tartti murtu lohko halki elo pilveen:10/60
Valvoja: automies560
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Yhdestä kannesta kerran porasin kyseisen proppelin pois just ton kierteen selvittämiseksi. En ulkomuistista nyt muista, mut asia on helposti tarkistettavissa, ko kansi kun on hallissa ihan näkyvällä paikalla, tänäpä viimeks kattelin mokomaa ohi kulkiessa....
Mut hataralla muistikuvalla se olis tosiaan ollu R3/4"
Mut hataralla muistikuvalla se olis tosiaan ollu R3/4"
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
juu solenoidiinkin saa sitä bakeliitti persettä uutena ja pikku juotokset ja koeponnistukset nin johan heittä kehälle että rutisee, nyt on koeajot penkinssä tehty , huomenna voidaan siirtyä asennukseen ja startin kokeiluun käytännössä, no tarttui sieltä akkukin vielä kainaloon.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Kyllä se siitä kun paikan kerrallaan kunnostaa
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
nyt se myrkyn lykkäs, peräöljyn vaihdon jälkeen laskin 8 ltr pois niistä ala öljyropuista jotta pinta laski maksimiin. seuraava vika ilmeni kun vaihteen alkoi rutista mutta ajoin ja se rauhoittui mutta sitten seuraavalla kerralla en päässyt pellolta kuin pienellä perällä ja pikku vaihde oli ainoa joka meni silmään rutisematta
kurkkaus luukusta ja vertaus tussa kuvakavalkaadissa olevaan painehiilen eli tuo 2cm hlkki tuossa välissä?? kokoon tuottaa pe pe pettymystä
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... ia+001.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
vapaa liikettä ei juuri ole polkimessa eikä lisäkiristyskään tuota irroittamista jos löysään, alkaa kytkinpolkimen valussa oleva akseli väljistymään eli summa summarum täytyy vissiin alkaa purkaan nyt kytkintäkin vielä.
onkohan liika kiristys ed omistajan toimesta tullut tiensäpäähän
kurkkaus luukusta ja vertaus tussa kuvakavalkaadissa olevaan painehiilen eli tuo 2cm hlkki tuossa välissä?? kokoon tuottaa pe pe pettymystä
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... ia+001.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
vapaa liikettä ei juuri ole polkimessa eikä lisäkiristyskään tuota irroittamista jos löysään, alkaa kytkinpolkimen valussa oleva akseli väljistymään eli summa summarum täytyy vissiin alkaa purkaan nyt kytkintäkin vielä.
onkohan liika kiristys ed omistajan toimesta tullut tiensäpäähän
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Siis onko Nuhvissasi parikytkin?
Tuo Karin kuva on parikytkimestä, jossa ei ole painehiiliä vaan painelaakerit 2kpl, ja koko joukko kuluvia osia,
Eikä ole ihan halpa kunnostaa.
Tuo Karin kuva on parikytkimestä, jossa ei ole painehiiliä vaan painelaakerit 2kpl, ja koko joukko kuluvia osia,
Eikä ole ihan halpa kunnostaa.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Taitaa kaksoiskytkimen painelaakeri jumitaa, samantien kanattaa vaihtaa myös ulosoton painelaakerikin.
Ei nuo painelaakerit montaa kymppiä maksa
http://www.konekorjaamo.fi/traktorit/tr ... ytkin.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.konekorjaamo.fi/traktorit/tr ... sotto.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei nuo painelaakerit montaa kymppiä maksa
http://www.konekorjaamo.fi/traktorit/tr ... ytkin.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.konekorjaamo.fi/traktorit/tr ... sotto.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Voi siellä jumittaa ajopuolen painelevy, silmälaakeri olla jumissa ym.
Nimimerkki kokemusta on...
Nimimerkki kokemusta on...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
heh en humoannutkaan että selatessani kuva tulikin parikytkimestä, kyllä kyse oli ihan normi kytkimestä
painehiili täysin loppu ja pinta irti vp puolelta,
huomio kiinnittyi purkaessa jäykähköön poikki akseliin jossa siis painehiili on sitä piti oikein vetää kunnolla että irtosia asetelmasta, tosi jäykkä vaikka puslat ihan vaseliinissa
painehiili täysin loppu ja pinta irti vp puolelta,
huomio kiinnittyi purkaessa jäykähköön poikki akseliin jossa siis painehiili on sitä piti oikein vetää kunnolla että irtosia asetelmasta, tosi jäykkä vaikka puslat ihan vaseliinissa
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
No näin arvelinkin, yksöiskytkin paljon yleisempi näissä vanhemmissa.
Kun otat auki niin laita uus levy, silmälaakeri, painehiili ja kampiakselin stefa, se vuotaa kumminkin
Eiköhän ala taas pelittää
Kun otat auki niin laita uus levy, silmälaakeri, painehiili ja kampiakselin stefa, se vuotaa kumminkin
Eiköhän ala taas pelittää
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
jaa tuo tuli liika myöhään taikka ei kampikselin stefa ollut vuotanut, vp oli täynnä lastuja levystä ns kuivana
http://aijaa.com/Dg1xWR" onclick="window.open(this.href);return false;
aamulla oli tälläinen näkymä
puolen päivän aikaan näkymä oli jo toinen
http://aijaa.com/gNVx0R" onclick="window.open(this.href);return false;
mukavaa kun on kasaan menossa kovaa kyytiä
levy oli loppu, luistatin sen näköjään viimeiseen tiimaan
http://aijaa.com/5Ngr8W" onclick="window.open(this.href);return false;
huomasin jotta kun poljin nousee ylös painehiili jää iholle, siirtoharukan polkimen puoleisessa päässä on pikku reikä ja fundeerasin olisiko siinä joskus ollut vetojousi joka vetää polkimen ylöstullessa siirtohaarukan kautta hiilen irti kohteesta, no laitoin siihen vetojousen ja rako tuli. luulisi pelaavan nyt, kokeilin ajaa edes ja taakse ja pelasi kyllä odotetusti.
tankinkin sain putsattua irtopartikkeleista kun se oli tyhjä.
että tälläinen päivä tänään.
http://aijaa.com/Dg1xWR" onclick="window.open(this.href);return false;
aamulla oli tälläinen näkymä
puolen päivän aikaan näkymä oli jo toinen
http://aijaa.com/gNVx0R" onclick="window.open(this.href);return false;
mukavaa kun on kasaan menossa kovaa kyytiä
levy oli loppu, luistatin sen näköjään viimeiseen tiimaan
http://aijaa.com/5Ngr8W" onclick="window.open(this.href);return false;
huomasin jotta kun poljin nousee ylös painehiili jää iholle, siirtoharukan polkimen puoleisessa päässä on pikku reikä ja fundeerasin olisiko siinä joskus ollut vetojousi joka vetää polkimen ylöstullessa siirtohaarukan kautta hiilen irti kohteesta, no laitoin siihen vetojousen ja rako tuli. luulisi pelaavan nyt, kokeilin ajaa edes ja taakse ja pelasi kyllä odotetusti.
tankinkin sain putsattua irtopartikkeleista kun se oli tyhjä.
että tälläinen päivä tänään.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tekis mieli sanoa jotain tuosta kymppimalin nuhvin kampiakselin takapään stefan vaihdosta, mutta olkoon
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !