tartti murtu lohko halki elo pilveen:10/60

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

mestari
Proto suunnittelija
Viestit: 102
Liittynyt: 14 Syys 2010, 18:25

26 Huhti 2017, 20:43

ensi esittelyssä tällä kertaa 10/60 nuhvi, ehjänä luonnollisesti ostettu kuten kaikki muukin :D
kotipihalla huomioitu seuraavaa
lohko halki syöttöpumpun takaa
konetta pyöritetty, menee jumiin
mietitty onko maksettu ehkä liikaa kuntoon nähden.
2 kumia ei pidä ilmaa ja takarengas räjähti yöllä. :evil:
pakosrj irroitettu ja pakovenia painettu meisselillä alas ja laskettu purkki deodoranttia emännän päälle
venattu paivä
pyöritetty konetta startin reiästä vastapäivään, menee jonkun matkaa ja jumii, kampuran pultista taas vauhtia ja pyörii jonkun matkaa ja menee jumiin
katoin youtubesta alumiini pellin laittoa lohkon kylkeen ja jotakin mustaa locktiteä alle
omassa ei kuitenkaan noin pitkää vaan pumpun mitan matkalla juoru kyljessä.
onko tollanen patentti ratkaisu pitänyt? onko vaaraa porata muualle kuin vesitilaan kierteitä
onko kukaan yrittänyt certanium puikolla hitsata sitä?
onko startin turpa osaa kellään, se on murtunut irti.
startti hieman ford 4000 näkonen musta startti
käykö ne ristiin? tosin startti 2 pultilla kiinni
loppuviikon ajattelin olla kaukana siitä kun räntääkin lykkää koko ajan niskaan
mämitääntiedä
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 781
Liittynyt: 24 Heinä 2016, 12:42

26 Huhti 2017, 20:49

Lohkoja on paikattu, liimattu kem. metallilla että hitsattu, jossain näin vanhan ajan terva+rive yhdistelmän lohkon kyljessä . Toiset pitää, toiset ei.
5000 foordin startti käy ainakin pienin työstö toimenpitein.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

26 Huhti 2017, 20:59

pyöritetty konetta startin reiästä vastapäivään, menee jonkun matkaa ja jumii, kampuran pultista taas vauhtia ja pyörii jonkun matkaa ja menee jumiin
Viitais kiertokangen vääntymiseen.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

26 Huhti 2017, 21:10

Voi siellä olla kyllä ihan mitä tahansa muutakin vikaa ......
Ei tuosta varmasti avaamatta ja kunnolla purkamatta selviä .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Nuhuvi 3 DL KKK
Nelos -nuffisti
Viestit: 26
Liittynyt: 23 Loka 2008, 07:56
Paikkakunta: Haukipudas

27 Huhti 2017, 04:49

Nokka-akselin nostinkupit jumittunu.
nopea nuhvi antaa yhteistä aikaa enempi perheelle
mestari
Proto suunnittelija
Viestit: 102
Liittynyt: 14 Syys 2010, 18:25

27 Huhti 2017, 07:51

jos skenaario olisi jotta pakoputkesta olisi vodaa mennyt ineen männän päälle
tuo nostaja kuppi teoria...onko noita siis ollut noissa vehkeissä?
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

27 Huhti 2017, 08:29

kari t kirjoitti:
pyöritetty konetta startin reiästä vastapäivään, menee jonkun matkaa ja jumii, kampuran pultista taas vauhtia ja pyörii jonkun matkaa ja menee jumiin
Viitais kiertokangen vääntymiseen.
Kiertokangen vääntymisen voi tarkistaa ottamalla öljypohjan pois, pyörittää konetta, kun jumituu katsoo minkä pytyn kiertokanki otaa kiinni sylinteriputken alapäähän.
Itellä BMC kuutosessa oli sama ongelma.
Toki voi olla nostokuppi teoriakin ja miksei venttilin varren ruostuminenkin ohjarimeen.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

27 Huhti 2017, 15:39

Mulla oli yhes ( sellaisenaan tullut mulle ) osin puretus moottorissa ( paikoillaan traktorissa, pihalla reilun talven pressun alla seissy ) niin osa nostinkupeista ei lähteny liikkeelle ja pois reikälöisistään ku nokka pois ( sekin oli aika taistelua, nokkarattaan mutterista toistametriä pitkällä jatkovarrella nokalla pyöräyttää kaikki kupit ensi ylös ), sitten 15-20mm puikkorauta + puoltoistakilosella vasaralla alapuolelta koputtelemalla ja naputtelemalla , oli meinaan todella hitosti piukassa saada pois rei-istä paikoiltaan .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
mämitääntiedä
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 781
Liittynyt: 24 Heinä 2016, 12:42

27 Huhti 2017, 20:23

mestari kirjoitti: ehjänä luonnollisesti ostettu
kotipihalla huomioitu seuraavaa
lohko halki syöttöpumpun takaa
konetta pyöritetty, menee jumiin
mietitty onko maksettu ehkä liikaa kuntoon nähden.
2 kumia ei pidä ilmaa ja takarengas räjähti yöllä. :evil:
pyöritetty konetta startin reiästä vastapäivään, menee jonkun matkaa ja jumii, kampuran pultista taas vauhtia ja pyörii jonkun matkaa ja menee jumiin
Itse tiedät parhaiten. Joskus sattuu tälläisiäkin ostoksia.
mestari
Proto suunnittelija
Viestit: 102
Liittynyt: 14 Syys 2010, 18:25

27 Huhti 2017, 21:07

näyttää olevan sivuluukku koneen kyljessä, jos sen availee seisovilteen voiko fokusoimalla katseen sinne päätellä jotakin ja mistä?
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

27 Huhti 2017, 21:10

Venttiilikoppa ja öljypohja pois, alkaa jumin syyt selviämään.
Aika masentuneen oloinen oli kyllä tuo ketjun aloitus :(
Venakopan avaamallakin näet sinne sivupellin taakse jotta onko paininkupit ruosteessa.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Leukkumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1126
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
NLCF r.y jäsen Nro: 023
Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa

27 Huhti 2017, 22:40

https://www.youtube.com/watch?v=qdJ4_yE7ow8" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa video fordin startin sovittamisesta nuhuviin.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla :D[/quote]
mestari
Proto suunnittelija
Viestit: 102
Liittynyt: 14 Syys 2010, 18:25

29 Huhti 2017, 17:40

videon innostamana peräkontissa nyt samanmoinen startti lucas merkkisiä,vertailin vanhaa ja "uutta" ovatten aika pitkälti samanlaisia.
täytyy tehdä videon mukainen avarrus siihen turpaan, tosin videossa puhuttiin jotta pitää reiät porata 13,mm poralla isommiksi että saa kiinni sen.
kiitos vaan linkistä, jahka lumisade loppuu pitänee sovitella turpa osaa paikoilleen
mestari
Proto suunnittelija
Viestit: 102
Liittynyt: 14 Syys 2010, 18:25

04 Touko 2017, 21:35

jaa a eipä ole vaihtokelposia osat keskenään noissa tarteissa, halkaisija pultikoko yms muuttuvat
pitää jatkaa etsimistä samalla löpöä taas männän päälle ja koneen nitkutus jumiasentoon jotta löpö vaikutaisi oikeassa paikassa
mestari
Proto suunnittelija
Viestit: 102
Liittynyt: 14 Syys 2010, 18:25

14 Touko 2017, 21:45

taas viikko nitkuteltu ja aina jumii samaan paikkaan vaikka löpönteeriä on laiteltu emännän pääle. jatkamme harrastusta
haa galileo galilei, se pyörii sittenkin, alkoi pyörimään kun aikana löpöllä voiteli ja nitkuttelin, lähti meneen ympäri.
eipä olekkaan huono idea tuo aika+löpö
extra akun pistin jo latinkiin jos sitä kohta ottia tuota...
Vastaa Viestiin