tartti murtu lohko halki elo pilveen:10/60

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

06 Syys 2017, 21:02

Eihän sitä voi vaihtaa, kun siellä ei ole stefaa :wink:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

06 Syys 2017, 21:31

No juu, ei tosiaan olekaan, tuo on vielä narutiivisteellä eli koiranpaskalla :D
Tuon tarkemmin ei oikein enää voi kytkinlevyä ajaa loppuun :mrgreen:
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

06 Syys 2017, 21:51

nuhvi63 kirjoitti:No juu, ei tosiaan olekaan, tuo on vielä narutiivisteellä eli koiranpaskalla :D
Tuon tarkemmin ei oikein enää voi kytkinlevyä ajaa loppuun :mrgreen:
Oliko koiruuksen sonnalla, vaiko vielä perinteisemmällä, ihan pelkällä kierre"tiivistyksellä" ?
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

07 Syys 2017, 07:14

jusape kirjoitti:
nuhvi63 kirjoitti:No juu, ei tosiaan olekaan, tuo on vielä narutiivisteellä eli koiranpaskalla :D
Tuon tarkemmin ei oikein enää voi kytkinlevyä ajaa loppuun :mrgreen:
Oliko koiruuksen sonnalla, vaiko vielä perinteisemmällä, ihan pelkällä kierre"tiivistyksellä" ?
Jusape oli tälläkertaa oikeassa :wink:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

07 Syys 2017, 07:32

mestari kirjoitti: huomasin jotta kun poljin nousee ylös painehiili jää iholle, siirtoharukan polkimen puoleisessa päässä on pikku reikä ja fundeerasin olisiko siinä joskus ollut vetojousi joka vetää polkimen ylöstullessa siirtohaarukan kautta hiilen irti kohteesta, no laitoin siihen vetojousen ja rako tuli. luulisi pelaavan nyt, kokeilin ajaa edes ja taakse ja pelasi kyllä odotetusti.
tankinkin sain putsattua irtopartikkeleista kun se oli tyhjä. :D
että tälläinen päivä tänään. :mrgreen:
Tuossapa olis räjäytyskuvat kytkimestä, näet miten pitäis polkimen jousten olla.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... kytkin.PDF" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

07 Syys 2017, 09:19

kari t kirjoitti:
jusape kirjoitti:
nuhvi63 kirjoitti:No juu, ei tosiaan olekaan, tuo on vielä narutiivisteellä eli koiranpaskalla :D
Tuon tarkemmin ei oikein enää voi kytkinlevyä ajaa loppuun :mrgreen:
Oliko koiruuksen sonnalla, vaiko vielä perinteisemmällä, ihan pelkällä kierre"tiivistyksellä" ?
Jusape oli tälläkertaa oikeassa :wink:
Oliskohan niin että 10/60 saattaa olla kummalla tahansa, kampiakselihan muuttuu paksumpikaulaseksi jossain vaiheessa.
Ei tällä minulle mitään väliä ole, mutta aattelinpahan ääneen :idea:
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

07 Syys 2017, 10:21

Paksukaulaisessa taitanee olla järjestään ihan oikein stefa, muutoshan paksumpaan tapahtui 10/60 koneiden loppujaksolla.
Tämä ny vähän epävarmana sanottuna, eli jätän vastuuvapauslausekkeen tähän kohtaan .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

07 Syys 2017, 19:14

Olen tehnyt 10/42:seen koneremontin jossa oli paksumpikaulainen kampiakseli, kampiakselin takapään tiivistys oli mallia kierretiivistys.
Viime keväänä purin 10/60:sen koneen, ohumalla kampiakselilla, takapään tiivistys oli mallia kierretiivistys.
4/65:sessa kampiakselin tiivistys stefalla.
Uskoisi oman kokemuksen pohjalta että stefat tuli 3/45:seen ja 4/65:seen.

Tuosta narutiivisteestä käytiin jo vuosia sitten erään aktiivin kanssa vääntöä, hän väitti ettei nuhveissa ole koskaan ollut narutiivistettä, itsellä on kuitenkin kampiakselin takapään tiivistekooli jossa on narutiivisteen paikka. Marjakankaan sivuillakin on narutiivistettä tarjottu nuhveihin.
Lieneekö sitten näin että alkupään nuhveissa olis ollut tuo narutiisvste, jäädään kuulolle.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

07 Syys 2017, 19:23

Okei, oletin et tuo stefa tuli jo paksukaulaseen 10/60 moottoriin.
Alakerta jonka tein Leukkkuun viime talvena oli alkupään 4/65sesta, siinä oli jo stefa, siksi oletin et tullu paksukaulaseen heti alusta.
Vaan eiköhän joku lyö faktaa pöytään :D
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
mestari
Proto suunnittelija
Viestit: 102
Liittynyt: 14 Syys 2010, 18:25

07 Syys 2017, 20:39

heh enpä hokannut jotta siinä olisi voinut olla jousi rikka ja sokka... no ne on lentänyt jonnekkin. pitää tiirailla painojousi jostakin siihen mutta vetojousi ajaa kyllä asiansa, tänään lanatessa heti aamusta kurkkasin luukusta ja hiili oli irti käynnissä ja poljinta kun painoi hiili otti kiinni joten homman luulisi pelaavan. tulipa pehmeä poljin nyt kun ajattelee entistä poljin tuntumaa :D
tosin aamulla akku ei jaksanut antaa virtaa joten piti heittää apuakkua kehiin ja sit päivä ladata sateessa
NuffiPekka
Nuhvitietäjä
Viestit: 407
Liittynyt: 08 Touko 2011, 13:42
Konekalustoani: Nuffield 3 DL -59, Nuffield 4 DM KKK -60, Nuffield 460 -63, Nuffield 460 Riuku-Vammas -63, koesarjan n:o 54 Valmet 15, Belarus 420 -77,Belarus MTZ 50 -69
NLCF r.y jäsen Nro: 218
Paikkakunta: Perho

07 Syys 2017, 22:26

Kyllä 10/60 Nuffin loppupään moottoreissa oli jo stefa tiivisteenä. Olen onnistunut tartuttamaan nuhvismia kahteen poikaani joiden traktoreita rempatessa viime talvena tuo tuli esille. Vanhempaan 4 DM Nuffiin oli vaihdettu valumerkintöjen mukaan vuoden -66 kone ja siinä oli tuo kyseinen stefa ja tuona vuonna malli oli vielä selkeästi tuo 10/60. :D
Vähän päivässä - eikä viikossakaa palijo mittää...
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

09 Syys 2017, 08:12

vanhemmat 1060 kierretiivistyksellä, uudemmat 1060 stefalla 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
mestari
Proto suunnittelija
Viestit: 102
Liittynyt: 14 Syys 2010, 18:25

26 Syys 2017, 22:14

nyt kun ei muuta keksinyt niin öljynvaihto ja putsari. onpahan talvea varten uudet sisässä
itse suotimen sisäpuoli oli tosi siisti, ei töhnää yms sälää kuten kerran josakin ford majorissa oli. sekin tosin naapurin...

edittiä luin jostakin että 8,5 lrt öljyä,laitoin 8 ltr ja ajoin tasaiselle ja annoin seisoa ja ullatus oli suuri kun oli sentin yli max merkin,,kele
v47
Nelos -nuffisti
Viestit: 25
Liittynyt: 04 Joulu 2015, 06:52
Konekalustoani: Nuffield 4 DM 1962 KKK, Zetor 4340, 1993 Artic Cat- mönkijä, Polaris kelkka
NLCF r.y jäsen Nro: 208

22 Loka 2017, 10:34

Onko kukaan kokeillut juottaa hopealla lohkovuotoja?
Itse juotin hopealla Alliksen termostaattikotelon kun se oli halki, on toiminut oikein hyvin muutaman vuoden.
mestari
Proto suunnittelija
Viestit: 102
Liittynyt: 14 Syys 2010, 18:25

29 Loka 2017, 10:35

pikkuosan voi juottaa mutta mites tuolainen iso lohko jossa lämmön johtavuus on isoa? tosin tuossa lohko on nyt pitänyt loppukesä/syksyn.
vein koneen kyllä jo pilttuuseen ja vapautin talvi horrokseen sen.
Vastaa Viestiin