tartti murtu lohko halki elo pilveen:10/60
Valvoja: automies560
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Olisko niin ollu, et ainoo mahdollisesti putoava osa on tasurin lukon holkin palautinjousi, oikealla poskella .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Kymppimalleista lähtien tasauspyörästön lukon palautusjousi siaitsee akselikotelon ulkopuolella, joten sekään ei voi pudota.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Vasta vuos sitten oli omasta loota levällään nopeutusratastuksen takia.... Mites se n olikaan.... Pistinkö puukiiloja lautaspyörän ja peräkotelon väliin, et pysyy kohdallaan..... Putoomaanhan se tasauspyörästö ei pääse jos toinen ronkka pysyy paikoillaan ....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
nyt menee murikka ja murikka sekaisin tässä ollaan purkamassa akselikoteloa irti eikä perämurikkaa syvemmältä eli puukiiloja ei tässä yhteydessä tarvi pähkäillä
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Juuri näin miten Warpu sanoo. Itsekin olen jo tovin varttunut tämänkin jusapen kommentin yhteydessä, kukahan muu uskaltais puutua näihin jusapen vääriin neuvoihinWarpu kirjoitti:nyt menee murikka ja murikka sekaisin tässä ollaan purkamassa akselikoteloa irti eikä perämurikkaa syvemmältä eli puukiiloja ei tässä yhteydessä tarvi pähkäillä
Ei tasauspyörästö pääse mihinkään putoamaan vaikka oteaan molemmat akselikotelot samanaikaisesti irti.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Tässä saatoin nyt sekoittaa mitä ilmeisemmin muistikuvat taannoiseen 956XL IH-Casen laatikkoremppaan, siinä ainakin murikka on laakeroitu banjoihin, että tukea pitää vaikka vaan toisenkin ronkan irrottaa.
Erilliset shimmilevyillä olevat laakeripesäthän Nuffissa siellä tasauspyörästöllä on, ei se mihinkään paikoiltaan karkaa .....
Samoin kuin seitkytlukulaisissa taaveissa, erilliset pukit on tasauspyörästölle, jotka siinä on taas vaihteistossa kiinni, ja vaihteistoa ei saa pois nostettua rungon sisältä ilman tasauspyörästön irroitusta .....
Erilliset shimmilevyillä olevat laakeripesäthän Nuffissa siellä tasauspyörästöllä on, ei se mihinkään paikoiltaan karkaa .....
Samoin kuin seitkytlukulaisissa taaveissa, erilliset pukit on tasauspyörästölle, jotka siinä on taas vaihteistossa kiinni, ja vaihteistoa ei saa pois nostettua rungon sisältä ilman tasauspyörästön irroitusta .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
no kun kerran tuli lanailtua tänään ja kone kuumana niin ajoin etuset ylös ja laskin meijerituotteita jonkun 47 ltr pois ja putsasin sihdin ja magneetissa ei ollut kuin jotakin ihan hienoa mujua hieman. ronkista laskiin kermat myös astiaan ja lorottelin ne pyttyihin varttumaan jätasemalle vientiä.
uutta öljyä kehiin mutta taisin lorotella pikkusen liikaa, koeajon jälkeen laskin lanan alex ja stekkasin tikkua niin on max merkistä vielä 3 cm korkeammalla. pitänee laskea sieltä ronkan neliskantista huomenna vähän pois mutta mikä olis vähän olisko vitonen?
samalla laskin nesut kraanasta ja syyläristä pois ja uudet tilalle, ihmettelin laturin vieressä oleva tyhjennys roppu...aika mujua oli ennenkuin alkoi tuleen vettä ulos, ehkä aina on vaan laskettu siitä kraanasta joka on oikealla syrjällä lohkoa siinä
oliko jollakin oikein mitta työkaluun jolla saisi pakosrj vieressä olevan messinki juntin irti kun siinä on 2 porattu reikää johon pitäisi jyrsästä työkalu mocista, ajattelin murjaista sen heidehein keskuksella jossa näppärät toiminnot moisten ulokkeiden tekoon, tyyliin tasku,tappi,ura
uutta öljyä kehiin mutta taisin lorotella pikkusen liikaa, koeajon jälkeen laskin lanan alex ja stekkasin tikkua niin on max merkistä vielä 3 cm korkeammalla. pitänee laskea sieltä ronkan neliskantista huomenna vähän pois mutta mikä olis vähän olisko vitonen?
samalla laskin nesut kraanasta ja syyläristä pois ja uudet tilalle, ihmettelin laturin vieressä oleva tyhjennys roppu...aika mujua oli ennenkuin alkoi tuleen vettä ulos, ehkä aina on vaan laskettu siitä kraanasta joka on oikealla syrjällä lohkoa siinä
oliko jollakin oikein mitta työkaluun jolla saisi pakosrj vieressä olevan messinki juntin irti kun siinä on 2 porattu reikää johon pitäisi jyrsästä työkalu mocista, ajattelin murjaista sen heidehein keskuksella jossa näppärät toiminnot moisten ulokkeiden tekoon, tyyliin tasku,tappi,ura
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Pieni liika ei haittaa. Mielummin vähän yli ylämerkin.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
jos oikein ymmärsin että olet pakosarjan vierestä aukasemassa vesiroppua koneesta?, niin tuskin muuten irtoaa kuin ropun särkemällä.rautaisiin ropppuihin yleensä tarvii hitsata jotta lähtevät...
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um