342 käynnistyvyys

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

08 Maalis 2019, 20:22

Oman kolmosen käynti kans tasaantuu, kun hiukka sammutinta vetäsee päälle, sen silti vaikuttamatta muutoin käyttöön. Eli normaalisti kiertää ja ehkä liki kaikki noin 40 SAE hevostakin , ainakin osittain ilmoittelee olevansa vähintään 3-jalkaisena olemassa.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

08 Maalis 2019, 21:00

Pate64 kirjoitti:
08 Maalis 2019, 17:18
Olisko vaan väljä, kun tuulettimen siivistä saa konetta pyöriteltyä?
Tuossa kun puoliltapäivin lukasin edelisen kirjoituksesi, ajattelin että väljä kone.
Tämä kirjoituksesi todentaa sen. Ei jumalauta, tuuletajan siivistä väänetynä pitäis koneen pyöriä.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

08 Maalis 2019, 21:17

Kas, toi oli mennyt itteltä ohitse, tuo viesti. 460 turbonuffin koneen kun tein, sitä kyllä sai siivikosta pyöritettyä, mut toisella kädellä piti tuilettimen/laturin remmiä sormin kireämmälle painattaa ja väsyttämällä pyöräyttää puristuksen yli, tyyliin kaks senttiä eteen, paine lykkää sentin takaisin, 10-15sek taukoa ja uutta yritystä. Yhden puristuksen ylitys vaati reippaan puol minuuttia, saada seuraavalle....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

08 Maalis 2019, 21:40

Juu ei pitäisi helposti pyöriä kyllä.
Hitto kun olis ollu helppo käyttää männät ulkona kun sulla oli kansi auki :cry:
Uudet männänrenkaat vois riittää hyvin remontiksi harrastekäytössä.
No, eihän se kannentiiviste kallis ole...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

09 Maalis 2019, 14:33

Minun koneissa saa aika tiukasti vääntää kampiakselin päässä olevasta muterista pitkällä 3/4" räikällä jotta saa koneen pyöräytettyä puristusten yli, jokunen kerta on tämäkin todettu.
No, minullahan on kuulemani mukaan tapana tehdä koneremontit liian hyvin :wink:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Vastaa Viestiin