tartti murtu lohko halki elo pilveen:10/60

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

23 Elo 2017, 21:19

samalla tutinalla mennään 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

23 Elo 2017, 22:29

Yhdestä kannesta kerran porasin kyseisen proppelin pois just ton kierteen selvittämiseksi. En ulkomuistista nyt muista, mut asia on helposti tarkistettavissa, ko kansi kun on hallissa ihan näkyvällä paikalla, tänäpä viimeks kattelin mokomaa ohi kulkiessa....
Mut hataralla muistikuvalla se olis tosiaan ollu R3/4"
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
mestari
Proto suunnittelija
Viestit: 102
Liittynyt: 14 Syys 2010, 18:25

24 Elo 2017, 15:36

otinpa vielä kerran tartin irti kun solenoidin veto jää jotenkin puolitiehen, jäi jo keväällä kun kasasin sen. pitänee käydä autosähköllä kylässä
mestari
Proto suunnittelija
Viestit: 102
Liittynyt: 14 Syys 2010, 18:25

28 Elo 2017, 19:05

juu solenoidiinkin saa sitä bakeliitti persettä uutena ja pikku juotokset ja koeponnistukset nin johan heittä kehälle että rutisee, nyt on koeajot penkinssä tehty , huomenna voidaan siirtyä asennukseen ja startin kokeiluun käytännössä, no tarttui sieltä akkukin vielä kainaloon. :D
mestari
Proto suunnittelija
Viestit: 102
Liittynyt: 14 Syys 2010, 18:25

30 Elo 2017, 06:53

sateessa viihtinyt kuin startin heittää paikalleen ja kevyt vääntö virtaavaimesta tuotti positiivisen kokemuksen. :D
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

30 Elo 2017, 14:35

Kyllä se siitä kun paikan kerrallaan kunnostaa :D
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
mestari
Proto suunnittelija
Viestit: 102
Liittynyt: 14 Syys 2010, 18:25

05 Syys 2017, 19:33

nyt se myrkyn lykkäs, peräöljyn vaihdon jälkeen laskin 8 ltr pois niistä ala öljyropuista jotta pinta laski maksimiin. seuraava vika ilmeni kun vaihteen alkoi rutista mutta ajoin ja se rauhoittui mutta sitten seuraavalla kerralla en päässyt pellolta kuin pienellä perällä ja pikku vaihde oli ainoa joka meni silmään rutisematta
kurkkaus luukusta ja vertaus tussa kuvakavalkaadissa olevaan painehiilen eli tuo 2cm hlkki tuossa välissä?? kokoon tuottaa pe pe pettymystä
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... ia+001.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;

vapaa liikettä ei juuri ole polkimessa eikä lisäkiristyskään tuota irroittamista jos löysään, alkaa kytkinpolkimen valussa oleva akseli väljistymään eli summa summarum täytyy vissiin alkaa purkaan nyt kytkintäkin vielä.
onkohan liika kiristys ed omistajan toimesta tullut tiensäpäähän
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

05 Syys 2017, 20:29

Siis onko Nuhvissasi parikytkin?

Tuo Karin kuva on parikytkimestä, jossa ei ole painehiiliä vaan painelaakerit 2kpl, ja koko joukko kuluvia osia,
Eikä ole ihan halpa kunnostaa.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

05 Syys 2017, 20:36

Taitaa kaksoiskytkimen painelaakeri jumitaa, samantien kanattaa vaihtaa myös ulosoton painelaakerikin.
Ei nuo painelaakerit montaa kymppiä maksa :wink:
http://www.konekorjaamo.fi/traktorit/tr ... ytkin.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.konekorjaamo.fi/traktorit/tr ... sotto.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

05 Syys 2017, 20:52

Voi siellä jumittaa ajopuolen painelevy, silmälaakeri olla jumissa ym.
Nimimerkki kokemusta on...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
mestari
Proto suunnittelija
Viestit: 102
Liittynyt: 14 Syys 2010, 18:25

06 Syys 2017, 14:09

heh en humoannutkaan että selatessani kuva tulikin parikytkimestä, kyllä kyse oli ihan normi kytkimestä
painehiili täysin loppu ja pinta irti vp puolelta,
huomio kiinnittyi purkaessa jäykähköön poikki akseliin jossa siis painehiili on sitä piti oikein vetää kunnolla että irtosia asetelmasta, tosi jäykkä vaikka puslat ihan vaseliinissa
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

06 Syys 2017, 16:09

No näin arvelinkin, yksöiskytkin paljon yleisempi näissä vanhemmissa.
Kun otat auki niin laita uus levy, silmälaakeri, painehiili ja kampiakselin stefa, se vuotaa kumminkin :D
Eiköhän ala taas pelittää 8)
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
mestari
Proto suunnittelija
Viestit: 102
Liittynyt: 14 Syys 2010, 18:25

06 Syys 2017, 20:03

jaa tuo tuli liika myöhään taikka ei kampikselin stefa ollut vuotanut, vp oli täynnä lastuja levystä ns kuivana
http://aijaa.com/Dg1xWR" onclick="window.open(this.href);return false;
aamulla oli tälläinen näkymä

puolen päivän aikaan näkymä oli jo toinen
http://aijaa.com/gNVx0R" onclick="window.open(this.href);return false;
mukavaa kun on kasaan menossa kovaa kyytiä

levy oli loppu, luistatin sen näköjään viimeiseen tiimaan
http://aijaa.com/5Ngr8W" onclick="window.open(this.href);return false;

huomasin jotta kun poljin nousee ylös painehiili jää iholle, siirtoharukan polkimen puoleisessa päässä on pikku reikä ja fundeerasin olisiko siinä joskus ollut vetojousi joka vetää polkimen ylöstullessa siirtohaarukan kautta hiilen irti kohteesta, no laitoin siihen vetojousen ja rako tuli. luulisi pelaavan nyt, kokeilin ajaa edes ja taakse ja pelasi kyllä odotetusti.
tankinkin sain putsattua irtopartikkeleista kun se oli tyhjä. :D
että tälläinen päivä tänään. :mrgreen:
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

06 Syys 2017, 20:41

Tekis mieli sanoa jotain tuosta kymppimalin nuhvin kampiakselin takapään stefan vaihdosta, mutta olkoon :wink: :D
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
mestari
Proto suunnittelija
Viestit: 102
Liittynyt: 14 Syys 2010, 18:25

06 Syys 2017, 21:00

jaa a ei ole käynyt ilmi että se olisi ollut heikko kohta noissa, ainakaan en ole päässyt lukemaan moisesta mutta äkkiähän sen nyppäää auki kun pultit on rasvassa :D
Vastaa Viestiin