämpimäksi ( voi esim vaikka tunnin kevyttä ajoa tehdä ) ja kiristys. Toinen jälkikiristys muutamien kymmenien ajotuntien päästä.