342 käynnistyvyys

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

15 Helmi 2019, 09:36

Kolme milliä kuulostaa aika rajulta :shock:
Karstaa :?: :?:
Putken tiivistyspinta ei voi olla kolme milliä ylhäällä.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Pate64
Vitos -nuffisti
Viestit: 58
Liittynyt: 11 Elo 2018, 17:22
Konekalustoani: 342, TZ-4K-14
Paikkakunta: Oripää

15 Helmi 2019, 20:16

Kaikkea se väsymys teettää... Mittasin äsken tönärillä ja putken pää oli 1,2mm lohkon yläpuolella.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

15 Helmi 2019, 20:37

Mistä kohdin mittasit, liekkirenkaan päältäkö ?
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... holkit.jpg
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Pate64
Vitos -nuffisti
Viestit: 58
Liittynyt: 11 Elo 2018, 17:22
Konekalustoani: 342, TZ-4K-14
Paikkakunta: Oripää

15 Helmi 2019, 22:11

Onko irrotettavat liekkirenkaat? Putken yläpäästä mittasin, mitään en ole irrottanut kantta lukuunottamatta
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

15 Helmi 2019, 23:30

Mittasitko siihen sylinteriputken tiivistepintaan vai putken ylimpään kohtaan :shock: :shock:
Se tiivistepinta on mittauskohta.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

15 Helmi 2019, 23:38

Tiivistetason sylinterin puolella on n.millin korkuinen ohut koroke.
Joka menee kannentiivisteen liekkirenkiden sisään.
Putken korko lohkosta mitataan aivan putken ulkoreunalta
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Pate64
Vitos -nuffisti
Viestit: 58
Liittynyt: 11 Elo 2018, 17:22
Konekalustoani: 342, TZ-4K-14
Paikkakunta: Oripää

16 Helmi 2019, 21:45

Okei, nyt alkoi selviämään. Putken pää on tosiaankin lohkon tasalla ja se liekkirengas koholla 1,2mm. Maaliöljy haisee runsaasti ja venttiilit oli meistattu pisteillä sekä numeroilla, eli sepitetty on ennenkin.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

16 Helmi 2019, 22:14

Eipä ite ole koskaan tullut venttiileihin numerointeja meistettyä. Sivureunaan isku voi aiheuttaa hiussärön tai alkavan katkeamisen aiheuttavan rasituksen venttiilivarteen. Myös tuossa kohtaa jopa katkeaminen on mahdollinen.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Pate64
Vitos -nuffisti
Viestit: 58
Liittynyt: 11 Elo 2018, 17:22
Konekalustoani: 342, TZ-4K-14
Paikkakunta: Oripää

17 Helmi 2019, 14:17

Venttiileitä en ole minäkään merkinnyt. Sensijaan laakeripukit, männät ja kiertokanget olen merkinnyt ennen kuin avaan yhtäkään laakeripukkin pulttia.
Pate64
Vitos -nuffisti
Viestit: 58
Liittynyt: 11 Elo 2018, 17:22
Konekalustoani: 342, TZ-4K-14
Paikkakunta: Oripää

24 Helmi 2019, 21:19

Nyt on taas kone kasassa. Pakoventtiilit ja ohjurit meni uusiksi. Yks pakoventtiilin seetirengas laitettiin kun hajonnut venttiili oli mennyt niin syvälle kanteen. Kansitiiviste oli myös vuotanut ykkösen ja kakkosen välistä. Olihan siinä jo syitä puhdittomuuteen. Nyt vaan ongelmana yks vuotava suutin. Vuoto ei johdu suutinkupeista, koska samainen suutin on aiemmin vuotanut toisesa sylinterissä. Pitänee ottaa suutinrunko auki ja tarkistaa sorvissa onko pää vino. Mitenköhän mahtaa suuttimen säädön käydä, jos avaan rungon?
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

25 Helmi 2019, 11:04

Ei pitäisi muuttua mihinkään, ehdotonta puhtautta noudattaen.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

25 Helmi 2019, 14:17

Juu ei, kunhan siihen säätöruuviin ei koske.
En kyllä ihan nyt ymmärtänyt, että mistä kohden se oikein vuotaa ?
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Pate64
Vitos -nuffisti
Viestit: 58
Liittynyt: 11 Elo 2018, 17:22
Konekalustoani: 342, TZ-4K-14
Paikkakunta: Oripää

25 Helmi 2019, 14:23

Suuttimen rungon ja sen kuparikupin välistä puhaltaa. Ja nyt kun asias tutkin niin onhan siellä tiivistepinnassa syöpymä. Minkämoinen homma on se kuppi vaihtaa? Vai voiko jollain kalvaimella hiukan pyyhkästä pois sieltä pohjasta?
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

25 Helmi 2019, 16:08

Älä ainakaan ota sitä kuppia pois, uuden mankelointi nesteen pitäväksi on hankalaa.
Oisko joku liima hyvä sinne pohjalle, en tiedä...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

25 Helmi 2019, 16:11

Tuoltapa löytyy suutinholkien vaihtotyökaluja ja vähän muitakin ohjeita suutinholkin vaihtoon.:wink:

viewtopic.php?f=13&t=2568&start=240
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Vastaa Viestiin