4 DM sähkökaavio
Valvoja: automies560
-
- Nelos -nuffisti
- Viestit: 25
- Liittynyt: 04 Joulu 2015, 06:52
- Konekalustoani: Nuffield 4 DM 1962 KKK, Zetor 4340, 1993 Artic Cat- mönkijä, Polaris kelkka
- NLCF r.y jäsen Nro: 208
Löytyisiköhän mistään sellaista sähkökaaviota, jossa on äänitorven yhteydessä oleva valonvaihtaja kytketty. Siis kauko ja lähivalot. Toinen kysymys olisi sellainen, kun vaihdetaan vaihtovirtalaturi, niin mitä muutoksia olisi paras tehdä alkuperäiseen sähkökaavioon, vai pitääkö sen säveltää uudestaan ?
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Jäsenten kirjastosta: Unifersaalin ja three mallien korjausohjekirjassa LISÄVARUSTEET, sivu Q.2. KAPPALE Q.1 VALAISTUSLAITEET ( kotimarkkinat ) on hyvin tarkan selostettu kaikki olellinen valojen kytkennöistä.v47 kirjoitti:Löytyisiköhän mistään sellaista sähkökaaviota, jossa on äänitorven yhteydessä oleva valonvaihtaja kytketty. Siis kauko ja lähivalot. Toinen kysymys olisi sellainen, kun vaihdetaan vaihtovirtalaturi, niin mitä muutoksia olisi paras tehdä alkuperäiseen sähkökaavioon, vai pitääkö sen säveltää uudestaan ?
Tuohon toiseen kohtaan saa joku viisanpi vastata, toki olen tuonkin muutoksen tehnyt yhteen nuhveistani
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Nelos -nuffisti
- Viestit: 25
- Liittynyt: 04 Joulu 2015, 06:52
- Konekalustoani: Nuffield 4 DM 1962 KKK, Zetor 4340, 1993 Artic Cat- mönkijä, Polaris kelkka
- NLCF r.y jäsen Nro: 208
Eikös siinä jäsenlehdessä ollut kerran sähköistä, muistaakseni siinä joskus aiottiin palata vaihtivirtalqturin asennukseen?
Minulta se juttu on mennyt ohi vai onkohan siihen palattukaan?
Minulta se juttu on mennyt ohi vai onkohan siihen palattukaan?
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Eipä nuo viisaamat vastaneet tuohon toiseen kysymykseenv47 kirjoitti:Löytyisiköhän mistään sellaista sähkökaaviota, jossa on äänitorven yhteydessä oleva valonvaihtaja kytketty. Siis kauko ja lähivalot. Toinen kysymys olisi sellainen, kun vaihdetaan vaihtovirtalaturi, niin mitä muutoksia olisi paras tehdä alkuperäiseen sähkökaavioon, vai pitääkö sen säveltää uudestaan ?
Ei kait siinä muuta tarvii tehdä kuin vaihtaa akun napaisuus keskenään, itse laitoin myös latauksen merkkivalon kun alkuperäinen ampeerimittari ei enään toiminut.
http://www.autosahko.net/kuvat_tuotteet/img_261.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Merkkivalohan tulee herätevirta johtoon.
http://www.autosahko.net/kuvat_tuotteet/img_624.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Nelos -nuffisti
- Viestit: 25
- Liittynyt: 04 Joulu 2015, 06:52
- Konekalustoani: Nuffield 4 DM 1962 KKK, Zetor 4340, 1993 Artic Cat- mönkijä, Polaris kelkka
- NLCF r.y jäsen Nro: 208
Näin minäkin ajattelin ja säätimen voi jättää pois, kun laturissa itsessään on säädin. Mietityttää tuo amppeerimittari, riittääkö se kun se on 30 amppeerin. Tunteehan se jos alkaa sähkö haista
-
- Nelos -nuffisti
- Viestit: 25
- Liittynyt: 04 Joulu 2015, 06:52
- Konekalustoani: Nuffield 4 DM 1962 KKK, Zetor 4340, 1993 Artic Cat- mönkijä, Polaris kelkka
- NLCF r.y jäsen Nro: 208
niin ja amppeerimittari täytynee kytkeä toisinpäin, kun joutuu laittaan - maahan. Kyllä tasavirtalaturikin toimii kun kaikki on kunnossa, ainakin nuo aiemmin rakentamani koneet pari 4DM:ää ja 55 Allis B
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Jos vaihtovirtasen laittaa, niin tasurin orkkissäädin on tietty silloin poistettava. Vaihtovirtanen ei tarvii kuin virtalukon takaa 2-5w lampun kautta herätteen ( D+ ) ja laturin isosta B+ navasta piuha joko startille tai akkuun, yleensä tehdas-asenteisissa systeemeissä tulee 2 johdinta, toinen virtalukon B+ nastaan ja toinen startin päävirtakaapelin liittimeen
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Nelos -nuffisti
- Viestit: 25
- Liittynyt: 04 Joulu 2015, 06:52
- Konekalustoani: Nuffield 4 DM 1962 KKK, Zetor 4340, 1993 Artic Cat- mönkijä, Polaris kelkka
- NLCF r.y jäsen Nro: 208
Kiitoksia vastauksista, eiköhän se näillä onnistu. Hankalin vaihe oli tehdä laturille uusi teline, että hihnapyörä oli linjassa,. Entinen oli vähän sinnepäin ja laturi oli myös sijansa verran ulkona
-
- Nelos -nuffisti
- Viestit: 25
- Liittynyt: 04 Joulu 2015, 06:52
- Konekalustoani: Nuffield 4 DM 1962 KKK, Zetor 4340, 1993 Artic Cat- mönkijä, Polaris kelkka
- NLCF r.y jäsen Nro: 208
Muisti palailee pätkittäin kuin turhapurolle.. eihän vaihtovirtalaturi tarvitse amppeerimittaria ollenkaan senhän voi ohittaa kokonaan tai laittaa tilalle volttimittari
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Vaihtonen antaa piikkinä senverran virtaa ammuina ulos, et 60A mittarikin voi kärähtää ..... Volttimittarin laittaisin , niin napajännite jo kertoo ihan saman asian ilman paksujen piuhojen vetoa Ammumeterin kautta
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68