tartti murtu lohko halki elo pilveen:10/60

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

mestari
Proto suunnittelija
Viestit: 102
Liittynyt: 14 Syys 2010, 18:25

06 Heinä 2017, 22:36

nythän puhutaan 50-60 vuotta vanhoista vehkeistä ja ihmettelisin jos ovat uudenveroisesssa kunnossa
veivasin ilman pakkosyöttöä mutta akku on hieman ns kyrpiintynyttä mallia joten viime metreillä heitin pakkopullaa kehiin ja lähti
tosin toin pitkän akun nyt tilalle ja kokeilenpa huomenna lisää
oliko lohkossa reikää vasemmalla kupeella siinä huohotusputken kohdilla mihin tulee joisskin vesiletkulämmittimen yhde ja onko siin joku tulppa mikä avataan ja millä?
pakosrj välissä näkyy olevan messinki tappi jossa pari poranreikää kehällä uloskiertoa varten luulen,
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

07 Heinä 2017, 14:46

Lohkon tyhjennyshanan reikään niitä ainakin on liitetty
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

07 Heinä 2017, 22:10

Mulla lähti 10/42:nen ilman pakkosyöttöä käyntiin lähes kahden vuoden seisonnan jälkeen, niinsanotusti, kuin palmun alta, samoin 58:si kolmonen viime elokussa edelinen starttaus :wink:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
mestari
Proto suunnittelija
Viestit: 102
Liittynyt: 14 Syys 2010, 18:25

12 Heinä 2017, 18:48

juu tarkkailin oikein tilannetta maanantaina eli kyllä se napsahti heti käymään ilman pakkosyöttöä kun akun vaihdoin isompaan.
mestari
Proto suunnittelija
Viestit: 102
Liittynyt: 14 Syys 2010, 18:25

14 Heinä 2017, 22:27

jos peräöljyjä vaihtelis niin olihan se niin jotta perä ja laatikko oli samassa öljytilassa ja lasku oli perässä se messinki mutteri jonka takana sihti
paljonko oli öljytilavuus em mallissa, ei muista enää tätäkään itte
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

15 Heinä 2017, 03:44

samaa öljytilaa ovat, sen messinkitulpan takaa tulee suurin osa öljystä ja pumpun imusuodatin, lisäksi akselikoteloiden alla 2kpl tulppia joista saa laskettua loputkin pois. ulkomuistista tilavuus n.54l 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
mestari
Proto suunnittelija
Viestit: 102
Liittynyt: 14 Syys 2010, 18:25

15 Heinä 2017, 07:27

juu ne roput unohtui jokunen vuosi sitten viikon vaihdoin ölyjä toiseen nuhviin joka aamu oli kun runtin aukasin niin aina vesiöljyä liraus sit ne loppui
mestari
Proto suunnittelija
Viestit: 102
Liittynyt: 14 Syys 2010, 18:25

13 Elo 2017, 09:39

Nyt kun kone seisoo huomasin jotta öljyä tihkuu oikean ronkan ja perävalun sauman kohdalta.astinlaudan korkeudelta. Onko siellä tiiviste vai massaa vai tulisiko se muualta kuitenkin.
Nuhvikalle
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 594
Liittynyt: 18 Helmi 2010, 09:36
Paikkakunta: Kuusamo

13 Elo 2017, 09:50

Minulla ainakin on ollut ohut paperitiiviste purkaessa, mutta kasattaessa käyttänyt ainoastaan tiivistemassaa ja hyvin on pitäneet öljyt sisäpuolella
Pinoteksia pintaan, niin vanhakin näyttää ....
mestari
Proto suunnittelija
Viestit: 102
Liittynyt: 14 Syys 2010, 18:25

13 Elo 2017, 21:03

pystyykö sen esim tunkilla avittaen vaikka raottamaan eli pultit kehältä irti ja kampeaa niin tuleeko väliä että saisi tiiv liimaa väliin
pitääkö levyjarrut purkaa tieltä pois?
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

13 Elo 2017, 22:00

Se kaikki mitä pitää purkaa pois jotta saa rakoa niin jo samalla kannattaa ottaa kokonaan pois 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5082
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

14 Elo 2017, 08:48

mestari kirjoitti:pystyykö sen esim tunkilla avittaen vaikka raottamaan eli pultit kehältä irti ja kampeaa niin tuleeko väliä että saisi tiiv liimaa väliin
pitääkö levyjarrut purkaa tieltä pois?
Ottaisin akselikotelon kokonaan irti vaihdelaatikon kyljestä, liimathan vaatii puhtaan / kuivan pinnan pitääkseeen kunnolla.
Levyjarruja ei tarvitse purkaa pois tieltä.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
mestari
Proto suunnittelija
Viestit: 102
Liittynyt: 14 Syys 2010, 18:25

14 Elo 2017, 17:23

se taitaa vaatia pyörän irrotusta ja lokasuojan irrotusta vai miten?
putoaako sieltä mitään välistä jos vähän raottaa ja putsailee pinnat ennekuin heittää varma salvaa väliin :D
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

14 Elo 2017, 19:02

Pyörä pois, lokari pois, sivurajoitin ja vetovarsi pois, vetokoukku tipauttaa alas, astinlauta irti, jarruvipstaakia irti, ja silleen ....
Se, että sinne rakoa saa, niin purkaan joutuu senverran pikkasen rakosen saamiseksi, niin samassa sen raon sitten nykäsee jo vaikka metriseksi ....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
mestari
Proto suunnittelija
Viestit: 102
Liittynyt: 14 Syys 2010, 18:25

15 Elo 2017, 21:22

eli ymmärtäsin jottei sieltä putoa mitään lattialle kun sitä raottaa, juu otetaan sitten se metri samalla :shock:
Vastaa Viestiin