Sivu 2/2

Re: Nuffield 3DL sähköt uusiksi.

Lähetetty: 28 Tammi 2018, 14:49
Kirjoittaja Raataja
Juu kaikin mokomin, ei mitään hämminkiä, ja kaikki me ollaan sankareita, joka ikinen...! :wink:

Re: Nuffield 3DL sähköt uusiksi.

Lähetetty: 28 Tammi 2018, 15:42
Kirjoittaja jusape
Ite kans laittelin jotain kuukaus sitten Kassuun ketjut ( 13.6-38 ) ja piti ottaa selkäketjuista yks jatkolenkki pois, et sai asettumaan kunnolla.
Tosin, toisesta takasesta tarttis vielä sivuketjut löysätä, et siitäkin saisi yhdet jatkolenkit poistettua.... Jäi silloin ottamati, kun sattui jatkopaikka olemaan epäedullisessa kohdassa pikku ajon jälkeen ....

Ajatus olisi kans koittaa saada 14.9-28 piikkiketjut sovitella vielä eteen, tosin Kassun etuset on 13.6-24. Senverran koesovitin, että pikku lyhennystä ainakin vaatii, leveyden puolesta voinee muoksimatta sopia....

Re: Nuffield 3DL sähköt uusiksi.

Lähetetty: 28 Tammi 2018, 18:54
Kirjoittaja cre8tor
jamppi kirjoitti:Pahoittelen neuvojani. En tajunnut että on ammattilainen asialla.
No ei mitään, kiitos vain neuvostasi, oishan tuo voinut jäädä tarkistamattakin. En sanonut mitään pahalla, ammattilainenpa
hyvinkin joo :D

Re: Nuffield 3DL sähköt uusiksi.

Lähetetty: 29 Tammi 2018, 22:50
Kirjoittaja Warpu
oikein toimivassa ketjussa on jopa hieman löysää eikä sitä missään nimessä tarvi kiristää ilmaa pois laskemalla. renkaita tyhjentämällä tehtävässä kiristyksessä on vaarana jopa ketjun katkeaminen ja sen yhteydessä syntyvä ketjuluoti! jos verrataan 13,6-38 ja 16,9-34 renkaita niin niissä kehän pituus on lähes sama keskenään, kun taas 16,9-30 ja 14,9-24 välillä kokoeroa on huomattavasti. tästä aiheutuu se että ketju joutuu pienemmälle taivutussäteelle jolloin selkäketjujen ja sivuketjujen suhde ei asetu kunnolla kohdalleen 8)

Re: Nuffield 3DL sähköt uusiksi.

Lähetetty: 29 Tammi 2018, 23:03
Kirjoittaja nuhvi63
Tarmo puhuu asiaa.
Miulla on kyllä Nuhvissa 16.9/30 renkailla 16.9/34silta lyhennetyt kejut, ne pysyy ja istuu hyvin, kokoero ei kai sit oo liian iso noissa vielä.

Re: Nuffield 3DL sähköt uusiksi.

Lähetetty: 30 Tammi 2018, 08:41
Kirjoittaja Raataja
Juu jos ketjut ovat sopivat vanteelle ynnä sillä olevalle renkaalle, ei tarvitse käyttää "kikkakolmosia", päinvastoin ketjun laitto on Peace of cake, mutta tuossa yhdistelmässä yhteensopivuus juurikin kihnuttaa vastaan. :wink:

Re: Nuffield 3DL sähköt uusiksi.

Lähetetty: 30 Tammi 2018, 09:54
Kirjoittaja sompio
Otsikosta päätellen tuossa yhdessä kuvassa on takarenkaan päällä Faradayn häkki. :mrgreen: :mrgreen:

Re: Nuffield 3DL sähköt uusiksi.

Lähetetty: 31 Tammi 2018, 05:49
Kirjoittaja cre8tor
sompio kirjoitti:Otsikosta päätellen tuossa yhdessä kuvassa on takarenkaan päällä Faradayn häkki. :mrgreen: :mrgreen:
Niin taitaa olla :D

Muokkasin otsikkoa enemmän asioihin sopivaksi. Alunperin ei kyse ollutkaan kuin sähköjen uusiksi vetämisessä, mutta ajattelin samaan
ketjuun kysäistä myös riimujen asennuksesta :)

Re: Nuffield 3DL sähköt uusiksi.

Lähetetty: 31 Tammi 2018, 05:52
Kirjoittaja cre8tor
Warpu kirjoitti:oikein toimivassa ketjussa on jopa hieman löysää eikä sitä missään nimessä tarvi kiristää ilmaa pois laskemalla. renkaita tyhjentämällä tehtävässä kiristyksessä on vaarana jopa ketjun katkeaminen ja sen yhteydessä syntyvä ketjuluoti! jos verrataan 13,6-38 ja 16,9-34 renkaita niin niissä kehän pituus on lähes sama keskenään, kun taas 16,9-30 ja 14,9-24 välillä kokoeroa on huomattavasti. tästä aiheutuu se että ketju joutuu pienemmälle taivutussäteelle jolloin selkäketjujen ja sivuketjujen suhde ei asetu kunnolla kohdalleen 8)
juurikin näin! Jos mielenkiinto riittää niin otan selkäketjuista yhden lenkin pois, niin silloin niiden pitäisi olle leveyden puolesta sopivat 14.9-24 renkaille.

Nyt ne jää pahimmoilleen keikkumaan renkaan kuvion ulkoreunalle, ja sitten jostain kohti riimu tipahtaa sisäpuolelle ja jossain ulkopuolelle.

Re: Nuffield 3DL sähköt uusiksi ja zetorin riimut paikalleen

Lähetetty: 31 Tammi 2018, 14:09
Kirjoittaja Raataja
Kyllä renkaiden ilmanpaineen kanssa on kikkailtu varsinkin menneinä aikoina Pohjoisen tukkisavotoilla kun ei vielä ollut käytössä varsinaisia metsäkoneita leveillä renkailla vaan puuta ajettiin maataloustraktoreilla. Ei ketjuja kiristetä ilmaa pois laskemalla, päinvastoin. Mutta kun oli sopivat telat, (ketjut tuli myöhemmin kuvioihin), pienemmällä paineella saatiin renkaaseen enemmän pitoa. :wink: